AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Jeg er en jente på 27 år som sliter mye med ensomhet. Før hadde jeg mange gode venner, men etter at jeg flyttet for å studerer mistet jeg kontakt med mange i tillegg har de nærmeste venninnene mine fått barn og mann. Sitter alltid alene i helger, sommer, nyttår, jul. Har heller ikke ett nært forhold til familien min. Før hadde jeg samboer med når det ble slutt flyttet jeg hjem til hjembyen min for å komme meg bort, noe jeg igrunnen angrer på da jeg hadde venner og nettverk etter å ha bodd der noen år. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Skal jeg flytte igjen og bare begynne på nytt en helt ny plass? Skal jeg bare bo her? Noe må gjøres for å jeg ser ingen mening med livet mitt lengre. Jeg har ingenting å glede meg til, ingen grunn til å stå opp om morgenen. Har prøvd venneapp og blitt kjent med en jente der som er veldig hyggelig, men finner det vanskelig å bli kjent med flere. Har også tenkt på frivillighetsarbeid men er vanskelig å få til pga jobbtidene mine. Har noen andre vært i samme situasjon? Må legge til at jeg aldri har trives i hjembyen min, og derfor er det nok ekstra tungt å bo her. Føler det er ganske uaktuelt å flytte tilbake til der jeg bodde før pga min ekssamboer og at dette er hans hjemsted, selv om vi er gode venner den dag idag. Anonymkode: 38ee9...676
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Synes du skal flytte tilbake jeg. Det høres ut som det er et sted du har trivdes. Flytt, og ta opp igjen kontakten med gamle bekjente. Anonymkode: a10d5...8fb
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Leste litt fort. Flytt til en storby, og involver deg i et nettverk. Anonymkode: a10d5...8fb
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal flytte tilbake jeg. Det høres ut som det er et sted du har trivdes. Flytt, og ta opp igjen kontakten med gamle bekjente. Anonymkode: a10d5...8fb Men vil ikke dette se dumt ut pga eksen min og at han bor her? Anonymkode: 38ee9...676
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men vil ikke dette se dumt ut pga eksen min og at han bor her? Anonymkode: 38ee9...676 Det er vel flere enn eksen din som bor i den byen? Dessuten, han er en eks og dere har ikke kontakt. Hvor du bor hen i verden skal han drite i. Anonymkode: 30727...55d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 Du kan bo akkurat der du vil, eksen din har ingenting han skulle ha sagt. Hva med å melde deg inn i Røde Kors eller ruristforeningen? Anonymkode: 8dcc4...fff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 Du er ikke alene. Jeg er 32, og har kjent på øsnket om flere venninner i mange år. Jeg er i tillegg singel og akkurat nå er jeg privatist. Tenker du kansje kan prøve å ta opp en interesse? utvikle egenskaper i noe du synes er interessant? Det å få venner handler mye om å ikke gi seg også, at du må tåle å høre nei, flere ganger enn ja. For det er realiteten,slik jeg kjenner den ihvertfall. Prat med folk og gjør deg synlig! GJerne tenk litt på hva slags klesstil du har,om du har klesstil som er veldig mørk og kansje kunne trengt litt farger? Dette blir nok ikke det viktigste, men jeg prøver å si at klesstil henger ofte samme med hvordan slags type person du er, som går igjen i hvordan du oppfattes og hvordan slags typer mennesker som tar kontakt. Viktig å være litt bevisst på dette, ettersom det sikkert går litt på undervbevisstheten hos enklete at du tar kontakt på bakrunn av dette. Er dette på lik linje med hva du selv har verdier innenfor er jo alt greit! Ellers er tipset bare å jobbe med å være i sosiale settinger så du blir trygg, jo flere du prater med, jo mer trygg blir du tenker jeg. Ikke nødvendigvis fordi du blir så enig og kommer sånn overens med alle typer og absolutt alle hele tiden, men fordi du lærer deg selv å kjenne, på godt og vondt. Erfaringer og mendgetrening tror jeg er viktig her! Synes også du skal ta til deg rådet om hvor du vil flytte, glem hva eksen din mener. Vet du forresten at dette er hva han tenker, eller er det noe du tror? Uansett har du like mye rett til et innholdsrikt liv som hva han har, og hvor du bor skal han drite i! Anonymkode: e4314...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå