Gå til innhold

Hjelp til å fylle tomme vegger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
trenger litt hjelp til hva jeg kan fylle veggene mine med. Vi har lys antikkgrå og kveldshimmel fra Jotun i stua. Har tre store vegger som trenger litt bilder. Sett på Desinio(?), men blir så fort usikker. Tips? 

Anonymkode: 4f693...ec4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta personlige bilder med kameraet/en drone og bruke det? Vi har malerier etter bestemora mi på veggen f.eks. Og familiebilder og bilder av der vi har vært på ferie.

Anonymkode: 0d8a3...b7f

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg kan ikke malingsnavn utenat så aner ikke hvilke farger du snakker om, uansett velg noe du tror du vil like å se på ofte, følg vibbene du får av bildene.

AnonymBruker
Skrevet

En hylle med sukkulenter har jeg på en vegg. Vil ikke ha billige plakater.

Anonymkode: d0f8b...848

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lover deg at enkelte ikke er billige, så du har nok misforstått litt.

Skrevet

Jeg tror du vet hva slags bilder eller malerier du liker, kjøp det du liker og ikke bry deg om hva andre måtte mene om det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, MadameDeRosa said:

Lover deg at enkelte ikke er billige, så du har nok misforstått litt.

Plakater er det nå likevel, om du betalte mye eller lite...

Anonymkode: 8cedc...505

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller lokal kunst, eller finn noen fotografier du liker. Plakater fra desenio er litt.. kjedelig, men det er min smak :) Jeg har egne naturfoto, lokalkunst og foreldres kunst på veggene. Blir aldri ikea her.

Anonymkode: 4773b...068

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Design en bildevegg hos desenio, og så bytter du ut bildene etterhvert som du finner bilder og kunst som er mere personlig. De bildeveggene er så smarte for da får du noe helhetlig opp på veggen på en gang 

Anonymkode: 2e008...c94

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men noe så uorginalt som billige sukkulenter som alle andre også har er greit? Hvorfor er plakater i ramme verre enn det? 

Anonymkode: 2e008...c94

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plakater er det nå likevel, om du betalte mye eller lite...

Velkommen til 2000-tallet. 90-tallet er over, og veggkunst består av mer enn klovnebildene til Aulie. 

AnonymBruker
Skrevet

Før handlet jeg en del hos Allposters, som har både bedre utvalg og bedre søkefunksjoner enn hva Desenio har, men dessverre har de sluttet å sende til Norge 🙁

Men,- jeg vil tipse om https://www.photowall.no/    Foto-tapet, lerretsbilder og plakater. Veldig bra utvalg/ muligheter 😊

Anonymkode: deff7...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Personlig syns jeg Desenio vitner om ingen egen smak. 

Bo deg inn, innred veggene litt og litt. Det trenger ikke kun være bilder, har selv en vegghengt  lysestake (veldig enkel) i et stuehjørne som ble litt mørkt og en keramikkskulptur jeg får masse komplimenter for. 

Ellers kan jeg anbefale å se på plakater her: https://permild-rosengreen.dk

Jeg vil tipse om å kjøpe 100x70cm i plakater, det ser bedre ut enn 50x70 etter min smak. Invester i en fin ramme med glass, men ikke heng den så det du får mye sollys og refleksjon i glasset.

Anonymkode: e1e10...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Velkommen til 2000-tallet. 90-tallet er over, og veggkunst består av mer enn klovnebildene til Aulie. 

Dette er ikke 2000 tallet, det er 2020 tallet.

Anonymkode: ce753...ca2

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke 2000 tallet, det er 2020 tallet.

Er det Kongen av unødvendige, overflødige pirkete svar igjen... Gå og ta en øl med vennene du ikke har. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, MadameDeRosa said:

Det er da ikke min skyld at du mangler såpass med kulturell dannelse at du tror plakater er kunst.  Det er helt innafor å kalle dekor, men kunst er det da ikke. Kall den jævla spaden for en spade, en plakat er en plakat selv om du ramma den inn i glass og ramme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Er det Kongen av unødvendige, overflødige pirkete svar igjen... Gå og ta en øl med vennene du ikke har. 

Skal du komme med barnslige personangrep så kan du ihvertfall komme med noe originalt, det der var bare flaut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
trenger litt hjelp til hva jeg kan fylle veggene mine med. Vi har lys antikkgrå og kveldshimmel fra Jotun i stua. Har tre store vegger som trenger litt bilder. Sett på Desinio(?), men blir så fort usikker. Tips? 

Anonymkode: 4f693...ec4

Usikker på hva du liker, hvordan du skal henge dem opp, eller hva du egentlig vil ha? Bruk litt tid på å titte, det er mitt råd. Feks i boligannonser som ligner ditt hus. Hvordan vil du ha bildene? Noen få store, et større og flere små, eller mange små. Du kan også lage collage/bildevegg, men spørs om det passer i interiøret ditt.

Avhengig av prisnivå kan du se på Tegnerforbundet sine sider, Norske Grafikere, det lokale galleriet, eller Desenio/andre slike plakatsider. Kunstveggen.no (et annet forum) har en tråd hvor folk poster sine vegger, det er mye gatekunst, men ideer kan man jo få. Det er jo enklere å gi råd hvis du forteller litt om hva du er ute etter (farger, abstrakt?), men noe nøytralt men fint kan jo være trykk/plakater i svart-hvitt. Det går fint med begge fargene. 

Anonymkode: 9086e...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Personlig syns jeg Desenio vitner om ingen egen smak. 

Bo deg inn, innred veggene litt og litt. Det trenger ikke kun være bilder, har selv en vegghengt  lysestake (veldig enkel) i et stuehjørne som ble litt mørkt og en keramikkskulptur jeg får masse komplimenter for. 

Ellers kan jeg anbefale å se på plakater her: https://permild-rosengreen.dk

Jeg vil tipse om å kjøpe 100x70cm i plakater, det ser bedre ut enn 50x70 etter min smak. Invester i en fin ramme med glass, men ikke heng den så det du får mye sollys og refleksjon i glasset.

Jeg skjønner ikke helt den der - har vært og kikka på desenio og de har jo plakater i alle mulige stiler og motiv og man finner de samme plakatene/motivene i andre nettbutikker. Hvorfor er akkurat desenio så ille og hva kjennetegner liksom en "desenio plakat" ?

Anonymkode: 2dced...11e

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt den der - har vært og kikka på desenio og de har jo plakater i alle mulige stiler og motiv og man finner de samme plakatene/motivene i andre nettbutikker. Hvorfor er akkurat desenio så ille og hva kjennetegner liksom en "desenio plakat" ?

Anonymkode: 2dced...11e

Fordi jeg umiddelbart gjenkjenner plakatene når jeg er hjemme hos folk. Det er så utrolig mange som kjøper derfra, og mange kjøper akkurat de samme! Nå går det mye i palmer. Det er bare så masseprodusert og skikkelig kjedelige bilder etter min mening.

En periode var bildet av Kate Moss med bart veldig populær, jeg fatter ikke hvorfor. Det er jo smak og behag, men jeg er ikke interessert i en supermodell på veggen som har rykte på seg for å være lite hyggelig og nesten ødela karrieren sin ved å bruke så mye kokain som hun gjorde.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...