AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Etter 12 uker er det lovlig, men kjønnsorganene er ikke ferdig utviklet før uke 15 så ingenting før dess er en garantisak (vet de kan ta feil senere også, men er mindre vanlig). Anonymkode: d63d8...604
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Rundt uke 10 ved blodprøve. Selvfølgelig ikke lov i Norge. Anonymkode: 4e918...86c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 Ganske med en gang med nipt i utlandet. Anonymkode: a3429...874 1
Kenelz Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Rundt uke 10 ved blodprøve. Selvfølgelig ikke lov i Norge. Anonymkode: 4e918...86c hvorfor er det ikke lov i norge? 😅
Gidavmeg Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: hvorfor er det ikke lov i norge? 😅 Du får ikke vite kjønn før abortgrensa i Norge.
Kenelz Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 Just now, Gidavmeg said: Du får ikke vite kjønn før abortgrensa i Norge. åja, sikkert for å redusere økt abort pga kjønn? Men skal vær fullt mulig å ta abort etter uke 12. 90% som søker abort etter uke 12 får det innvilget. Så skjønner meg ikke helt på Norge
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #8 Skrevet 1. august 2020 Jeg fikk vite det på ul i uke 11 (Ullevål sykehus) Anonymkode: 99139...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Jeg var på privat TUL uke 12+0 gynekologen tippet gutt. På OUL uke 19 tippet jordmor jente. Så jeg ville ikke stolt helt på hva som blir sagt før OUL. Anonymkode: 11f10...277 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 På 1.8.2020 den 22.26, Kenelz skrev: åja, sikkert for å redusere økt abort pga kjønn? Men skal vær fullt mulig å ta abort etter uke 12. 90% som søker abort etter uke 12 får det innvilget. Så skjønner meg ikke helt på Norge De 90% har garantert ikke søkt med bakgrunn i at kjønnet ikke var det de ønsket seg. Takk og pris for at det ikke er fri abort på bakgrunn av kjønn i Norge. Hvis KG er bare ørlitegranne representativ, ville vi da bare endt opp med jentebabyer, og det er jo ikke bærekraftig på sikt. Anonymkode: 9c60a...f6e 4
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: De 90% har garantert ikke søkt med bakgrunn i at kjønnet ikke var det de ønsket seg. Takk og pris for at det ikke er fri abort på bakgrunn av kjønn i Norge. Hvis KG er bare ørlitegranne representativ, ville vi da bare endt opp med jentebabyer, og det er jo ikke bærekraftig på sikt. Anonymkode: 9c60a...f6e Det har jeg heller ikke skrevet. Mener at jeg mistenker de som aborterer pga kjønn uansett gjør det om det finner ut av det tidlig i svangerskapet eller sent. Derfor litt tullete med å ikke finne ut av kjønn tidligere enn uke 13++.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Det har jeg heller ikke skrevet. Mener at jeg mistenker de som aborterer pga kjønn uansett gjør det om det finner ut av det tidlig i svangerskapet eller sent. Derfor litt tullete med å ikke finne ut av kjønn tidligere enn uke 13++. Nei, man får ikke innvilget abort på grunn av kjønn, så de vil ikke gjøre det "uansett". Anonymkode: 9c60a...f6e
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Nei, man får ikke innvilget abort på grunn av kjønn, så de vil ikke gjøre det "uansett". Anonymkode: 9c60a...f6e De som vil abortere pga kjønn sir nå ikke på søknaden at det er på grunn av kjønn? 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 9 minutter siden, Kenelz skrev: De som vil abortere pga kjønn sir nå ikke på søknaden at det er på grunn av kjønn? 😂😂😂 Du tror man enkelt kan lyve på seg medisinske eller sosiale forhold som gir grunnlag for senabort? Ok. Anonymkode: 9c60a...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 På den blodprøven mange tar i Sverige får man vite det med en gang. Begge gangene jeg var gravid fikk vi vite i uke 12, riktig begge ganger. Men fikk beskjed at det var litt usikkert, men det sier de jo på oul også. Anonymkode: e6dd5...0ae
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du tror man enkelt kan lyve på seg medisinske eller sosiale forhold som gir grunnlag for senabort? Ok. Anonymkode: 9c60a...f6e Ja, ganske lett skal si deg. Kjenner en venninne som ville ha silikon i brystene og fikk staten til å betale for det fordi hun løy på seg at det gikk ut på psyke hennes og at hun følte at hun ikke kunne bli sett i offentlig dusj, osv. Er lett å lyve på seg når man virkelig vil noe. Skriver bare lett i søknaden at man ikke er klar for å bli mor og at det går inn på psyken, osv. 😂
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, Kenelz skrev: Ja, ganske lett skal si deg. Kjenner en venninne som ville ha silikon i brystene og fikk staten til å betale for det fordi hun løy på seg at det gikk ut på psyke hennes og at hun følte at hun ikke kunne bli sett i offentlig dusj, osv. Er lett å lyve på seg når man virkelig vil noe. Skriver bare lett i søknaden at man ikke er klar for å bli mor og at det går inn på psyken, osv. 😂 Dette er to ganske forskjellige ting. Men du skal få fortsette å mene at det er enkelt å lyve seg til godkjent senabort, for all del. "😂" Anonymkode: 9c60a...f6e 1
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er to ganske forskjellige ting. Men du skal få fortsette å mene at det er enkelt å lyve seg til godkjent senabort, for all del. "😂" Anonymkode: 9c60a...f6e Egentlig ikke. Er ikke vanskelig å lyve på seg, og heller er det ikke vanskelig å få senabort innvilget. Man kan skrive i søknaden at det går utover psyken, livet blir vanskeligere.. Man kan lyve på seg at det er et resultat av et voldtekt på en fest (Svært alvorlig). Osv. «😂😂😂😂»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå