AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 •er det verdt å få barn, eller mener dere livet er bedre uten unge? Og nå snakker jeg om et barn. •har barn påvirker ekteskapet negativt eller positivt? •hvordan er kroppen etter første fødsel •hvilken alder Ambefaler du å få barn? Og hvorfor. Anonymkode: 8afaa...406
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Jeg synes absolutt det var verdt å få barn. Jeg har ett barn og det er masse kos. Det første året var et kaos, men etter det ble det så fint 😊 Gleder meg til årene fremover med den lille gutten min 😀 Nå er mannen min psykisk syk, og ble det mens jeg gikk gravid, så vi har litt trøbbel i ekteskapet på grunn av det. Men selve barnet har ikke noe med det å gjøre. I de gode periodene hans har vi det veldig bra og samarbeider godt. Det er så fint og rørende å se hvordan pappaen forguder barnet vårt, det er det beste som har skjedd ham. Kroppen er relativt lik. Magen og puppene er litt mykere, ellers er alt som før. Jeg fikk barn da jeg var 35, så jeg kan ikke anbefale noen spesiell alder. Muligens er det bra å få barn litt tidligere, men det kan jeg jo ikke si noe om 😊 Anonymkode: 2380d...00a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Det går nesten ikke an å sammenligne livet før og etter barn for når du har fått barnet så klarer du ikke å se for deg at du ikke skulle fått det. Man mister jo friheten sin til å gjøre akkurat det man ønsker til den tiden man akkurat vil. Den er litt tung å kjenne på når det stormer som værst i hjemmet. Føler at ekteskapet er i en slags dvale for tiden 😁 Og det har vi snakket om og godtatt. Vi er slitne, går tidlig til sengs og har ingen som kan avlaste oss slik at vi får gått ut å gjort noe bare oss to. Men vet det vil komme en tid senere for det. Nå gjør vi jo andre ting sammen som en familie 😊 Og det er veldig fint. Kroppen er stort sett som før. Litt mykere mage som brukeren over meg sier 😁 Fikk selv barn da jeg var 36 år. Skulle ønske vi startet litt tidligere. Tror man tar ting med litt lavere skuldre når man er yngre. Føler jeg stresser mye med å gjøre alt riktig.. Livet forandrer seg ganske mye med barn og jeg ante virkelig ikke at de sov såååå lite! 😂 Helt grusomt i perioder men så glemmer man det når man har en liten pjokk som gir verdens beste klemmer og som koser med mammas hår 💙 Anonymkode: ef57f...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Så lenge du ikke har en drittsekk du må samarbeide med så er det verdt det. Barnet her er 3 år og jeg er utslitt av å bli motarbeidet av faren hele veien. Anonymkode: e5360...682
iansak Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: •er det verdt å få barn, eller mener dere livet er bedre uten unge? Og nå snakker jeg om et barn. •har barn påvirker ekteskapet negativt eller positivt? •hvordan er kroppen etter første fødsel •hvilken alder Ambefaler du å få barn? Og hvorfor. Anonymkode: 8afaa...406 Livet hadde vært like fint uten barn da hadde vi bare gjort andre ting. Men den kjærligheten man får for barna sine slå ingen ting så ville ikke vært foruten, men hadde jeg ikke fått de hadde vi også vært lykkelige og hatt det fint. Barn har på påvirket det positivt, elsker og se pappaen med barna. Er man sliten så krangler man lettere men så lenge man er bevist på at det er fordi man er sliten så går det helt fint. Vi samarbeider bra. Men dog som anonym her sier... er helt sant. Har du en mann som ikke hjelper som du blir skuffet over så er det ikke verdt det. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du ikke har en drittsekk du må samarbeide med så er det verdt det. Barnet her er 3 år og jeg er utslitt av å bli motarbeidet av faren hele veien. Anonymkode: e5360...682 Ville heller hatt barn alene enn med en mann som motarbeider ikke gjør noe. Kroppen er lik. Puppene og alt er tilbake som før selv etter amming av to barn. Muffinmage er det dog men det er ikke fordi graviditet det er godteri også som jeg lettere tyr til fordi jeg er sliten men det er det slutt på til høsten 😅 fikk barna i midten av 20 årene fornøyd med det. Da er de ungdom/voksen når jeg er 40 som jeg da kan igjen gjøre alt jeg ville gjort uten barn alene. Men før deg mens jeg enda er ung og sprek i 30 årene kan jeg gjøre alt og mye med mine barn som jeg syntes er verdens kuleste! 😄 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Kroppen er lik som før foruten om keisersnitt arr (alltid vært slank og veltrent). Ingen kan se på meg at jeg har vært gravd (bortsett fra arret, som gjemmes av undertøy for det meste). Men venninner har strekkmerker, mer hengende hud, og mer «bolle» mage, så varierer nok litt. Vil likevel ikke si at de har ødelagt kroppen. Om det er verdt det? Stiller meg selv det samme spørsmålet. Vet ikke. Det er veldig slitsomt. Her har vi en dårlig dynamikk og flyt i hverdagen, da det ene barnet vårt er veldig krevende. Vi har to barn. Hadde nok vært enklere med bare et. Hadde jeg visst hvordan det ville bli, så er jeg usikker på hva jeg hadde valgt. Elsker barna over alt da og tror jeg er en god mor. Anonymkode: 3e84c...b0c
MarianneE Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Verdt det? Kan ikke tenke meg noe bedre, vi er foreldrepar med en 13 åring og jeg er evig takknemlig for å ha en så flott familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå