AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Broren min og samboeren venter tvillingjenter. Jeg merker at jeg er litt sjalu, fordi mamma har tidligere uttrykt at hun synes tvillinger er "morsomt". Dessuten har jeg vært eneste jentebaby i familien de siste 30 årene, så jeg regner med det er ekstra stas det er jenter. Jeg og samboeren min planlegger også å bli gravide, men nå frykter jeg at en eventuell graviditet hos meg drukner i denne tvillinggraviditeten... Jeg hører selv at det høres både barnslig og irrasjonelt ut, men tror dere det kan være noe i det? Eller er en graviditet like stas uansett om det er en eller flere babyer? Anonymkode: e5f6a...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg tror de vil bli like glad for din graviditet. Selvfølgelig syns de tvillinggraviditeten er superstas nå, men det hadde de nok synes om der bare var en baby også 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 Blir du gravid for å glede andre og lage blest rundt deg selv? Anonymkode: c98f2...633 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg er mor til både tvillinger og enling, og jeg kan si med sikkerhet at både enlingen og tvillingene ble like godt mottatt og gjort stas på. Tror virkelig ikke det vil gjøre en forskjell, det er alltid stas med nye babyer i familien. Anonymkode: edded...46b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 Tvillingsvangerskap er to babyer og et større risikosvangerskap, så spørs jo litt hvordan du mentalt vinkler det. Pr baby får man nok mindre oppmerksomhet angående tvillinger enn man hadde fått en og en baby, men ja det er noe mer oppmerksomhet og oppfølging, om man sammenligner et vanlig svangerskapet og et med flerlinger. Så pr svangerskap får tvillinger litt større oppmerksomhet. Pr baby får tvillinger mindre. Den økte oppmerksomhet et tvillingsvangerskap får er mye på grunn av økt risiko, ikke på grunn av at besteforeldrene og andre liker tvillinger bedre. Jeg var gravid med tvillinger mens min søster var gravid med en. Ja, det var noe mer oppmerksomhet rundt mitt svangerskapet, men ikke fordi de gledet seg mer til tvillingene, men fordi det var mer risiko ved mitt svangerskap. Noe både helsevesenet og familie vet, selv om det er de positive tingene man snakker høyt om. Først da alt var gått bra våget familien å dele hvor bekymret de også hadde vært, fordi det er mer risiko ved flerlinger. Jeg holdt også på å miste ene ved fødselen, så jeg fikk virkelig merke at det er reelt. Først ved ekstra oppfølging under graviditet, så ved hvor mye personell som er tilstede ved fødsel (selv da de trodde alt skulle gå bra), og så sjokket ved at det brått snudde til at det ble fare for livet til ene. Min søster var aldri misunnelig på den ekstra oppmerksomheten, eller følte det urimelig. Hun var selv bevisst på at flerlinger innebærer større risiko, og opptatt av det selv. Hun var riktig nok min søster da, ikke svigerinne, men jeg synes det er urimelig å tenke som du gjør. Pr baby får tvillinger ikke mer, men mindre oppmerksomhet. Synes du det er veldig urimelig at to får noe mer oppmerksomhet enn en alene? Samt at det ikke handler om at man er mer glad for noen barnebarn enn andre? Min sindige mor var utrolig nervøs da min søster skulle føde en baby, men trodde egentlig på at det skulle gå bra. Det gikk bra. Da jeg skulle føde to var hun fullstendig ute av sitt gode skinn, og veldig redd. Det hadde hun også grunn til. Det var sekunder eller minutt om at ene ikke overlevde fødselen. At det går bra er like stas, uansett en eller to. Det er ingen forskjell på hvor glad de er i barnebarna. At mitt svangerskap fikk noe mer oppmerksomhet kommer av årsaker du ikke engang tar med i dine tanker om dette. Anonymkode: 8653a...23b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 Tvillinggraviditet er mye gøyere. Du høres uansett for umoden ut til å bli mamma. Anonymkode: bb23d...c5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 2. august 2020 #7 Del Skrevet 2. august 2020 Det er litt mer stas med tvillinggraviditet. Men spiller det noen rolle? Blir du gravid fordi andre skal gjøre stas på deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå