AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Vi bor i samme by, 15 min kjøretur. Jeg har to småbarn, 08-16 jobb og lite fritid. Er hjemme rundt 17, henter i bhg, lager middag og resten av tiden slapper jeg av. Min mann jobber turnus. Jeg besøker dem hver søndag og hver mandag eller onsdag, ettersom jeg slutter tidlig. Noen ganger blir det bare søndagene. De er late og besøker sjeldent men blir lei seg siden jeg besøker dem så sjeldent. Men er det sjeldent? Begynner å lure egentlig.. Anonymkode: 8ce36...2ab
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Synes det er ganske ofte med tanke på jobb, familie etc. Men kan du ikke invitere dem til dere, f.eks. til middag (maten må man jo lage uansett), ettermiddagskaffe eller noe en gang i uka? Da slipper du å bruke av din tid med barna/fritid, men lar de ta del av familielivet hjemme hos dere. Om du inviterer de litt oftere og de takker nei har de ihvertfall ingenting å klage på... Anonymkode: 604b7...5bb 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er ganske ofte med tanke på jobb, familie etc. Men kan du ikke invitere dem til dere, f.eks. til middag (maten må man jo lage uansett), ettermiddagskaffe eller noe en gang i uka? Da slipper du å bruke av din tid med barna/fritid, men lar de ta del av familielivet hjemme hos dere. Om du inviterer de litt oftere og de takker nei har de ihvertfall ingenting å klage på... Anonymkode: 604b7...5bb De finner på mange unnskyldninger for å ikke komme, de er veldig late. Kommer på besøk men det blir typ en gang i mnd. Anonymkode: 8ce36...2ab 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 Syna det er imponerende at du får til så ofte som du gjør jeg 😅 Hvis de er friske og raske utenom latskapen syns jeg de kan dra på besøk til dere innimellom også. Jeg får ikke til så hyppige besøk i en travel hverdag med to små barn. Her jobber riktignok begge turnus Anonymkode: 6f194...a22 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 Så du besøker dem 1-2 ganger i uka? Det er da ganske ofte vil jeg si. Enig med de andre her, du har også andre prioriteter og det synes jeg er en ærlig sak å si til dem. At med familie, småbarn, jobb og gjerne andre aktiviteter, så er det rett og slett ikke mer tid. Du får heller si at vil de se deg mer, så må de komme til dere. Anonymkode: bfc9d...532 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 1 gang i uka er masse, og mer besøk enn de fleste får. Her forsøker vi å besøke besteforeldrene en gang i uka, men noen ganger blir det ingen besøk og andre ganger flere besøk i uka. Anonymkode: a9883...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #8 Skrevet 1. august 2020 Jeg besøker mine foreldre maks en dag i uka. Jeg har ikke samvittighet til å besøke oftere, da de synes det er så slitsomt å ha oss på besøk😅 Anonymkode: 87ec4...b6b
Munti Skrevet 1. august 2020 #9 Skrevet 1. august 2020 Invitér de hjem til deg da. Og neste gang hun klager, kan du påpeke at de ble invitert men ville ikke komme. Foreldre er vanskelige. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #10 Skrevet 1. august 2020 Du besøker dem ofte. Og når de ikke gidder å komme på besøk selv, når du inviterer har de ingenting å klage på. Neste gang hun klager får du be henne komme til deg. Anonymkode: a3a32...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #11 Skrevet 1. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: De finner på mange unnskyldninger for å ikke komme, de er veldig late. Kommer på besøk men det blir typ en gang i mnd. Anonymkode: 8ce36...2ab Fortsett å invitere en stund til. Neste gang det blir klaging på at du besøker for sjelden kontrer du med at du besøker de så ofte det er rom for i en hektisk hverdag med jobb og familie, og at hvis de ønsker å se mer til deg/dere må de heller komme på besøk til dere når du faktisk inviterer. Fortsetter «latskapen» med å ikke komme til dere ville jeg bare svart med «jeg hører at du synes det ja», «beklager, det får jeg dessverre ikke til oftere» eller lignende når hun tar opp temaet. Anerkjenn at hun synes det, men avvis forespørselen på et vis og ikke gi noen forventninger til at det kommer til å endre seg. Anonymkode: 604b7...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #12 Skrevet 1. august 2020 Det er ikke sjeldent i det hele tatt, jeg synes det høres unormalt ofte ut. Anonymkode: e9ff8...1d4 3
Gjest ti10 Skrevet 1. august 2020 #13 Skrevet 1. august 2020 Det er ikke sjeldent. Synes du kan si til dem at siden de har mer tid, kan de godt besøke deg, hvis de vil se deg oftere. Men det er jo noen som bare er sånn. Mange som gir uttrykk for at man må ses oftere, ringes oftere osv., men som legger hele ansvaret for å holde kontakten ved like over på andre mennesker. Det er kanskje spesielt eldre folk som setter seg i en slags martyrrolle og påstår at folk tar så sjeldent kontakt, men av en eller annen grunn er det uaktuelt at de selv skal ta initiativ til noe. Skjønner ikke helt hvorfor de driver med det der ...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #16 Skrevet 1. august 2020 Nå bor vi 100 m fra mine foreldre, så vi ser de mange ganger i uken. Hadde vi bodd lengre fra hverandre hadde det nok ikke blitt så ofte. Syns 1 gang i uken er bra å besøke dem og at de også bør komme til dere! Anonymkode: 3d3e1...eaf
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #17 Skrevet 1. august 2020 Hver gang hun sier at dere kommer for lite på besøk, så minn henne på at hun besøker dere enda sjeldnere. + at siden hun ikke har små barn, så er det lettere for henne å dra til dere enn omvendt. Anonymkode: bddc4...e73 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå