Gå til innhold

«Mine og dine uker» - kun overnatting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har et par barn i barneskolealder. De er hos ham annenhver uke. Jeg har ingen barn. Har jo skilte venner med barn, de har det ikke slik som kjæresten.

Saken er den at i hans uker drar de mye til mora - og når de er hos henne, kommer de også til ham på besøk. Eller, ikke akkurat på besøk, de låser seg inn eller går rett inn når de måtte ønske.

Er dette vanlig praksis? At barna renner ned dørene til den andre forelderen i «barnefri uke»? 

Anonymkode: a4bab...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at de hsr så godt forhold at de kan kommr også når det er ikke er rett uke. Heldige barn

Anonymkode: 8e49b...203

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å bli stempla som den verste stemor, når du legger ut dette?!🥴😳😉

Anonymkode: bb0ec...e80

• Liker 5
Skrevet

Det er jo barnas hjem.  Ett hos mor og ett hos far.  Skulle bare mangle at de ikke kan komme dit når de ønsker det.  

Det er vanlig praksis i min familie i hvert fall, og det er jeg glad for.  

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg blir skilt er jeg fremdeles forelder hele tiden, og håper barnefri uker er et fremmedord i mitt hjem.

Anonymkode: 164f8...765

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er problemet ditt det at de kommer til ake til far? Eller er problemet at de ikke oppfører seg som gjester som må spørre om å få komme? Oppfører du deg selv som gjest i eget hjem?

Anonymkode: d20e4...a09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som det foregår et godt samarbeid mellom foreldrene, og at barna føler seg hjemme både hos mor og far. Det er kjempefint at de føler seg velkommen og hjemme hos både mor og far. De har to hjem, og det er fint at de føler at de kan dra hjem når de vil. 

Anonymkode: 9e37f...216

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal de ikke kunne gå rett inn i sitt eget hjem? At man har en viss forutsigbarhet og kommunikasjon når det gjeder middag og overnatting er jo forståelig, men som skilsmissebarn falt det meg aldri inn at jeg ikke skulle kunne stikke innom den andre foreldren (les: mitt andre hjem) når jeg hadde ønske om eller behov for det. Jeg synes det er mye merkeligere med de som praktiserer vanntette dine/mine-uker og tilsynelatende hverken har noe ansvar for eller noe å gjøre med sine egne barn annenhver uke.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten har et par barn i barneskolealder. De er hos ham annenhver uke. Jeg har ingen barn. Har jo skilte venner med barn, de har det ikke slik som kjæresten.

Saken er den at i hans uker drar de mye til mora - og når de er hos henne, kommer de også til ham på besøk. Eller, ikke akkurat på besøk, de låser seg inn eller går rett inn når de måtte ønske.

Er dette vanlig praksis? At barna renner ned dørene til den andre forelderen i «barnefri uke»? 

Hos oss har alltid ungene gitt beskjed på forhånd hvis de kommer i "feil" uke. Å låse seg rett inn uten å gi beskjed, ønsket verken mor eller far, bonusfar eller bonusmor at de skulle gjøre. 

Vi legger opp ukene ettersom om vi har ungene eller ikke, noen ganger hadde vi besøk, kanskje med litt vin og festing, jobber ekstra, koste oss privat osv. Da er det greit å vite når ungene ramler inn i huset. Dette har aldri vært noe problem. De fleste jeg kjenner, liker også å vite på forhånd når ungene kommer. 

Skrevet

Vi har også mine og dine situasjon. Men her gir barna beskjed når de ønsker å komme så lager vi både rom og tid. Må helt ærlig innrømme at det er deilig å ha noen få dager med bare oss uten mine og hans barn. Barna vet likevel at de er velkomne. Vi liker bare å lage planer så da må ting avtales på forhånd når det er så mange mennesker man skal ta hensyn til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi! Mange uventede svar..! Var ikke klar over hvor vanlig det tilsynelatende er! Mine venner har annenhver uke nokså konsekvent. De bytter av og til dager hvis en av dem skal noe. Ellers har jeg hørt at barna kan synes synd på den andre forelderen når de føler de må velge, og at det er best med forutsigbarhet og rutiner.

Mente aldri at de ikke var velkomne i eget hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle om det er «vanlig praksis»? Om alle andre har det sånn, eller ingen andre har det sånn, hva så? Kjæresten din er aldri barnefri, han har barn. Og de bor hos ham. 

Anonymkode: 1735e...99f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De bor jo der. 

Reiser du hjem selv når du måtte ønske eller er du bare hjemom annen hver uke? 

Anonymkode: 2f850...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg pleide å låse meg inn hos mamma noen ganger da jeg var hos pappa, helt til mamma en dag sa jeg ikke ikke gjøre det, fordi det kunne hende hun noen ganger hadde besøk og jeg kunne se ting jeg ikke ville se. Det var første gangen jeg skjønte at mamma hadde et liv utenom å være mamma for meg (uten at jeg helt skjønte hva hun mente), og jeg ble mer nøye med å si fra/spørre først etter det 😂

Anonymkode: cb7c9...deb

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange mødre som burde ha lest dette. Om de har hår så hadde de revet av seg det ved lesing her. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva andre gjør, er ikke relevant.

At barna er like velkommen uansett hvem sin uke det er, er sunt. Det er tross alt hjemme til barna, begge stedene.

Anonymkode: 0020b...9d6

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
31 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hos oss har alltid ungene gitt beskjed på forhånd hvis de kommer i "feil" uke. Å låse seg rett inn uten å gi beskjed, ønsket verken mor eller far, bonusfar eller bonusmor at de skulle gjøre. 

Vi legger opp ukene ettersom om vi har ungene eller ikke, noen ganger hadde vi besøk, kanskje med litt vin og festing, jobber ekstra, koste oss privat osv. Da er det greit å vite når ungene ramler inn i huset. Dette har aldri vært noe problem. De fleste jeg kjenner, liker også å vite på forhånd når ungene kommer. 

Dette

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Det er mange mødre som burde ha lest dette. Om de har hår så hadde de revet av seg det ved lesing her. 

Nå må du rulle inn med det kvinnehatet ditt!

Anonymkode: 0020b...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilt og vi har to barn sammen. Vi bor vel 250 meter fra hverandre. Våre barn forholder seg til det hjemmet de er i, selv om de selvsagt bare kan stikke innom den andre om de vil det. Ser dem som regel bare om de stikker innom for å hente noe eller om jeg kjører til trening eller kamper de ukene de er hos faren. Det kan være slitsomt å flytte frem og tilbake så skjønner de vil slå seg til ro i det hjemmet de er i den uka. 

Anonymkode: 69693...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du far skal gjøre? «Nei ha dere hjem til moren deres, det er ikke min uke». 

Vær glad at barna er trygge og kan gå hvor de vil. Er jo deres hjem. 

Anonymkode: 6c330...8a8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...