AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Hei! Vi skal gifte oss på rådhuset om noen uker, uten å si noe til noen i forkant. Vi har med oss vårt felles barn, og 2 vitner. Dette er litt spontant, så vi har ikke planlagt noenting, ingen av oss har et ønske som en stor feiring, vi vil bare gifte oss, og spise middag på restaurant på kvelden. Likevel kjenner jeg litt på at jeg jo faktisk skal gifte meg, og vil gjøre litt stas på dagen. Så, hva ville du ha prioritert i denne situasjonen? Jeg har tenkt på å booke en frisørtime, bare for vask og krølling av hår (vet nøyaktig hva jeg kunne tenkt meg, det ble nemlig stylet sånn etter jeg var hos frisøren sist, tenkte å gå til samme frisør). Og så er det kjole da. Jeg har null behov for brudekjole, men jeg vil likevel ha en fin, lys kjole. Tips til nettsider jeg kan sjekke? Usikker på om jeg rekker å bestille da.. Håper noen har forslag til andre små ting som kan være med på å gjøre litt ut av dagen? Anonymkode: b5f0f...2dc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Og den viktigste delen av spørsmålet! Forslag til en fin og koselig måte å fortelle om vielsen til familie og venner i etterkant? Størstedelen av familien bor i andre deler av landet, så vi har tenkt på å kanskje filme selve seremonien på rådhuset, og så sende ut den. Andre forslag? Anonymkode: b5f0f...2dc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Og den viktigste delen av spørsmålet! Forslag til en fin og koselig måte å fortelle om vielsen til familie og venner i etterkant? Størstedelen av familien bor i andre deler av landet, så vi har tenkt på å kanskje filme selve seremonien på rådhuset, og så sende ut den. Andre forslag? Anonymkode: b5f0f...2dc Få et bilde fra dagen trykt som postkort, og send det med en personlig, håndskreven hilsen til alle. Anonymkode: 88c5a...584 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Og så er det kjole da. Jeg har null behov for brudekjole, men jeg vil likevel ha en fin, lys kjole. Tips til nettsider jeg kan sjekke? Usikker på om jeg rekker å bestille da.. Anonymkode: b5f0f...2dc Sommerkjoler selges på utsalg nå. Jeg ville gå i en fysisk butikk pga. tiden. Anonymkode: 88c5a...584 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Vi skal det samme (når jeg er kvitt gravid kiloene;)), så det jeg har tenkt er: - fin kjole (ikke brudekjole) - blomsterbukett eller blomsterkrans i håret - bestille bord på en fin/hyggelig restaurant og pynte bordet litt ekstra - frisør for å ordne hår og sminke - vurderer fotograf (bildene blir bare bedre) - sende ut et personlig kort med bilde i etterkant Anonymkode: 3ec9c...a74 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Jeg ville filmet seremonien, det er sikkert noen som vil se den 🤗 Husk legitimasjon sier jeg bare 😅 Anonymkode: e1afc...018
Gjest kruspersilletaco Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Jeg ville absolutt gått til fotograf! Siden barnet er med, blir det jo et familiebilde også. Eller bestilt fotograf. Er ikke så fint på et rådhus som regel, så ville nok gått for en annen lokasjon. Kanskje hos fotograf, eller at han/hun vet om et fint sted
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Husk å sende inn prøvingsattest da Anonymkode: a28ad...ee3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Takk for gode tips! Jeg har sett på fotograf, men med en gang det blir nevnt "bryllup" virker det som om prisen skyter i været. Er det innafor å bestille familiefotografering, og så møte opp i dress og kjole? Anonymkode: b5f0f...2dc
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har sett på fotograf, men med en gang det blir nevnt "bryllup" virker det som om prisen skyter i været. Er det innafor å bestille familiefotografering, og så møte opp i dress og kjole? Anonymkode: b5f0f...2dc Jeg ville ikke gjøre noe sånt uten å høre med fotografen om dét dere ønsker går under familie- eller bryllupsbilder. Hvis fotografen regelrett angir forskjellige priser på ulike portretttyper i studio, så er det bare å respektere det. (Tenker det kan ha noe med tidsforbruk og etterredigering å gjøre). Og en sur fotograf som føler seg lurt tar kanskje ikke så gode bilder... du vet. Anonymkode: 88c5a...584 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Da er restaurant bestilt, barnevakt for kvelden er booket (vi spurte i barnehagen, og de ville gjerne - hva gjør vi med betaling?), og kjole er kjøpt! Eller... jeg har kjøpt stoff, skal faktisk sy selv 😅 Tenker å lage en liten bukett selv, så øver litt på det i forkant. Har sendt forespørsel om fotograf, og tror egentlig det også ordner seg. Da mangler vi bare ringer! Takk for alle gode tips! Anonymkode: b5f0f...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå