AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Er ikke lett å ikke ha råd til å gi gutten min alt som vennene får. Han har jo det meste han trenger, men jeg kan ikke kjøpe dyre ting. F eks nå har mange av vennene elektrisk sparkesykkel. Han fikk ny vanlig sykkel i fjor sommer, så blir ikke noe elektrisk sparkesykkel på han. Det er selvfølgelig kjedelig når de andre farter rundt omkring med de. Men jeg håper og tror at han ikke tar skade av det. Han er en glad og snill gutt. Er økonomisk og tenker nøye over hva han bruker penger på. Og han er veldig takknemlig når han får noe. Så det kommer noe bra ut av det også. Flere som sliter med dette? Anonymkode: e8fb8...eba
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Hva med å flytte til et miljø der familiene er litt mer lik lommeboka di? Det er ikke vanlig at alle har elektrisk sykkel, så hvis de har det, bor du i et miljø med høy inntekt. Her har jeg sett 1 eller 2 slike, og vi bor ikke i noe spesielt dårlig miljø. Anonymkode: edcc8...e13 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å flytte til et miljø der familiene er litt mer lik lommeboka di? Det er ikke vanlig at alle har elektrisk sykkel, så hvis de har det, bor du i et miljø med høy inntekt. Her har jeg sett 1 eller 2 slike, og vi bor ikke i noe spesielt dårlig miljø. Anonymkode: edcc8...e13 Han har heldigvis mange venner som ikke har sånne også. Han vil jo satse på fotball, så han sier han at vanlig sykkel er bra trening 😉 Anonymkode: e8fb8...eba 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 Vi bor på Oslo vest, kjenner ingen som har el-sparkesykkel og har ikke sett barn ha det. Anonymkode: 63d80...c76 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi bor på Oslo vest, kjenner ingen som har el-sparkesykkel og har ikke sett barn ha det. Anonymkode: 63d80...c76 Skjønner ikke helt hva barn skal med det. Greit å komme seg fra A til B, men de farter jo bare rundt. Anonymkode: e8fb8...eba 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 Vi har god råd men kjøper likevel ikke alt barna ønsker seg. De har heller ikke el sparkesykkel og kommer heller ikke til å få det. I såfall må de spare for det selv. Anonymkode: 6845d...0dd 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Så lenge gutten er glad og fornøyd så ikke stress med det.. det er alltid noe andre har. En kan ikke henge på alt. Min gutt har E sparkesykkel, men kun en annen gutt i klassen har det samme.. de fleste har ikke alt. Det er bare lett å tenke at alle har mer Anonymkode: 6d5b0...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Hvorfor i alle dager skulle et barn få alt som vennene får? Anonymkode: 8b7b9...59f 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor på Oslo vest, kjenner ingen som har el-sparkesykkel og har ikke sett barn ha det. Anonymkode: 63d80...c76 Men flere har det altså på Oslo vest Anonymkode: 0eb5c...710 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men flere har det altså på Oslo vest Anonymkode: 0eb5c...710 Bor der vi også. Som sagt kun 1-2 vi har sett som har. Anonymkode: edcc8...e13 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men flere har det altså på Oslo vest Anonymkode: 0eb5c...710 Kan være, men det finns ikke tøft å si nei til å gi barna mine det. Anonymkode: 63d80...c76 2
Hr11 Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 (endret) Når jeg var liten var det mye jeg ikke fikk og hadde sammenlignet med andre venner som feks mobil, playstation, kule klær osv osv men gikk bra det. Du bør ikke få dårlig samvittighet for det. Dessuten er jeg glad for at jeg ikke fikk de tingene jeg ville ha dengang. Tror man blir litt mere selvstendig av det. Håper det hjelper Hilsen M21 som var guttunge for ikke veldig mange årsiden edit: Tror sønnen din vil takke deg for det i ettertid også Endret 2. august 2020 av Hr11 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Faren gir han alt han peker på i ferien,går i dyre fornøyelseparker,tar tur med danmarksbåten,bruker masse penger i spillhallen på sønnen vår,spiser middag og mat ellers ute hele tiden osv. Da føler jeg det blir veldig stusselig når han skal på ferie med meg der vi ligger i telt å ikke har råd til aktiviteter som koster penger,å skal vi noen steder så tar vi med mat og flaske med saft. Skulle så gjerne ønske vi hadde råd til å gå i dyreparken ettersom vi likevel var på ferie i Kristiansand,men 1000 kr i inngangsbillett er overhodet ikke noe vi kan ta oss råd til. Vi som måtte betalte 1800 kr bare i overnatting i telt i 6 dager. Skulle gjerne ønske jeg hadde mer penger så han kunne fått en fin ferie med masse gøye opplevelser med meg,ikke alltid bare med faren. Men sånn er bare livet. Anonymkode: 235ce...c71
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 På 2.8.2020 den 4.31, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle et barn få alt som vennene får? Anonymkode: 8b7b9...59f Det har jo litt å gjøre med at ikke barnet skal havne utenfor. Hvis alle vennene har fått det og farter rundt, så får jo ikke guttungen deltatt i moroen med de andre og blir sittende hjemme mens de andre er ute. Det samme kan gjelde andre ting også. Hvis en vennegjeng spiller mobilspill sammen, men den ene ikke har mobiltelefon. Anonymkode: b54ef...3c6
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 På 1.8.2020 den 22.15, AnonymBruker skrev: Er ikke lett å ikke ha råd til å gi gutten min alt som vennene får. Han har jo det meste han trenger, men jeg kan ikke kjøpe dyre ting. F eks nå har mange av vennene elektrisk sparkesykkel. Han fikk ny vanlig sykkel i fjor sommer, så blir ikke noe elektrisk sparkesykkel på han. Det er selvfølgelig kjedelig når de andre farter rundt omkring med de. Men jeg håper og tror at han ikke tar skade av det. Han er en glad og snill gutt. Er økonomisk og tenker nøye over hva han bruker penger på. Og han er veldig takknemlig når han får noe. Så det kommer noe bra ut av det også. Flere som sliter med dette? Anonymkode: e8fb8...eba Kan han ikke jobbe litt selv og spare? Han høres ut som en flott gutt. Forøvrig, du gir ham noe som de andre foreldrene ikke kan gi ham. Det er verdier og lærdom. Han kommer til å forstå når han blir voksen - og mest sannsynlig gi samme verdier videre til sine barn. Vær stolt av deg selv og gutten din - dere er mer enn gode nok!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 Jeg tror det er bedre for barnet i det lange løp å ikke få «alt». Det høres ut som at barnet får akkurat passe motgang til å bygge karakter uten for mye lidelse. Anonymkode: 88e19...885
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 Takk for fine svar alle sammen 😊 Anonymkode: e8fb8...eba
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 Student og tvillingmamma her. Vi har ikke så god råd, så vi får tak i slikt på finn gies bort og fra de som selger billig. Sett på varsel der om det er noe spesielt du vil ha. Synes det er litt rart å ikke kunne spare til en dag i dyrehagen, er det noen spesiell grunn til at det ikke går? Anonymkode: 9354c...dcf
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 Det er jo ikke gutten du synes synd på her, men deg selv. Du sier jo at gutten får alt han peker på av faren, så da får han jo nok. Det er bare at du ikke kan være "julenisse" du er lei deg for. Anonymkode: 8b7b9...59f 3
Miss-Grey Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 På 1.8.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev: Vi bor på Oslo vest, kjenner ingen som har el-sparkesykkel og har ikke sett barn ha det. Anonymkode: 63d80...c76 Hvorvidt det er få eller mange slike sparkesykler på Vestkanten er ikke nødvendigvis noen indikator på om det er vanlig andre steder eller ikke. Noen steder er det nok «status» med slike ting. Det er nok litt kulturelt betinget, og avhenger av miljøet man bor i. Jeg har selv flyttet fra Vestkanten til Østkanten, og observerer at det er helt andre statussymboler som gjelder her. I nærområdet mitt kryr det av slike elektriske sparesykler. For et par år siden så jeg ofte folk på elektriske «ståhjulinger» (det var noen barn, og overraskende mange voksne menn). Det handler ikke nødvendigvis om hvor god råd man har, men hva man velger å prioritere å bruke pengene sine på. Og det påvirkes nok til en viss grad av hvor man bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå