Gå til innhold

Forklar meg nedstegningen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

No disrespect altså, men ta ebola og verre sykdommer som eksempel. Mye mer dødelig, men ingen nedstenging verden over pga det. Sykdomsforløpet til korona er mildt for de fleste, med dødelighet på 0,02%. Nå har vi stengt ned siden Mars, har over 400.000 permitterte og krisepakker deles ut i hytt og vær. Det har vært ganske dyrt for alle. Nå er det oppblomstring og diskusjoner (på KG da) om å stenge ned IGJEN. Med dødelighet på 0,02%?

Er det bare meg eller er ikke dette merkelig? Det er ingen som hoier og skriker over influensa hvert år, med mange døde av det, nei, det ties om.. Nå skal vi plutselig kjøre dugnad over dette som virker mindre farlig enn antatt. Ikke kom med USA og Italia som eksempler, da det er helt andre levestandarder, dietter og røyking f.eks i disse landene. Mange faktorer som spiller inn selv om media ikke vil fortelle det, men helst skremme alle mest mulig inn i husene sine.

Ser de begynner å bli lei i Tyskland. Det var demonstrasjon i USA også som gikk på frihet. Forklar meg please hvorfor dette hauses sånn opp når vi vet det vi vet?

Anonymkode: 56489...0e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ebola er myyyyye mindre smittsomt enn covid-19. Derfor!

Anonymkode: 61e3b...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nedstenging er fordi helsevesenets kapasitet ikke skal overskrides. Noe som har skjedd i flere land. Hvis helsevesenet blir oversvømt av koronapasienter i en ny bølge, vil det kunne bety dårligere tilbud til pasienter med for eksempel kreft og hjerneslag. 

Anonymkode: 5811e...bbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å få informasjonen din fra tullenettsteder. Selv ikke Tegnell påstår at dødeligheten er så lav.

Anonymkode: 24ceb...769

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå det er farlig fremover folkens. I mars kjøpte de seg tid. Nå skjer der her og. Stay home sier jeg bare.

Anonymkode: 576f1...8ad

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No disrespect altså, men ta ebola og verre sykdommer som eksempel. Mye mer dødelig, men ingen nedstenging verden over pga det. Sykdomsforløpet til korona er mildt for de fleste, med dødelighet på 0,02%. Nå har vi stengt ned siden Mars, har over 400.000 permitterte og krisepakker deles ut i hytt og vær. Det har vært ganske dyrt for alle. Nå er det oppblomstring og diskusjoner (på KG da) om å stenge ned IGJEN. Med dødelighet på 0,02%?

Er det bare meg eller er ikke dette merkelig? Det er ingen som hoier og skriker over influensa hvert år, med mange døde av det, nei, det ties om.. Nå skal vi plutselig kjøre dugnad over dette som virker mindre farlig enn antatt. Ikke kom med USA og Italia som eksempler, da det er helt andre levestandarder, dietter og røyking f.eks i disse landene. Mange faktorer som spiller inn selv om media ikke vil fortelle det, men helst skremme alle mest mulig inn i husene sine.

Ser de begynner å bli lei i Tyskland. Det var demonstrasjon i USA også som gikk på frihet. Forklar meg please hvorfor dette hauses sånn opp når vi vet det vi vet?

Anonymkode: 56489...0e8

Fordi covid19 er mer smittsomt enn ebola, og mer sykelig og dødelig enn influensa. Covid19 er svært smittsomt, genererer 10-20 ganger flere sykehusinnleggelser enn influensa og er p.t. Ca 10 ganger mer dødelig enn influensa.

Ebola er ikke spesielt smittsomt.

Anonymkode: a2f52...09f

• Opprett ny...