AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Har hatt smerter i magen siden kl 14. Ubehag hele tiden, med "topper" av smerte. Kun nederst i magen. Tok paracet kl 16, men kjenner den slutter å virke nå (klokken er 1815). Magen blir ikke hard hver gang. Er ikke til termin så tror egentlig ikke det er rier, men kjenner at det ikke er kynnere. Noen som kan prøve å beskrive de første riene? Det er ikke kjempevondt men det er sånn at jeg merker det. Kunne fint kjørt bil selv til sykehuset for sjekk for eksempel. Anonymkode: 89078...120
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Du bør jo ringe føden med dette. Rier er livmoren som strammer seg på samme måte som ved kynnere, men det er ikke alle som merker at det strammer seg nei. Jeg følte ikke det stramme seg ved mine rier første fødsel. Har du smertetopper også ville jeg ringt føden. Anonymkode: 3289d...19b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Kjentes som menssmerter som gradvis ble sterkere (topper) før det roet seg og startet på ny etter en pause. Kjenn etter hvordan du selv har det. Da jeg ringte inn til føden mente de det bare var maserier siden jeg kunne snakke meg gjennom dem. Hun ble temmelig overrasket da hun sa jeg hadde 8 cm da jeg kom inn. Poenget mitt er at rier oppleves veldig forskjellig så du må bare stole på magefølelsen din og vurdere ut fra egen følelse. Kan også anbefale å laste ned rieapp for å telle lengde og tid mellom. Lykke til! Anonymkode: 83ddf...c95
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 Godt mulig det er rier! Det kan noen ganger være vanskelig å kjenne igjen i begynnelsen. Spesielt som førstegangsfødende! Hadde ringt føden å snakket med de☺️. Hvor langt er du på vei? Spennende 😄 Anonymkode: ed3b1...ed7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt smerter i magen siden kl 14. Ubehag hele tiden, med "topper" av smerte. Kun nederst i magen. Tok paracet kl 16, men kjenner den slutter å virke nå (klokken er 1815). Magen blir ikke hard hver gang. Er ikke til termin så tror egentlig ikke det er rier, men kjenner at det ikke er kynnere. Noen som kan prøve å beskrive de første riene? Det er ikke kjempevondt men det er sånn at jeg merker det. Kunne fint kjørt bil selv til sykehuset for sjekk for eksempel. Anonymkode: 89078...120 Nederst i magen og nederst i ryggen, som et belte rundt startet det. Så kjentes det som om det jobbet seg oppover og utover hele magen. Jeg fikk følelsen av å måtte puste ekstra når det nærmet seg toppen og kjente godt at jeg fikk pauser i mellom. Jeg trodde selv at dette kom hvert 10 minutt, men på ctg ga det utslag hvert 3 minutt. Det kjentes ut som menssmerter og mageknip litt om hverandre. Jeg var mye ut og inn av føden og lærte forskjellen på kynnere og rier. Rier gjorde vondt i ryggen, lårene og nedover begge beina. Mens kynnere var stram og vond mage. Modningsrier holdt på i 9 uker hos meg før jeg endelig fødte. Det kan være at du har modningsrier, at kroppen øver seg. Dette er veldig slitsomt, men starter ikke en fødsel med det første. Ta en Paracet, ta en dusj og legg deg. Roer det seg av dette så er det kynnere. Anonymkode: 21033...b00
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 Det var faktisk slik jeg merket UVI da jeg var gravid. HELT annerledes symptomer på UVI som gravid enn ellers. Hadde verken svie når jeg tisset eller noe annet, kun disse smertene med topper, uten at magen strammet seg. Viktig å få dette behandlet, i så fall! Anonymkode: dc161...a56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå