Gå til innhold

Når må vi begynne å bruke munnbind på off transport?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

FHI er litt vage i uttalelsene sine, og jeg tenker at plutselig kommer de med oppfordring el påbud og da må vi som "busser&toger" være beredt mtp innkjøp av munnbind. 

Anonymkode: 40f45...136

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt, det har allerede vært minst et par tråder om det. Dette er dorullkrisen om på nytt. De som var litt forutseende hadde skjønt det for lenge siden og kjøpt inn i god tid før det gikk tomt i butikkene. De sløve og naive kommer i siste liten og sutrer for at det er tomt.

Anonymkode: fff78...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, det har allerede vært minst et par tråder om det. Dette er dorullkrisen om på nytt. De som var litt forutseende hadde skjønt det for lenge siden og kjøpt inn i god tid før det gikk tomt i butikkene. De sløve og naive kommer i siste liten og sutrer for at det er tomt.

Forvirrelsen er jo hvilke type munnbind som er akseptert på fly og offentlig transport? Hvordan orientere seg i jungelen med kirurgiske og medisinske og andre typer munnbind man får kjøpt både på Rema og Nill. Når brukes ansiktsmaske? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn er det. 
Det er de samme folka som skal kjøpe bunadsko 16. mai, bikini i juli og ribbe 22. desember - og klager på dårlig utvalg...

Anonymkode: f14c1...b2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det vil sikkert innføres snart!

Anonymkode: d013b...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forvirrelsen er jo hvilke type munnbind som er akseptert på fly og offentlig transport? Hvordan orientere seg i jungelen med kirurgiske og medisinske og andre typer munnbind man får kjøpt både på Rema og Nill. Når brukes ansiktsmaske? 

Jeg har vært på mange flyturer. De aksepterer til og med buff. Så det ordner seg. 

Anonymkode: d6193...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis når "Bent Høye sier det" og ikke et sekund før skal vi tro en del her inne. Jeg har begynt allerede. Det er nemlig lov å bruke hodet i denne tiden..

Gjett hvilket folkeslag som gikk rundt med maske allerede i starten av februar i år når jeg var i Amsterdam? Kinesiske turister..

Dette viruset vil man IKKE ha for å si det sånn. Egentlig ganske skremmende hvor tafatte og tiltaksløse mange nordmenn er, som bare venter på at noen skal bestemme over dem. Bruk hodet liksom. Vi har fått øyne og ører, og evnen til å lære av det vi ser. 

Anonymkode: 8fbe6...12d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis når "Bent Høye sier det" og ikke et sekund før skal vi tro en del her inne. Jeg har begynt allerede. Det er nemlig lov å bruke hodet i denne tiden..

Gjett hvilket folkeslag som gikk rundt med maske allerede i starten av februar i år når jeg var i Amsterdam? Kinesiske turister..

Dette viruset vil man IKKE ha for å si det sånn. Egentlig ganske skremmende hvor tafatte og tiltaksløse mange nordmenn er, som bare venter på at noen skal bestemme over dem. Bruk hodet liksom. Vi har fått øyne og ører, og evnen til å lære av det vi ser. 

Hvem er Bent Høye?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort å se forskjell på kinesiske og japanske turister med munnbind på...

• Liker 2
Skrevet

Maskepåbud kommer sikkert som julekvelden på kjerringa her i Norge, selv etter 6 mnd med pandemi...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det som skjer når man forventer at en regjering skal babysitte dem hele tida.

Ja, folk har mye tillit til regjeringen og myndighetene, men det går an å tenke litt med eget hodet også.

Det var oppsiktsvekkende når jeg igår leste at de eneste landene som ikke anbefaler munnbind, var Norge, Hviterussland, og Sudan...

Anonymkode: 3547e...511

AnonymBruker
Skrevet

Munnbind burde vært påbudt på all offentlig transport for lenge siden uavhengig av korona, det er få plasser som er så bakteriebefengt og skittent som offentlig transport.

Glad jeg har bil og slipper å menge meg med fremmede mennesker på buss eller tog.

Anonymkode: dbd27...101

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er det som skjer når man forventer at en regjering skal babysitte dem hele tida.

Ja, folk har mye tillit til regjeringen og myndighetene, men det går an å tenke litt med eget hodet også.

Det var oppsiktsvekkende når jeg igår leste at de eneste landene som ikke anbefaler munnbind, var Norge, Hviterussland, og Sudan...

Bare tull. Er på Island nå, ingen bruker munnbind. Heller ikke i Finland, der min bestevenninne bor. Så ikke tro alt du leser. 

Anonymkode: 49c5b...6a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort å se forskjell på kinesiske og japanske turister med munnbind på...

Noen av oss kan høre forskjellen...

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av grunnen er vel at Norge ikke har hatt nok munnbind? Nå produserer vi selv.

Anonymkode: d657a...3b0

• Opprett ny...