Gå til innhold

Hvor mye fikk du solgt brudekjolen for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har giftet dere, hvor mye kostet brudekjolen og hvor mye fikk dere solgt den for i ettertid?

Anonymkode: 975e9...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte for 18.000. Ga den bort gratis til slutt. Jeg skilte meg, og etter at den lå et år til 3-5000 på finn så fikk jeg nok, og ville bare ha den ut :) 

Anonymkode: e8755...951

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte for 18.000. Ga den bort gratis til slutt. Jeg skilte meg, og etter at den lå et år til 3-5000 på finn så fikk jeg nok, og ville bare ha den ut :) 

Det er det jeg mistenker, at markedet for brukte brudekjoler egentlig ikke er så bra at det er verdt det å kjøpe ny full pris-brudekjole. Sånn hvis man tenker å selge igjen etterpå, mener jeg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg mistenker, at markedet for brukte brudekjoler egentlig ikke er så bra at det er verdt det å kjøpe ny full pris-brudekjole. Sånn hvis man tenker å selge igjen etterpå, mener jeg...

Er enig der. Jeg fant ikke den typen kjole jeg ville ha brukt, og da ble det ny. Så jeg er ikke overrasket over at jeg ikke fikk solgt den. Jeg hadde en halvveis mermaid-fasong (ikke den mest ekstreme), men den som henger godt rundt hoftene. Det er ikke alle som ønsker en slik fasong, og man må nesten ha like mål som forrige eier for å få solgt en slik kjole. Det er nok lettere med "ballkjolene" eller de enklere kjolene :) 

Neste gang skal jeg ha en enkel en til maks 2000, eller bunad. Er forlovet på nytt og har ikke bestemt meg enda. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som har giftet dere, hvor mye kostet brudekjolen og hvor mye fikk dere solgt den for i ettertid?

Ingen personlig erfaring, men tenker du kan gå inn på finn.no og danne deg et inntrykk av markedet. Kanskje du kan følge med på noen for å se om de blir solgt. Jeg sjekket av nysgjerrighet, og det er veldig mange til salgs ( >5000 treff). 

Anonymkode: 7e54e...d51

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått solgt den, 12 år etter bryllupet.

Anonymkode: 99723...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg, men når jeg skulle kjøpe brukt satte jeg på søk på finn opp til 5000 kroner. Det som egentlig føltes aktuelt var max 3000 for brukt og renset kjole med frakt, om det blir dyrere tror jeg mange (inkl meg) heller bestiller nye kjoler på nett o.l. Men det er gull for budsjettet å finne en fin kjole til hyggelig pris 😊 Spent på om jeg etterhvert skal selge den selv 🤔

Anonymkode: a82b0...907

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å se på brudekjoler på finn i desember, og har omtrent 30 stk lagret som favoritt nå. Ingen av dem har blitt solgt. Noen annonser har gått ut på dato, bare. 

Anonymkode: 30be6...322

Skrevet

Jeg prøver å selge en brudekjole nå. Har hatt noen som har prøvd den, men ingen som ender opp med å kjøpe. Det virker som det er veldig vanskelig å få solgt brukt brudekjole.

Skrevet

Har ikke solgt den, og kommer ikke til å gjøre det. Selv om jeg ikke kommer til å bruke den igjen. Den har en slags affeksjonsverdi. Hvorfor vil du selge din? Tror du kan få mye for den om det er en kjent designer, eller en stil som er svært populært for tiden, og en størrelse som er gjennomsnittlig. 

Skrevet

Jeg kjøpte brudekjolen min brukt og ga den bort til Fretex etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Mange av de som selger skal ha for høy pris. Selv om du betalte 25000 kr for din vil ikke si at 5000 kr er for lavt

Anonymkode: 6038d...237

Gjest Karpalex
Skrevet

Søsteren min kjøpte sin i USA for 12000 UDs. Og hun donerte den bort til TV auksjonen for noen år tilbake. Da gikk den for 10 000

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte min for 100 en del år etterpå..... Ja, en hundrelapp.

Anonymkode: 36b6c...977

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte min brukt for 5000 kroner, solgte den urenset for 2000 kroner :) lå vel ute på Tise i tre dager før den ble solgt. 

Anonymkode: 89d9d...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte min for 12000, solgte den for 6000 - men, jeg solgte den rett etter bryllupet slik at den fortsatt var «i tiden» når det gjaldt stil og snitt! Tror det kanskje er litt av problemet? Moten forandrer seg jo, så hvis man venter noen år før den selges så er den kanskje litt «avleggs»? 

Anonymkode: 5c19e...eca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La kjolen ut på finn men orket ikke styret rundt det. Skjønner godt man vil prøve kjolen før salg, og bryllupskjole er viktig men det var noen som kom med hele familien på slep, ønsket å få låne sko, slør, hårpynt og smykker til. Har dessverre ikke bryllupssalong hjemme. Så sydde den om til en dåpskjole 🙂

Anonymkode: 9b6ea...46d

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La kjolen ut på finn men orket ikke styret rundt det. Skjønner godt man vil prøve kjolen før salg, og bryllupskjole er viktig men det var noen som kom med hele familien på slep, ønsket å få låne sko, slør, hårpynt og smykker til. Har dessverre ikke bryllupssalong hjemme. Så sydde den om til en dåpskjole 🙂

Anonymkode: 9b6ea...46d

😅 Min ble heldigvis solgt til den første som viste interesse, men hun hadde med seg mor og venninne og styrte frem og tilbake med prøvinga. De var så inni bobla at jeg bød dem på noe sprudlende for å gjøre opplevelsen komplett. Kan godt skjønne at det ikke er verdt det i lengden med flere slike visninger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk solgt min med en gang, men det var ren og skjær flaks. Viste seg at kjøper hadde lett lenge etter den modellen og hadde lagret finn-søk på den. 

Kjøpte for 12 000, solgte for 5. 

Anonymkode: ad36f...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...