Gå til innhold

Sønnen bet far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er på ferie med faren sin nå. Han bor fast hos meg. 

Glad og blid gutt på snart 4 år. Alltid rolig og balansert. Men han trenger faste rutiner og rolige hverdager. 

Snakket med faren tidligere hvordan det gikk og far fortalte at sønnen vår hadde bitt han til blods. 

Jeg spurte rundt hendelsen om hva som skjedde. Far lot han ikke gå en plass og da reagerte barnet med å bite. 

Jeg synes dette er fryktelig merkelig. Burde jeg uroe meg ?  Jeg tror far er for streng med han og kanskje han reagerer på å være for lenge bort ifra meg. Aldri vært så lenge borte før, 2 uker ferie. 

Anonymkode: a9072...68d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er merkelig. Eneste situasjonen der jeg kan komme på at det er en «normal» reaksjon for en 4-åring å bite noen til blods, er om han selv blir fysisk angrepet. Det er ikke en normal reaksjon å bite som en reaksjon på at noen er «veldig streng».

Anonymkode: a166f...d99

AnonymBruker
Skrevet

😂

Anonymkode: 26dae...9aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er merkelig. Eneste situasjonen der jeg kan komme på at det er en «normal» reaksjon for en 4-åring å bite noen til blods, er om han selv blir fysisk angrepet. Det er ikke en normal reaksjon å bite som en reaksjon på at noen er «veldig streng».

Er du helt idiot? Det er da helt vanlig at barn på tre år kan bite. Hvis dette barnet ikke er vant til å være med far er det ikke noe rart at han reagerer på grenser som blir satt.  Noen barn reagerer også kraftig på forandring i rutiner. 
Kjipt for far. Håper de finner en god tone etterhvert.

Anonymkode: a0d99...6b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er VELDIG normalt at barn biter. Det betyr ikke at det er ok men normalt er det. Å utagere fysisk er helt normalt enten det er biting, slag eller andre måter å angripe på. Ofte er det fordi de mangler språk til å formidle det som trigger dem. Språk har veldig mye å si for hvordan barn reagerer. 

Anonymkode: 71065...26f

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at 1-åringer biter, men biting er ikke vanlig ved 4 års alder. Jeg syntes du bør snakke med sønnen din om dette. Det kan godt være at sønnen din bare savner deg. 

Anonymkode: 2d274...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at han sliter med språket. 
Håper bare at han ikke går med mye oppbygd frustrasjon og har mine måter å takle utbruddene hans. Men far hører sjeldent på meg. Far tror på straff og kjeft. 

ts

Anonymkode: a9072...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...