AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #21 Skrevet 2. august 2020 Tror det er mye i dette, kanskje med unntak av teologi- og psykologi- utdannede. Mange av disse er jo på "søken" etter noe som kan hjelpe dem. Anonymkode: 9d185...1b5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #22 Skrevet 2. august 2020 Du er klar over at det finnes leger og sykepleiere o.l som i tillegg utdanner seg til akupunktører o.l. ? Anonymkode: aaad4...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #23 Skrevet 2. august 2020 6 hours ago, Cuntzilla said: Og med grundig research menes ikke youtube-videoer. Hva er galt med youtube? Det er en kilde det og. Spørs litt hvilke Youtube-videoe og kanal. YouTube er ikke bare underholdning , men og vanlige mennesker som deler av sin erfaring som i alle fall jeg synes er spennende Anonymkode: 6c9ec...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #24 Skrevet 2. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med youtube? Det er en kilde det og. Spørs litt hvilke Youtube-videoe og kanal. YouTube er ikke bare underholdning , men og vanlige mennesker som deler av sin erfaring som i alle fall jeg synes er spennende Anonymkode: 6c9ec...fc1 YouTube er ikke peer reviewed. Anonymkode: 28867...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #25 Skrevet 2. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at det finnes leger og sykepleiere o.l som i tillegg utdanner seg til akupunktører o.l. ? Anonymkode: aaad4...a9a Det finnes sykepleiere og leger som tror Jorda er flat. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 28867...a3d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #26 Skrevet 2. august 2020 8 timer siden, Fysikeren skrev: Høyere utdanning har blitt så vanlig at jeg tror ikke det er så enkelt. Jeg tror bildet blir langt klarere hvis man ser på både lengden av utdannelsen + fagfelt. I min store omgangskrets bestående av folk med enten mastergrad eller doktorgrad i naturvitenskap finnes det ikke èn eneste person som tror på noen av disse alternative greiene. Ok... tror det er flere, men de vil ikke innrømme det.. Anonymkode: 4a2b4...f77
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #27 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: YouTube er ikke peer reviewed. Anonymkode: 28867...a3d Ikke være så vanskelig da. Anonymkode: 160a3...4a2 1
Cuntzilla Skrevet 2. august 2020 #28 Skrevet 2. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med youtube? Det er en kilde det og. Spørs litt hvilke Youtube-videoe og kanal. YouTube er ikke bare underholdning , men og vanlige mennesker som deler av sin erfaring som i alle fall jeg synes er spennende Anonymkode: 6c9ec...fc1 Det var satt litt på spissen, er mye nyttig informasjon på youtube også om man bruker litt kritisk sans og sjekker kildene osv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #29 Skrevet 2. august 2020 De jeg kjenner som tror på sånt er høyt utdannet, tror heller det kommer av andre ting enn at man er mindre smart, tror det kan være at personen er mer åpen, er verden bare det du kan se og forstå? Anonymkode: b9616...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #30 Skrevet 2. august 2020 13 hours ago, kisskissbangbang said: Jeg tenker at det er voldsomt arrogant å blankt avvise alt vi ikke kan se eller alt vi ennå ikke veit. Det er ingen grunn til å tro at vi vet eller skjønner alt. Har for øvrig høyere utdanning, det samme har alle andre jeg diskuterer slikt med, så din teori stemmer ikke på min bekjentskapskrets. Synes det er mer arrogant å tro på det alternative. Det er jo da man avfeier all verdens forskning til fordel for ens egen magefølelse. Anonymkode: 60f62...067 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #31 Skrevet 2. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Du er klar over at det finnes leger og sykepleiere o.l som i tillegg utdanner seg til akupunktører o.l. ? Anonymkode: aaad4...a9a Det er spesielt trist når folk med lang medisinsk utdannelse tror på alternativ medisin. Det å klare å skille synsing fra vitenskap er det viktigste man lærer under utdannelsen. Anonymkode: 60f62...067 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #32 Skrevet 2. august 2020 Veit ikkje heilt... Av dagens unge har jo "alle" utdanning, men for ein generasjon tilbake var det kanskje slik at det gikk eit skille mellom høgt utdanna og dei med mindre skulegang. Eg har master innan naturfag og synes mange er naive og lett påvirkelige. Folk har sett på "Åndenes makt" og innbiller seg at det bur eit spøkelse i kjellaren 🙄 (er jo ofte humoristisk meint, men ikkje alltid). Sjølv trur eg ikkje på noko som helst som er overnaturlig, religiøst eller alternativt. Eg ser ikkje bort fra at det er "meir mellom himmel og jord" enn det vi veit om på noverande tidspunkt, men eg vil ha handfaste bevis. 🙂 Anonymkode: 50dbe...f05 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #33 Skrevet 2. august 2020 Har høyere utdannelse og tror på en del alternative ting som synskhet, liv etter døden, ulike dimesjoner, tidsreiser og utenomjordisk liv. Anonymkode: 254b7...c08 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #34 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har høyere utdannelse og tror på en del alternative ting som synskhet, liv etter døden, ulike dimesjoner, tidsreiser og utenomjordisk liv. Anonymkode: 254b7...c08 Interessant. Kan eg spørje kva som gjer at du trur på dese fenomena? Det er ikkje noko av dette som har latt seg bevise? Anonymkode: 50dbe...f05 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #35 Skrevet 2. august 2020 Ikke nødvendigvis. Jeg er ufør og svært skeptisk av meg, mens min søster som er utdannet psykolog mener 9 11 er tull, covid 19 eksisterer ikke og en hel masse andre konspirasjonsteorier. 😫Det er til å bli sprøyte gal av. Anonymkode: ff1e4...68b 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #36 Skrevet 2. august 2020 Jeg har høyere utdannelse og tror på noe innen det ''alternative''. Men jeg er skeptisk og det er ikke alt jeg sluker som jeg føler meg trukket mot Anonymkode: 6c9ec...fc1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #37 Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis. Jeg er ufør og svært skeptisk av meg, mens min søster som er utdannet psykolog mener 9 11 er tull, covid 19 eksisterer ikke og en hel masse andre konspirasjonsteorier. 😫Det er til å bli sprøyte gal av. Anonymkode: ff1e4...68b Bør hun jobbe i helsevesenet? Anonymkode: 160a3...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #38 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør hun jobbe i helsevesenet? Anonymkode: 160a3...4a2 Aner ikke, men jeg tror hun demper seg veldig på jobb. Hvis ikke så ville hun kanskje ha mistet jobben for lenge siden? Jeg har selv vært i psykiatrien i 18 år og møtt på litt av hvert av behandlere, og til tross for klager så var det aldri noesom ble tatt seriøst av de høyere opp så kanskje det ikke er noe de gidder å ta tak i🙈 Anonymkode: ff1e4...68b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #39 Skrevet 2. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke, men jeg tror hun demper seg veldig på jobb. Hvis ikke så ville hun kanskje ha mistet jobben for lenge siden? Jeg har selv vært i psykiatrien i 18 år og møtt på litt av hvert av behandlere, og til tross for klager så var det aldri noesom ble tatt seriøst av de høyere opp så kanskje det ikke er noe de gidder å ta tak i🙈 Anonymkode: ff1e4...68b Det skal svært mykje til før klager på helsepersonell blir tatt tak i ja, Det blir ord mot ord. Anonymkode: 50dbe...f05
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #40 Skrevet 3. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er mer arrogant å tro på det alternative. Det er jo da man avfeier all verdens forskning til fordel for ens egen magefølelse. Anonymkode: 60f62...067 Ja men magefølelse er kraftige saker. Anonymkode: 4a2b4...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå