AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Til alle dere som venter på det skal komme påbud med maske. Kan dere ikke like godt først som sist begynne å bruke det på plasser dere tror det kan ha positiv effekt. Skjønner ikke greia med at vi må vente til det jævla trege Norge innser at vi blir like mye smitta som andre mennesker Nei vi er liksom ikke med på det som resten av verden følger for vi er så himla verdens mestere i alt. Helt til vi ser det går feil Gå foran som gode eksempler så kommer nok folk etter. Jeg bruker maske og det har jeg tenkt å fortsette med Anonymkode: 91d63...ebb 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Bruker ansiktsmaske ca 2 ganger i uken jeg. Den er for fet hud og huden føles så myk og deilig ut etterpå! Så ja, det anbefales fra meg og. Kanskje ikke bruke det hele tiden da..det blir litt heftig tror jeg. Ser noen bruke munnbind om dagen men det er noe helt annet enn ansiktsmaske 😊 Anonymkode: 75cac...bde 9
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Jeg har skjønt etter mange innlegg her, at veldig mange nordmenn er helt avhengige av påbud og forbud. Det må også være en lov mot noe for at folk ikke skal gjøre skadelige og uheldige handlinger. Er det ikke en lov mot, så er det fritt fram. Så...ikke så overraskende at mange venter på påbud. Å tenke selv er visst ikke noe alternativ. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ansiktsmaske ca 2 ganger i uken jeg. Den er for fet hud og huden føles så myk og deilig ut etterpå! Så ja, det anbefales fra meg og. Kanskje ikke bruke det hele tiden da..det blir litt heftig tror jeg. Ser noen bruke munnbind om dagen men det er noe helt annet enn ansiktsmaske 😊 Anonymkode: 75cac...bde Munnbind er de medisinske/kirurgiske, ansiktsmaske kalles de som man kan kjøpe på H&M som ikke beskytter noe særlig mot virus... Anonymkode: 5e71f...d96
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Munnbind er de medisinske/kirurgiske, ansiktsmaske kalles de som man kan kjøpe på H&M som ikke beskytter noe særlig mot virus... Anonymkode: 5e71f...d96 Jeg lurer på hvor sikre disse i stoff er, det er jo flere som syr de hjemme. Er det noe poeng å bruke disse? Anonymkode: 68be6...58a 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ansiktsmaske ca 2 ganger i uken jeg. Den er for fet hud og huden føles så myk og deilig ut etterpå! Så ja, det anbefales fra meg og. Kanskje ikke bruke det hele tiden da..det blir litt heftig tror jeg. Ser noen bruke munnbind om dagen men det er noe helt annet enn ansiktsmaske 😊 Anonymkode: 75cac...bde Wow altså. Kjært barn har mange navn. Ansikts maske. Munnbind. What ever..bruk det om du føler på det . Ikke vent til det kommer en egen regel eller anbefaling. Må da gå Ann å ta noen egne valg uten å måtte vente på hva erna sier. Vi godtar pokker meg alt som er i dette landet og kjemper ikke en dritt for noe som helst. Anonymkode: 91d63...ebb 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Enig, det er jo ikke slik at det er forbudt å bruke munnbind pr i dag, og det er jo langt mer sosialt akseptert enn til vanlig. Dersom det faktisk var så mange som ivret etter påbud som KG gir inntrykk av hadde vi da sett mange flere med munnbind i det offentlige rom? Jeg bor og jobber i Oslo, og det er fortsatt uvanlig å se, og mest på asiater og kronisk syke. Anonymkode: 312c9...20c
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig, det er jo ikke slik at det er forbudt å bruke munnbind pr i dag, og det er jo langt mer sosialt akseptert enn til vanlig. Dersom det faktisk var så mange som ivret etter påbud som KG gir inntrykk av hadde vi da sett mange flere med munnbind i det offentlige rom? Jeg bor og jobber i Oslo, og det er fortsatt uvanlig å se, og mest på asiater og kronisk syke. Anonymkode: 312c9...20c Unnskyld at jeg spør, men hvordan ser du på noen at de er kronisk syke? 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Vi som ønsker at det innføres munnbind er nok generelt mer forsiktige enn de som ikke vil ha det. Siden munnbind beskytter andre og ikke brukeren selv så vil effekten være neglisjerbar om bare de som har minst sjanse for å være smittet bruker det. Anonymkode: fba87...87c 2
Loff77 Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har skjønt etter mange innlegg her, at veldig mange nordmenn er helt avhengige av påbud og forbud. Det må også være en lov mot noe for at folk ikke skal gjøre skadelige og uheldige handlinger. Er det ikke en lov mot, så er det fritt fram. Så...ikke så overraskende at mange venter på påbud. Å tenke selv er visst ikke noe alternativ. Heldigvis lov å mene noe annet enn deg 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 11 minutter siden, SoWhat? skrev: Så...ikke så overraskende at mange venter på påbud. Å tenke selv er visst ikke noe alternativ. Om jeg hadde fått 10 kroner for hver gang du, eller andre, hadde skrevet "tenke selv" her inne, hadde dere sponset Frankrike-turen min i September (ja, jeg liker å reise og bo dyrt). Jeg har tenkt selv hele veien; - to uker før lockdown kom jeg hjem fra utlandet. Og valgte hjemmekontor, for sikkerhets skyld. Lenge før Karantene ble et kjent begrep blant det Norske folk. - jeg mente allerede i mai at utreise-anbefalingene var alt for strenge. Og reiste med en gang det ble åpning for det, 15.Juli. Men selvfølgelig ikke før, da jeg respekterer at FHI kan dette bedre enn meg. - jeg mener innreisebestemmelsene er for slappe. Og har igjen tatt hjemmekontor etter retur til Norge. Uten å kreve det samme fra alle andre, jeg stoler igjen på at offentlige myndigheter kan dette bedre enn meg. - jeg mener at maskebruk øker risikoen for smitte, etter å ha observert hvordan dette praktiseres i ulike land i Europa. Men om maskebruk blir påbudt innretter jeg meg selvfølgelig etter det. Og alt dette klarer jeg uten å kritisere de som ikke tenker akkurat det samme som meg. Anonymkode: d8da1...cbd 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld at jeg spør, men hvordan ser du på noen at de er kronisk syke? Dette er basert på fordelingen på jobb, hvor de fleste er faste kunder, og jeg kjenner dem ganske godt. Anonymkode: 312c9...20c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 18 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har skjønt etter mange innlegg her, at veldig mange nordmenn er helt avhengige av påbud og forbud. Det må også være en lov mot noe for at folk ikke skal gjøre skadelige og uheldige handlinger. Er det ikke en lov mot, så er det fritt fram. Så...ikke så overraskende at mange venter på påbud. Å tenke selv er visst ikke noe alternativ. Vel, jeg pålegger ikke meg selv og min familie en utgift på flere tusen i måneden med mindre det blir påbudt. Det er blodpriser på munnbind fordi industrien skal sko seg godt på pandemien. Jeg ønsker ikke å støtte dette. Anonymkode: 0d295...34d 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow altså. Kjært barn har mange navn. Ansikts maske. Munnbind. What ever..bruk det om du føler på det . Ikke vent til det kommer en egen regel eller anbefaling. Må da gå Ann å ta noen egne valg uten å måtte vente på hva erna sier. Vi godtar pokker meg alt som er i dette landet og kjemper ikke en dritt for noe som helst. Anonymkode: 91d63...ebb Nei, ansiktsmaske er ikke det samme som munnbind. Man kan ikke oversette ordrett fra engelsk. Høres like teit ut som "sosial distansering". Anonymkode: 0d295...34d 1
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg hadde fått 10 kroner for hver gang du, eller andre, hadde skrevet "tenke selv" her inne, hadde dere sponset Frankrike-turen min i September (ja, jeg liker å reise og bo dyrt). Jeg har tenkt selv hele veien; - to uker før lockdown kom jeg hjem fra utlandet. Og valgte hjemmekontor, for sikkerhets skyld. Lenge før Karantene ble et kjent begrep blant det Norske folk. - jeg mente allerede i mai at utreise-anbefalingene var alt for strenge. Og reiste med en gang det ble åpning for det, 15.Juli. Men selvfølgelig ikke før, da jeg respekterer at FHI kan dette bedre enn meg. - jeg mener innreisebestemmelsene er for slappe. Og har igjen tatt hjemmekontor etter retur til Norge. Uten å kreve det samme fra alle andre, jeg stoler igjen på at offentlige myndigheter kan dette bedre enn meg. - jeg mener at maskebruk øker risikoen for smitte, etter å ha observert hvordan dette praktiseres i ulike land i Europa. Men om maskebruk blir påbudt innretter jeg meg selvfølgelig etter det. Og alt dette klarer jeg uten å kritisere de som ikke tenker akkurat det samme som meg. Anonymkode: d8da1...cbd Det er på sin plass med kritikk iblant. Og når det så ofte skjer at folk ikke evner å tenke selv, så må utsagnet om det nesten komme altså. 1
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 8 minutter siden, Loff77 skrev: Heldigvis lov å mene noe annet enn deg Har jeg skrevet at det ikke er lov noe sted?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 Jeg tenker selv, og går ikke så nært folk at de klarer å hoste/nyse på meg og omvendt. Så ikke nødvendig med munnbind. Blir lettere å smitte/bli smittet med maske, for da er det lettere å ta fingrene i ansiktet for å rette på, ta av og på denne maska. Og antibak går jeg ikke rundt med. Anonymkode: f2167...b9e
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg pålegger ikke meg selv og min familie en utgift på flere tusen i måneden med mindre det blir påbudt. Det er blodpriser på munnbind fordi industrien skal sko seg godt på pandemien. Jeg ønsker ikke å støtte dette. Anonymkode: 0d295...34d Jeg kan forstå dette. De burde ikke koste særlig mye. Kunne vært gratis, spør en meg
Loff77 Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er på sin plass med kritikk iblant. Og når det så ofte skjer at folk ikke evner å tenke selv, så må utsagnet om det nesten komme altså. Du mener vel att når de ikke mener det samme som deg så evner de ikke å tenke selv? 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er på sin plass med kritikk iblant. Og når det så ofte skjer at folk ikke evner å tenke selv, så må utsagnet om det nesten komme altså. Men du mener at alle som reiser til utlandet ikke "tenker selv"? (Det vil si - ikke mener det samme som deg.) Anonymkode: d8da1...cbd 4
Anbefalte innlegg