Gjest sykgjest Skrevet 14. juli 2005 #1 Del Skrevet 14. juli 2005 var hos legen og fikk sykemelding, på denne som skal leveres arb giver ,under "hvike hensyn som bør tas for at personen kan være i delvis arb" står det skrevet hva som egentlig feiler meg indirekte.. har arb giver rett til å vite dette? eller kan jeg føre korrekturlakk over det og den er fortsatt godkjent som sykemelding. synes ikke arb gover har noe med hvorfor jeg er borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dgfte Skrevet 14. juli 2005 #2 Del Skrevet 14. juli 2005 Nei. arb.giver har ikke noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #3 Del Skrevet 14. juli 2005 Men du kan ikke korrigere på en sykemelding uten videre. Da ville jeg heller tatt en telefon til legen og bedt om en ny der legen omformulerer det som står skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 15. juli 2005 #4 Del Skrevet 15. juli 2005 Ville ikke begynt å klusse på sykmeldingen på egenhånd nei, ikke engang om det "bare" er for å stryke over noe. Snakk med legen din igjen du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 15. juli 2005 #5 Del Skrevet 15. juli 2005 Arbeidgiver har ikke rett til å vite hva som feiler deg. Ikke selv om du skal i inkluderende arbeidsliv (hva arbeidsgiver skal tilrette legge arbeidsplassen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. juli 2005 #6 Del Skrevet 15. juli 2005 Ville fått legen til å omformulere sykmeldingen din jeg og. Arb.giver har ingenting med hvorfor du er sykmeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2005 #7 Del Skrevet 16. juli 2005 Mener at diagnose står på det øverste, rosa arket som du skal beholde selv?? Det gjorde iallefall det hos meg, og det var ikke noe gjennomtrykk til de andre arkene. Arbeidsgiver har ingen rett til å vite hvorfor du er sykemeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. juli 2005 #8 Del Skrevet 16. juli 2005 mener også at ikke arbeidsgiver kan kreve å vite hva du er sykemeldt for, men jeg ville aldri aldri aldri begynt å klusse på en sykemelding og stryke ut ting med korrekturlakk!! som andre har sagt, ta heller kontakt med legen din igjen og forklar at du ikke ønsker at arbeidsplassen skal vite hva som feiler deg, og be ham omformulere slik at de kan tilrettelegge uten at de trenger vite hva du feiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 16. juli 2005 #9 Del Skrevet 16. juli 2005 på den delen du skal levere til arbeidsgiver, så står det ikke noe om hvorfor du er sykemeldt. om de ikke har endret skjema nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest friskmeldt Skrevet 18. juli 2005 #10 Del Skrevet 18. juli 2005 Da jeg ble sykemeldt, så ringte arb.giver etter en tid. De ville vite hva som kunne gjøres på arb.plassen for å få meg tilbake. Det er litt vanskelig denne ordningen med innkluderende arb.liv. vel, hadde jeg hatt ledd/muskelplager, så kunne de gjort mye,men som jeg sa så var det privat. Ingen innretninger ville endre på min sykemld. Så er det slik at arb.giver får ansvaret etter noen uker. Hva pokker skal du si til arb.giver da uten å måtte komme med hva som plager deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 18. juli 2005 #11 Del Skrevet 18. juli 2005 Så er det slik at arb.giver får ansvaret etter noen uker. Hva pokker skal du si til arb.giver da uten å måtte komme med hva som plager deg. Da kan du rett og slett bare si hva du mener arbeidsgiver må endre på. Trenger ikke å utdype hvorfor, eller hva som feiler deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå