Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har jeg lest mye av tråden, og noen rare spleiser er det jo, men jeg ser at jeg har et litt annet syn på Spleis.no enn de fleste har.

Jeg oppfatter denne siden mer som et organisatorisk hjelpemiddel for en spleis mellom familie og venner/lokalsamfunn mer enn en tiggeside (selv om noen få bruker den til det også)

Jeg så blant annet et korps som hadde laget en spleis fordi en stromme hadde blitt stjålet like før 17.mai.  Den spleisen ble helt sikkert opprettet for at det skulle være lett for lokalsamfunnet å gi et bidrag, ikke for å tigge om et bidrag fra en fremmed person på andre siden av landet.

Anonymkode: 55a7e...680

Meget god oppsummering av de fleste spleiser. Så har man jo noen landsdekkende med ting som har berørt "alle", og så de som ofte dukker opp i denne tråden her - de som er ren tigging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor lett det er å få innsikt i om pengene faktisk blir brukt til det som påstås. Altså med kvitteringer og dato osv. Regner ikke med man får det, da mange tar nok litt av pengene direkte i sin egen lomme. Mennesker utnytter slikt hver gang, og det har historien vist oss.

Anonymkode: 86aee...b31

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjelp jeg skal til polen
Pengene går til polen turen min
Jeg må til polen

Anonymkode: 68502...0a5

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 0.27):

Hjelp jeg skal til polen
Pengene går til polen turen min
Jeg må til polen

Anonymkode: 68502...0a5

Hadde et lite beløp som jeg hadde avsett til spleis og tenkte denne spleisen kunne jeg bidratt i, men da jeg dessverre var usikker på tittel så bidro jeg på en annen spleis, dessverre. Hadde du vært tydligere så hadde du nok i alle fall hatt et bidrag her.

Anonymkode: f1de5...73b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 0.27):

Hjelp jeg skal til polen
Pengene går til polen turen min
Jeg må til polen

Anonymkode: 68502...0a5

Støtt meg, jeg har bursdag snart:)
 
Jeg får mer penger til bursdag:) Og da blir jeg fornøyd.

Jeg trenger penger til og leve. Desuten har jeg jo snart bursdag. Støtt meg da vel:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for identifisering av privatperson, persondebatt og svar til dette. 

- Matas, mod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nebbete fugl skrev (På 10.8.2022 den 16.14):

Folk som samler inn penger til personlig skilt på sin BMW.

Håper det blir hetende Fat10g

Anonymkode: 51dec...6ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammas bursdag 
Alle pengene går til bursdagen til mamma 
Mamma feirer bursdag

Å vil overraske henne med selskap 

Anonymkode: 68502...0a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2023 den 16.27):

Hvilke vererinærer bruker dere egentlig? 
 

avlivet nettopp en mellomstor hund selv som fikk akutt hjertesvikt. 
 

var inn og ut av dyrlegen i en uke og den var uten forsikring fordi det var en eldre gatehund fra spania. 
 

med 2 røntgen, ultralyd,  sprøyter, smertestillende, avliving og felleskremering havnet regningen på rundt 8000kr. 
 

var innom dyrlegen 2 ganger på dagtid, 2 kvelder + kvelden han ble avlivet. 
 

 

Anonymkode: 6a2a7...03a

Ja, det der er de mest latterlig prisene jeg har sett, tror ikke på det engang 😄 Har avvlivet noen hunder, kosta 3000 for en på 30 kg.

Anonymkode: 41059...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange slike som er lagt ut nå, håper alle rapporterer de

"Alle pengene som samles inn, går til de som har behov for et lite bidrag nå i sommer. Du kan sende mail til [email protected] og fortelle hvorfor akkurat du ønsker et bidrag. Skriv gjerne beløp og hvor mange dere er i hustanden.

I disse tider hvor flere familier opplever en utfordrende økonomisk hverdag, så håper vi at vi sammen kan hjelpe noen som virkelig trenger det"

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 23.28):

Ja, det der er de mest latterlig prisene jeg har sett, tror ikke på det engang 😄 Har avvlivet noen hunder, kosta 3000 for en på 30 kg.

Anonymkode: 41059...d14

Jeg tror på prisen, vi hadde konsultasjon med dyrlegevakt, avtale dagen etter med røntgen og gipsing før selve avlivingen dagen etter det igjen.

Vi fikk regning på totalen på dette på et sted mellom 6-7000 for en 30 kg hund. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/25/2023 at 5:33 AM, AnonymBruker said:

Fang de inn og avliv de. En død katt lider ikke.

Anonymkode: e1ef7...b84

Det er faktisk mye mer effektivt å kastrere og behandle de, og så slippe de ut igjen. Det er den beste måten å begrense kattekolonier på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 3.5.2023 den 12.56):

Jeg skal innrømme at jeg har drømt litt om å opprette en spleis sånn at jeg kan dra til et annet land, England eller Tyskland feks, for å få kreftbehandling som med stor sannsynlighet vil gjøre meg frisk. Leste for ei stund siden om ei dame fra Bergen (tror jeg) som har lignende type kreft som meg og har en stor spleis på gang der flere kjendiser også har involvert seg pga hun tok en råsjans og kontaktet Frank Løke for drahjelp. Tror det ble samlet inn over 1mill. Var om det i media pga det ble lagt press på at Spleis skulle ettergi den prosentandelen de tar for summen.

Her i Norge så får jeg palliativ behandling, dvs livsforlengende og smertelindring.. jeg kommer til å dø av kreften, ikke leve et langt liv og dø med kreften. Og jeg er bare litt over 40, mamma til to fine jenter og gift med verdens fineste mann. Drømmen min er å se døtrene mine «vel i havn», jeg vil ikke dø fra de og ikke vite hvordan det går med de…tenk å få oppleve å bli mormor🥰 men den aller største drømmen er å bli gammel og grå sammen med mannen min. Med godt voksne døtre og mange barnebarn. Ikke være litt over 40 og vite at klokken tikker ned

Det er egentlig helt idiotisk at det blir brukt masse penger hver måned på å holde meg i live, likedan prisen på alle undersøkelser, kontroller osv, men gi meg ei dyrere behandling sånn som jeg ville fått om jeg feks hadde vært engelsk som hadde gjort meg frisk og dermed ikke hatt mere utgifter på meg føles helt bakvendt

 Vi er ikke steinrike, heller ikke familiene våre. Kunne kanskje belånt huset til over pipa, men det ville ikke vært nok da vi ikke har bodd her lenge nok til at det er nedbetalt. Og man skal jo leve etterpå også

Det er bare så hull i hodet; en slektning av meg var alvorlig syk av MS, brukte 400K, dro til Mexico og fikk/kjøpte behandling og er den dag i dag frisk som en fisk.

Men nei, jeg får meg ikke til det. Det blir veldig utleverende og tror jeg ville følt meg blottlagt, og i tillegg følelsen av å tigge. Derimot så hadde jeg nok bidratt til en sånn spleis selv, ironisk nok

Jeg støtter den spleisen ❤️ Du kan ikke tenke at følelsen av å tigge er verre enn å skulle dø. Svelg stoltheten og gjør det du kan for å overleve å, for dine barns skyld ❤️

Anonymkode: 25c62...4ac

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 23.11):

Ser det er ei som er veldig aktiv på spleis. Hun har startet div innsamlinger til seg selv. Her kommer noen av de:

  • Bursdagen min.                  Hun har fått 2.000,- av 5.000,-
  • Min bursdag.                                             4.500,- av 5.000,-
  • Julen 2024.                                                        0,- av 20.000,-
  • Påskeferien 2023,                                            0,- av 10.000,-
  • Mine foreldres bryllupsdag.                      200,- av 10.000,-
  • Sommerferien 2023.                                       0,- av 15.000,-
  • Høstferien 2023.                                      1.800,- av 10.000,-
  • Støtt min julespleis.                                        0,- av 5.000,-
  • Julegaver til alle mine.                                    0,- av 10.000,-
  • Nevøen min sin bursdag.                          180,- av 3.500,-
  • Sommeren 2023.                                        500,- av 50,000,-
  • Min søsters bryllupsdag.                           200,- av 5.000,-
  • Niesen min har dåp.                               1.000,- av 15.000,-

Hun har opprettet flere spleis, men nå gadd jeg rett og slett ikke skrive mer. 

Anonymkode: a0efb...b1d

Hun ba om 15.000 til sin niese's dåp??? Fytti

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleisen med henne som hadde fått eller kjøpt en liten pappilonhund fra dyrebeskyttelsen fordi hun alltid har hatt lyst på hund, men egentlig ikke hadde råd, kun til fôr. Noe som kom tydelig frem da pappilonen yppet seg mot en gigantisk illsint husky og etter sammenbarking bare såvidt overlevde. Og så,etter svindyr intensiv behandling og en minst like dyr oppfølging, viste det seg at damen med pappilonen ikke har forsikring på hunden sin...... fordi som hun selv sa "Jeg hadde så lyst på lillenusket og hvis jeg skulle fått råd,måtte jeg droppe forsikringen" Så da var det å få spleis til å dekke flere titalls tusen kroner eneste utvei. 

Endret av Laraa
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si folk elsker å velte seg i andres anliggender

Anonymkode: 6578a...573

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett spleis der noen ønsker penger til helrenovering pga rotteinfestasjon. Vel. Vedkommende kjøpte seg tre nye biler de tre siste årene så er bare tull. 

Anonymkode: 0de61...64a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sett spleis der noen ønsker penger til helrenovering pga rotteinfestasjon. Vel. Vedkommende kjøpte seg tre nye biler de tre siste årene så er bare tull. 

Anonymkode: 0de61...64a

Eventuelt at rotteinvasjonen er helt reell, men vedkomne har ikke råd til å gjøre noe med det, fordi hen har kjøpt seg tre nye biler. Noen mennesker har en sånn merkelig holdning til at enkelte utgifter er urettferdige og bør dekkes av andre, mens andre ting må de få lov til å unne seg. Rottebekjempelse går sikkert under det første, mens biler er forbundet med glede.

Kjenner ei som ikke har tenner igjen og skylder på NAV fordi de ikke dekker tannlegeregningen hennes. Samtidig har hun tatt flere store tatoveringer siste året. Eller en som fikk hjelp med strømregninga, men ikke kunne selge motorsykkelen sin, for det var den eneste gleden han hadde...

Anonymkode: f2774...507

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2023 at 4:30 PM, Imsdalen said:

Den hundespleisen kunne jeg godt ha støttet. Men alle disse katteredderne som på død og liv skal berge alt som kan krype og gå, til tross for at det ikke finnes nok gode hjem, synes jeg bare er tull.

Typisk bikkjefolk.

Anonymkode: 0dd4d...c14

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 29.4.2023 den 16.44):

Er det ikke uetisk at en advokat har ute en spleis til klienten sin? Gjelder barnevernsak. Så klienten kan betale advokaten

Ganske vanlig at advokater stiller med klient konto

Klienten kan være full av gjeld og for å unngå at innsamlede pengene blir beslaglagt av namsmenn etc så er en utvei at en advokat betaler mottar og betaler på vegne av klienten

Anonymkode: c76ae...135

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...