Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bestevenninne som har flere venninner som hun sier at de låner klær fra hverandre og sminke, Helt ærlig synes jeg det er litt uhygienisk.

Har aldri likt og låne vekk mine klær uansett om jeg har en haug og da mener jeg HAUG med klær og sminke. Har dyr sminke og noen dyre klær som fleste kan få litt øyet på. 

Synes at klær og sminke er personlig greie som bare brukes av en. Og mange som ikke gir tilbake klærne som er lånt eller at de kommer tilbake med hål og flekker eller har blitt veldig stretchy. 

Forstår ikke hvorfor folk skal være så begeistra  på å låne andres ting. 

Eneste gangen jeg låner vekk er når en venninne skal overnatte hos meg eller har blaute klær. Men de får selvfølgelig låne bare en basic t-shorte eller bukse. Ikke de fine de vil ha.

Andre som opplever det samme?

Anonymkode: 409dd...ca2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Låner aldri bort sminke, det er uhygienisk. 

Å låne/låne bort klær har heldigvis aldri vært et tema. 

Anonymkode: 5d261...6b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn. Liker ikke låne vekk mine ting, og heller ikke låne andres. Kan ta på mamma sine sko eller låne skjerf når jeg skal ut med søpla på besøk der, men der går grensa. 

Anonymkode: 8dee5...b63

• Liker 2
Skrevet

Ikke jeg heller. Låner aldri bort noe som helst og låner ikke fra andre. Er det noen som spør om å få prøve en jakke eller noe annet,  sier jeg nei.

Skrevet

Har jeg aldri gjort med mindre det har vært en akuttsituasjon som sølt på klær, er kald og må låne ytterjakke, spontan treningstur og må låne gymtøy. Men det er minst 15 år siden sist. 

Skrevet

Det er sjelden et tema, men å låne bort klær har jeg aldri sett på som et problem. De vaskes jo selvsagt mellom hver person som bruker dem.

Sminke blir mer uhygienisk å låne bort. Søsteren min hadde fått bruke det hun vil, men jeg hadde syntes det var rart om andre spurte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg over 40, og jeg har ikke inntrykk av at dette er noe voksne driver med. Det var i min krets heller ikke vanlig da vi var tenåringer. 

Jeg ville heller ikke likt å låne bort klær, hva om andre «ødelegger» plagget. Låne av andre ville ikke falle meg inn, jeg er fornøyd med mine egne klær. 

Anonymkode: 6e91c...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er heller ikke så fan. Men har ho selv glemt å ta med sminke osv, og da har jeg lånt. Har også lånt vekk sokker om noen er våte eller andre klær. Men låner ikke vekk bare for å låne uten grunn liksom. Vet også ikke alle er like flink å levere tilbake, gjerne flekker ordentlig osv.

Anonymkode: cba4e...aab

Skrevet

Jeg ser ikke behovet for å låne klær så lenge man har sine egne, men ting kan bli vått eller kaldt og da har jeg ikke problemer med å låne bort enkelte ting, som bukser, gensere, sokker og slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sminke men klær ja, i hovedsak til søsteren mine. 

Anonymkode: a9555...e98

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Aldri i verden. Det er uhygienisk. Glemmer aldri da svigerinnen min plutselig gikk opp i kofferten min da vi var på ferie og «forsynte seg» av både klær og sko som jeg hadde som var helt nye. Gav de like gjerne til henne etter det for det var så nasty.

På barneskolene får barn beskjed om å ikke byttelåne luer etc. Det er en grunn til det.

Skrevet
1 time siden, MadameDeRosa skrev:

Aldri i verden. Det er uhygienisk. Glemmer aldri da svigerinnen min plutselig gikk opp i kofferten min da vi var på ferie og «forsynte seg» av både klær og sko som jeg hadde som var helt nye. Gav de like gjerne til henne etter det for det var så nasty.

På barneskolene får barn beskjed om å ikke byttelåne luer etc. Det er en grunn til det.

Du vet at klær kan vaskes?

Du må ikke kaste de etter at de har blitt skitten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg glemte forresten å ligge til at når det er snakk om å låne klær i blant, så må de passe også, det er uaktuelt hvis størrelsen blir for liten f.eks og klærene blir strekt ut.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
25 minutter siden, MarieLo skrev:

Du vet at klær kan vaskes?

Du må ikke kaste de etter at de har blitt skitten.

Klær er som en second skin. Just saying.

Skrevet
5 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Klær er som en second skin. Just saying.

Ja. 😊

En ærlig sak det, du trenger ikke å dele på noe hvis du ikke vil. Og ikke misforstå, jeg vil ikke låne noen andres klær, men hvis noen vil låne noe basic av mine så kan det gå bra.

Skrevet

Så rart at mange er imot å låne vekk, låne klær.

Jeg låner gjerne bort. Er ikke glad i å låne fra andre, for jeg vet jo at ting slites og kanskje jeg får flekker på. Men gjenbruk kjøper jeg gjerne.

Fint hvis mange kan ha glede av klærne.

AnonymBruker
Skrevet

Mine venninner og jeg lånte hele tiden klær av hverandre da vi var yngre. Jeg låner fortsatt ut klær til en venninne som har samme størrelse. Det er en utrolig fin måte å fornye garderoben på uten å bruke en krone! 

Sminke er noe annet. 

Anonymkode: 7ca45...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...