Gå til innhold

Ingeniør uten erfaring/fagbrev - er det noen poeng i å bli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett andre ingeniører uten fagkunnskap i bunn som ikke egner seg i jobben sin, men lurer på om det er personen eller den manglende erfaringen som er problemet. 

Anonymkode: d7a04...ad8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være et problem, men trenger ikke det. De fleste som tar ingeniørutdanning har jo ikke noe særlig praktisk erfaring forut for studiet.

Anonymkode: 8fc94...cf3

AnonymBruker
Skrevet

I noen jobber er det en fordel med fagbrev men det er ikke et must. Jeg er utdannet petroleums ingenør og jobben min krever ikke kunnskap fra fagbrev :)  

Anonymkode: e8e0f...c95

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være et problem, men trenger ikke det. De fleste som tar ingeniørutdanning har jo ikke noe særlig praktisk erfaring forut for studiet.

Anonymkode: 8fc94...cf3

Men man får vel ikke stort praktisk erfaring i studieløpet heller? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen jobber er det en fordel med fagbrev men det er ikke et must. Jeg er utdannet petroleums ingenør og jobben min krever ikke kunnskap fra fagbrev :)  

Anonymkode: e8e0f...c95

Hva går arbeidshverdagen din ut på?

Skrevet

Det spørs litt på retning. I byggebransjen ønsker de det sterkt, men for dataingeniører eller vann- og avløp har fagbrev nesten aldri noe særlig å si 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begrepet ingeniør er såpass vidt at det er umulig å si. For veldig mange ingeniører er ikke praktisk erfaring særlig relevant (pga den jobben man gjør er fryktelig ulik det praktiske arbeidet), mens innenfor andre områder kan det være veldig relevant. De store selskapene har gjerne en trainee periode på 1-2 år hvor de sørger for at du lærer relevante praktiske hensyn som ikke dekkes ila. studiet.

Anonymkode: a5b6b...4da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Majer skrev:

Det spørs litt på retning. I byggebransjen ønsker de det sterkt, men for dataingeniører eller vann- og avløp har fagbrev nesten aldri noe særlig å si 

I VAV burde de absolutt  ha fagbrev i bånn, kan jo ikke prosjektere gode løsninger uten..  Ikke minst prosjektere løsninger som er trygge for arbeiderne å montere. 

Anonymkode: 215b9...41a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...