Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fortell hvordan din premature fødsel utartet seg. Skjønte du at du hadde rier, eller trodde du det var kynnere som kom til å gå over?

Anonymkode: 876a9...d90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to premature fødsler (uke 34 og 35). Var plaget med kynnere (av og til regelmessige) hele svangerskapet, og var veldig usikker på hvor skillet mellom kynnere og rier gikk. I alle fall andre gang var jeg veldig obs på å ringe en gang for mye enn en gang for lite, så jeg ringte da jeg merket at «noe» var annerledes. Kan ikke helt beskrive hva... Og det er jeg glad for, for han kom fort da det først starta for alvor...!

Anonymkode: 522e5...82f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt to premature fødsler (uke 34 og 35). Var plaget med kynnere (av og til regelmessige) hele svangerskapet, og var veldig usikker på hvor skillet mellom kynnere og rier gikk. I alle fall andre gang var jeg veldig obs på å ringe en gang for mye enn en gang for lite, så jeg ringte da jeg merket at «noe» var annerledes. Kan ikke helt beskrive hva... Og det er jeg glad for, for han kom fort da det først starta for alvor...!

Meg over her.. kan legge til at både jeg og jordmødrene var usikre på om det var kynnere eller rier. Det ble egentlig en glidende overgang fra kynnere til rier for min del. Men begge fødslene er registrert som styrtfødsler med mindre enn 1 time fra 3 cm til de var ute. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over her.. kan legge til at både jeg og jordmødrene var usikre på om det var kynnere eller rier. Det ble egentlig en glidende overgang fra kynnere til rier for min del. Men begge fødslene er registrert som styrtfødsler med mindre enn 1 time fra 3 cm til de var ute. 

Kan jeg spørre hvordan det har gått med barna? 🙂

Anonymkode: 05786...b8e

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan det har gått med barna? 🙂

Anonymkode: 05786...b8e

Selvfølgelig! Det har gått veldig bra med dem, bærer ingen preg av å være født for tidlig :) (en på 8, og en på 1)

De er jo ikke VELDIG premature da. Fikk de rett opp på brystet etter fødsel, og fikk ha de hos meg gjennom hele barseltiden. Eneste at det er noe mer utfordring med amming, og de har større vansker med bl.a temperaturregulering når de er babyer. Men når de er født såpass «sent» tar de stort sett utviklingen raskt igjen!:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to premature, førstemann i uke 34 og andremann i uke 30. Hadde veldig mye kynnere hele svangerskapet med begge to, mest med nr 2. Tenkte absolutt ikke at dette var forbundet med prematur fødsel. 

hadde ingen tegn til at fødsel nærmet seg med noen av dem. Første gang tok jeg en lur på ettermiddagen, stod opp og poff, der gikk vannet. Riene begynte noen timer senere og aktiv fødsel varte i 3-4 minutter. Jeg rakk så vidt inn på fødestuen og mannen har ytterjakke på på det første bildet av ham og barnet. 

andre gang sov jeg hele natten, våknet kl 6 av at det var vått mellom bena. Trodde jeg hadde tisset meg litt ut og stod opp. Merket at det sildret og skjønte jeg lakk fostervann. I det jeg kom ut på do kom poffet og vannet gikk skikkelig. Freste på inn på sykehuset og følte barnet kunne «falle» ut når som helst. Fikk rier mens vi satt og ventet på gangen, fikk riehemmende og fødte et døgn senere. 

Anonymkode: 8ae22...b94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en prematur i uke 25. Startet med kynnere (trodde jeg - det var rier) og deretter blod og slim. Ankom føden for en sjekk etter jeg så blod, og hadde da på kort tid rukket å få store smerter og 8 cm åpning. Var for sent å stanse fødselen. Det har gått veldig bra med barnet, han er 7 år nå. 

Anonymkode: 8d63a...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...