Gå til innhold

Forslag til hva man kan putte i fine kaffebokser?


Catzy

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære er store espressofans, og liker best en kaffe fra merket Illy. Disse kommer i metallbokser, som ser utrolig kule ut. Nå står det 6 stykker på kjøkkenet, og jeg har bestemt meg for å bruke dem til noe nyttig, som f.eks. embalasje til julepresanger. Er det noen som har forslag til hva man kan ha oppi?

Jeg har tenkt litt på godteri av ymse slag, og da gjerne enten litt eksklusivt eller hjemmelaget. Forslag? Gode oppskrifter? Innholdet bør i såfall passe til kaffekos.

Hva annet kan man putte oppi? Kanskje noen tøyservietter eller en liten duk og lys? Kanskje jeg skal dra en tur på IKEA og se etter små lysestaker og fylle opp resten med telys?

Flere forslag?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med håndlaget konfekt pakket i cellofan (evt. ferdigkjøpt konfekt), noen sånne sukkerstenger (brunt sukker på pinne) vet ikke hva de heter, men man får dem ved siden av kaffen på kaffebarer.

Vet ikke helt hvor store disse boksene er, men kanskje du får noen moccaskjeer opp i også (IKEA har helt greie skjeer). Og noen fine servietter er jo alltid greit å ha. Det finnes også lys som lukter sjokolade eller kaffe.

Kjempegod ide forresten! Selv om jeg ikke har sånne bokser, så har jeg spart på andre plast, glass og metallbokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke helt hvordan disse boksene dine ser ut,men.....

Står det skrevet noe på utsiden....??? espresso....coffee....etc....???

Noe av det første som slo meg var å fylle dem med mocca-bønner... :roll: .......fordi jeg selv ELSKER mocca-bønner....så jeg ville blitt kjempe-gla for en slik gave... :hoho: .....!!!

Men det spørs jo hva dine mottakere vil like og ikke like.....??!!!!!

....tenkte bare at mocca-bønner ligner jo litt på kaffe-bønner ......!!!!

(...en annnen ting er vel at om boksene er store,så blir det kanskje dyrt...???)

...bare et forslag....!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kandis stenger eller konfekt som passer til espresso kan være en ide ?

De boksene er utrolig kule! Vi bruker også denne kaffen. Hmmmmm....nok en gang. Takk for god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te i lausvekt?

Du kan ha den i ein (fin?) pose (av plast) så restar av kaffilukt ikkje set seg i teen.

Du kan t.d. ha ein stor, eller fleire mindre, kanskje saman med ei skei til å ta teen med, og kanskje ein sånn dims som ein har teen i når den trekkjer i vatnet (hugsar ikkje kva den heiter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers hva med litt ulike ting til "personlig pleie"? Boksen kan jo males og dekoreres slik at det ikke står kaffe utenpå.

Oppi kan du f.eks putte en klut, en liten flaske shampo/balsam, såpe, deodorant, ansiktsmaske o.s.v. Hadde blitt kjempeglad for å få slike ting jeg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...