Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kun kondom som prevensjon, da jeg av medisinske årsaker kan bruke veldig lite prevensjon, og det jeg har brukt har jeg blitt veldig dårlig av. Forrige lørdag skulle egentlig hatt mensen, men fikk det ikke, så vi hadde sex uten kondom, nå en uke etter har fremdeles ikke mensen kommet, og jeg begynner seriøst å frykte at jeg kan være gravid. Vi har 2 barn fra før, 4 og 1 år. Jeg har fått begge under studie, er nå ferdig utdannet og har fått jobb. Ettersom jeg har studert deltid har jeg vært veldig mye hjemme. Og kjenner at jeg er veldig klar for å begynne å jobbe fast, komme meg mer ut. Akkurat nå føler jeg meg egentlig ikke som en god mor, og at jeg er på kanten til deprimert. Men ser for meg det går seg til når jeg får noe å gå til. Problemet er at jeg ønsker meg veldig 3 barn, men er ikke klar for det nå med tanke på psyken. Jeg er ikke imot abort, men jeg tenker at når man har ressursene til det og man faktisk har vært uforsiktig så må man ta konsekvensene av det, man angrer jo aldri på et barn. Men jeg tror ikke det er bra for meg å få et barn til nå. Men kan se for meg at om vi skulle ta abort for så å finne ut om et år eller 3 at vi skal ha en til så vil jeg ha så dårlig samvittighet ovenfor det «barnet» som ikke fikk sjansen, hvem ville det vært. Hva om det vil bli vanskelig å bli gravid igjen.

Noen som har vært i liknende situasjon, og vil fortelle?

For ordensskyld så vet jeg mer enn godt nok hvor jeg står i forhold til abort, og trenger ingen forklaring om hvor uetisk det er osv. Så hvis du føler for å snakke om det, start en egen tråd.

Anonymkode: 9703f...70b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt en test enda da jeg frykter utfallet, men blir nødt til å teste i løpet av uka om det ikke skjer noe her 😶

AnonymBruker
Skrevet

Du veit hva sex uten kondom kan føre til, men enda gjorde dere det. Å nå tenker du at abort er best. Abort er ikke prevensjon, det er en løsning når prevensjonen svikter og man ikke kan/bør bære frem et barn. Akkurat her syns jeg dere har vært tankeløse rett og slett. 

Anonymkode: de1be...f6d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er, som du selv skrev, "på kanten til å bli deprimert" samt at du "ikke føler deg som god mor",  samtidig er du klar for ny jobb. Du har to barn og drømmer om en familie på 5. Hvis du føler nå at du ikke strekker til og er på kanten til å bli deprimert, så er det kanskje ikke det lureste å drømme om et barn til? Det lønner seg å skille mellom hva man ønsker og hva man behøver. Hva med å jobbe litt? Få mer erfaring?  

Likevel er mensen forsinket fordi dere var uforsiktige og må ta konsekvensen av det. Ja, abort er mulig, men det er en stor påkjenning for psyken og da kan man iallfall bikke over og bli deprimert.  

Anonymkode: 9f4e6...6f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du veit hva sex uten kondom kan føre til, men enda gjorde dere det. Å nå tenker du at abort er best. Abort er ikke prevensjon, det er en løsning når prevensjonen svikter og man ikke kan/bør bære frem et barn. Akkurat her syns jeg dere har vært tankeløse rett og slett. 

Anonymkode: de1be...f6d

Jeg har helt siden jeg fikk mensen da jeg var 12 år hatt det regelmessig, sjansene for å bli gravid dagen før mens eller samme dag er så godt som umulig, og vi har alltid gjort det sånn, siden jeg aldri har hatt forsinket menstrasjon så har det heller ikke slått meg så veldig at det kan skje. Men ja, skjønner det er fryktelig naivt.. men ba som skrevet over ikke om svaret ditt, men svar fra noen som har vært i en liknende situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er, som du selv skrev, "på kanten til å bli deprimert" samt at du "ikke føler deg som god mor",  samtidig er du klar for ny jobb. Du har to barn og drømmer om en familie på 5. Hvis du føler nå at du ikke strekker til og er på kanten til å bli deprimert, så er det kanskje ikke det lureste å drømme om et barn til? Det lønner seg å skille mellom hva man ønsker og hva man behøver. Hva med å jobbe litt? Få mer erfaring?  

Likevel er mensen forsinket fordi dere var uforsiktige og må ta konsekvensen av det. Ja, abort er mulig, men det er en stor påkjenning for psyken og da kan man iallfall bikke over og bli deprimert.  

Anonymkode: 9f4e6...6f2

Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, vi har ikke bestemt at vi skal ha 3 barn, for akkurat slik ting er nå passer det ikke. Minstemann har vært våken hver time fra han ble født, og har slitt med diverse, som han nå begynner å vokse av seg. I tillegg har jeg skrevet en bachelor, mens jeg på grunn av korona har hatt begge ungene hjemme, jeg har vært mye mer hjemme enn hva som er sunt, og vet at å begynne å jobbe vil gjøre mye med psyken min. Om noen år, som jeg skrev, når ting er litt mer stabilt, når jeg har jobbet en stund, økonomien er stabil, minste er mer selvstendig osv. Så kan det være vi bestemmer oss for barn nr. 3, men kanskje vi også ser at vi er fornøyd. Spørsmålet mitt var forøvrig om noen hadde vært i liknende situasjon..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Du sliter med psyken og du har allerede 2 barn å ta vare på. Jeg ville fokusert på dem og valgt de over et foster uten hverken følelser, tanker eller meninger. 

Anonymkode: 81648...4dd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i ca samme situasjon. Abort ble løsningen. Barnet var ikke meningen.

Nå 6år senere kommer baby nr 3. Planlagt.

Anonymkode: fc1db...246

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at mensen er forsinket fordi du er litt stresset? Ettersom du ikke har det helt bra psykisk nå og i tillegg skal starte i ny jobb. Tenker du bør ta den testen for å utelukke graviditet og evt dra til legen dersom mensen ikke dukker opp.

Anonymkode: 4a79f...f2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt fjernt at samfunnet liksom skal betale for en abort for deg fordi du slurver med prevensjon og syns timingen er dårlig for ett 3. barn du egentlig ønsker. Utrolig egoistisk, rett og slett. Ville startet med en test i dag. Er den negativ: prevensjon. Du kan sette inn kobberspiral om du ikke tåler hormoner. 

Anonymkode: 36cd0...ba8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 4e895...d8c

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt fjernt at samfunnet liksom skal betale for en abort for deg fordi du slurver med prevensjon og syns timingen er dårlig for ett 3. barn du egentlig ønsker. Utrolig egoistisk, rett og slett. Ville startet med en test i dag. Er den negativ: prevensjon. Du kan sette inn kobberspiral om du ikke tåler hormoner. 

Anonymkode: 36cd0...ba8

Vel, er barn er mye dyrerere, hvis det er kostnader for samfunnet du bekymrer deg for. 

Anonymkode: daf61...fb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor man skriver en mega langt innlegg om ups and downs og bretter ut så mye uten å ha tatt en test først. Du er ikke den eneste har sett flere innlegg som dette. Test først så kan du ta problemet derifra.

Anonymkode: 420ee...82f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...