AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Tar jeg feil? Anonymkode: 160a3...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Ikke nødvendigvis. Moren min er legespesialist, og tingene hun lirer av seg overrasker meg. Hun mener det har vært sivilisasjoner på jorda før oss, tror på sanndrømming, blant annet. Men ikke spøkelser og ånder og sånt. Men jeg tror på å være sanndrømt også. Har bare bachelor foreløpig da. Vet ikke om det er lavt. Anonymkode: b9757...08f 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Det stemmer og det er jo helt naturlig at det er sånn. Anonymkode: c6de7...235 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 I Norge kanskje. Du skal ikke langt sørover før det religiøse og alternative går mer hånd i hånd, og omfavnes av alle lag. Anonymkode: 2afb4...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 Jeg synes ihvertfall det er helt idiotisk å tro på alt slikt. Det er ingen logikk i det, og ihvertfall ingen fakta som støtter opp under det. Slike ting er motbevist igjen og igjen, men allikevel velger folk å tro på det. Hvorfor? Skal sies at jeg ikke har mer enn ett år på VGS når det gjelder utdanning, men dette pga sykdom som førte til uførhet. Lav utdanning betyr ihvertfall ikke automatisk at man tror på slikt. Er jo også mange som er religiøse som faktisk er veldig intelligente. Anonymkode: f1ec8...11e 2
bluedot Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 Spørs hva en definerer som alternative ting. Mange konspirasjonsteorier vil jeg påstå er dumme å tro på, men at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva vitenskapen kan forklare nå er jeg ganske så sikker på. Sanndrømt har jeg vært flere ganger, så det vet jeg er sant. Forklaringen bak kan en sikkert diskutere. 4
MarieLo Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Vel, jo nærmere utgangsdøren, jo enklere er det å se hele bildet. Hele pyramiden. For de som har gått langt opp mot toppen, er det litt vanskeligere å ville se noe alternativt. Det handler litt om hvilke overbevisninger en har blitt lært, og med høyere utdanning får en jo en større overbevisning over hvordan verden henger sammen. Og hvis en har jobbet lenge og investert mye i en overbevisning, så ønsker en kanskje å slåss for den i stedet for å gi slipp på den. Noen er så traumatiserte og avhengige av systemet at de ikke vil gi slipp uansett også, fordi det er det eneste trygge og alt annet er for usikkert og skremmende. Selv om alt annet hadde vært mye bedre. Handler litt om å tenke selv også. Mange stoler ikke på seg selv og mange har blitt lært opp til hva de skal tenke, at en ikke bør tenke selv, men heller søke det opp og egentlig bare la noen andre ta seg av tenkingen. Og jo mer utdanning, jo mer av dette også. Så nei, det er ikke unaturlig at de uten høyere utdanning åpner seg først for det alternative. Det er ikke unaturlig at en uteligger har mer kjærlighet for menneskeheten enn en suksessfull bankmann heller. 1
kisskissbangbang Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Jeg tenker at det er voldsomt arrogant å blankt avvise alt vi ikke kan se eller alt vi ennå ikke veit. Det er ingen grunn til å tro at vi vet eller skjønner alt. Har for øvrig høyere utdanning, det samme har alle andre jeg diskuterer slikt med, så din teori stemmer ikke på min bekjentskapskrets. 9
Rant Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Jeg tror ikke det stemmer for alle. Noen er mer åpne enn andre, og det er helt greit. Men de menneskene som iherdig prøver å overbevise andre om sin tro, oppfatter jeg som mindre intelligente, rett og slett fordi de mangler sosial intelligens. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Jeg kjenner mange som har høy utdanning og samtidig tror på alternative greier. Skjønner det ikke selv, da du ikke trenger noe særlig mer en exphil i baklomma for å se at de er på bærtur Anonymkode: cf948...43e 2
MarieLo Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Når eller hvis dere oppdager MK Ultra, så vil det kanskje svare på en del. Det meste er gjennomsyret, spesielt skolesystemet.
Fysikeren Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 Høyere utdanning har blitt så vanlig at jeg tror ikke det er så enkelt. Jeg tror bildet blir langt klarere hvis man ser på både lengden av utdannelsen + fagfelt. I min store omgangskrets bestående av folk med enten mastergrad eller doktorgrad i naturvitenskap finnes det ikke èn eneste person som tror på noen av disse alternative greiene. 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 53 minutter siden, MarieLo skrev: Når eller hvis dere oppdager MK Ultra, så vil det kanskje svare på en del. Det meste er gjennomsyret, spesielt skolesystemet. Hvilken fag ser du for deg er gjennomsyret av propaganda?🤣🙈 Naturfag, samfunn og krle? Anonymkode: 1981c...c9b 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fag ser du for deg er gjennomsyret av propaganda?🤣🙈 Naturfag, samfunn og krle? Anonymkode: 1981c...c9b Ikke fyr henne opp vær så snill. Nå kommer det bare en hel masse vås, og enda en ødelagt tråd.. 🤦♂️ Anonymkode: 28867...a3d 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke fyr henne opp vær så snill. Nå kommer det bare en hel masse vås, og enda en ødelagt tråd.. 🤦♂️ Anonymkode: 28867...a3d Kunne ikke dy meg ,hele dette forumet er jo ødelagt 🙄 Anonymkode: 1981c...c9b 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 Ingen utdanning her, men det betyr da vel ikke at jeg er dum fordi?? Min mor med høy utdanning, vel... Hun har et meget urealistisk syn på verden. Det du prøver å påstå har ingen rot i min verden, heller tvert imot. Anonymkode: 00f0f...197
Cuntzilla Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 Tja, hvis man har noen studiepoeng i vitenskapelig metode så er man nok kanskje fort mye mer kildekritiske eller opptatt av logisk bevisføring som kan etterprøves av andre. Tar liksom ikke ting for god fisk før man har gjort noe grundig research rundt det. Og med grundig research menes ikke youtube-videoer. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 "Åpen" kaller de seg. Full gjennomtrekk er vel det rette ordet. Anonymkode: 8d0c8...3a3 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Åpen" kaller de seg. Full gjennomtrekk er vel det rette ordet. Anonymkode: 8d0c8...3a3 🤣🤣👍 Anonymkode: 1981c...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "Åpen" kaller de seg. Full gjennomtrekk er vel det rette ordet. Anonymkode: 8d0c8...3a3 Og noen er så tette at ingenting kommer inn. Intelligens .. 🤣 Anonymkode: aaad4...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå