Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg hsr vippset 1000kr til en person, noe jeg kjøpte som skulle reserveres. Men selgeren skrev ned feil nr, så jeg vippset jo til den andre personen. Jeg ringte den andre personen og det blir bare lagt på. Har også skrevet en mld på vipps der jeg forklarte situasjonen og spurt om de kan vippse tilbake. Også trykk på "be om penger" , så beløpet. Men det virker som de ikke vil betale tilbake. Og selgeren vil ikke gi meg varen da hun ikkebhar fått betaling. Hva ville du gjort om du var meg??

Anonymkode: e9ff7...47d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg hsr vippset 1000kr til en person, noe jeg kjøpte som skulle reserveres. Men selgeren skrev ned feil nr, så jeg vippset jo til den andre personen. Jeg ringte den andre personen og det blir bare lagt på. Har også skrevet en mld på vipps der jeg forklarte situasjonen og spurt om de kan vippse tilbake. Også trykk på "be om penger" , så beløpet. Men det virker som de ikke vil betale tilbake. Og selgeren vil ikke gi meg varen da hun ikkebhar fått betaling. Hva ville du gjort om du var meg??

anmeld

• Liker 17
Gjest MrTeddy29
Skrevet

Ville kontaktet banken og sagt ifra om situasjonen, de kan nok annullere tilbake beløpet.

AnonymBruker
Skrevet

Nå søkte jeg på nr til personen jeg vippser feil til. Hun bor 3timer unna. Så å kjøre dit og tilbake blir jo waiste of money. Ikke sikkert jeg får tilbake heller om jeg kjører dit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortalt personen som har sendt meg feil nummer at vedkommende blir anmeldt dersom jeg ikke får gjenstanden jeg har kjøpt og betalt for. Og deretter faktisk anmeldt hvis vedkommende sto på sitt. At du har fått feil betalingsopplysninger er ikke din feil. 

I tillegg hadde jeg selvfølgelig fortsatt kampen for å få tilbake de 1000 kronene fra den som urettmessig fikk dem og deretter overført de til riktig mottaker.

Anonymkode: e8ff2...23a

• Liker 25
Gjest MrTeddy29
Skrevet

Vil også påpeke at fyren som ga deg feil nr har mye skyld i dette også.

Så egentlig så har du "kjøpt" varen fra han, og du kan faktisk kreve og få gjenstanden da du egentlig sendte pengene. Er ikke din feil at han sendte feil nummer, og derfor så må han stå for det han har gjort.

Skrevet

Legg ut tlf hennes på alt mulig av slibrige dating sider ... payback 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. 

Hadde du vippset til meg, hadde jeg ringt deg og spurt hvorfor du ga meg penger.. Vippset tilbake på flekken. 

Kontakt banken, håper de kan annullere/kansellere. Med selger på finn, tror jeg ikke du har krav på stort da du faktisk ikke har betalt for varen enda. Ville løst opp feil vippset beløp, deretter fortsatt handel, eller gitt f. 

Anonymkode: df558...190

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville skrevet til selger at dette er selger sin feil og hans/hennes jobb å ordne opp i. Du vil anmelde hvis du ikke får varen. Du har faktisk betalt til opplysningene selger ga, så du har holdt avtalen for å få varen. Nå er det selgers jobb å få pengene sine fra nummeret selger skrev feil. 

Anonymkode: a85b5...6ae

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ringt banken og vipps, ikke noe de får gjort nei.

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville skrevet til selger at dette er selger sin feil og hans/hennes jobb å ordne opp i. Du vil anmelde hvis du ikke får varen. Du har faktisk betalt til opplysningene selger ga, så du har holdt avtalen for å få varen. Nå er det selgers jobb å få pengene sine fra nummeret selger skrev feil. 

Når du sender penger med bankoverføring eller vipps er du faktisk selv ansvarlig for at pengene kommer til riktig person. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud. 

Hadde du vippset til meg, hadde jeg ringt deg og spurt hvorfor du ga meg penger.. Vippset tilbake på flekken. 

Kontakt banken, håper de kan annullere/kansellere. Med selger på finn, tror jeg ikke du har krav på stort da du faktisk ikke har betalt for varen enda. Ville løst opp feil vippset beløp, deretter fortsatt handel, eller gitt f. 

Du du hadde jo selvfølgelig ikke det, hvis du var med på svindelen. Slik som sikkert er tilfellet her.

TS - anmeld!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Banken kan annullere/reversere 2-3 dager etter hendelsen. Ring dem! 

Anonymkode: 57914...850

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Når du sender penger med bankoverføring eller vipps er du faktisk selv ansvarlig for at pengene kommer til riktig person. 

Selv om opplysningene fra selger er feil? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Munti skrev:

Du du hadde jo selvfølgelig ikke det, hvis du var med på svindelen. Slik som sikkert er tilfellet her.

TS - anmeld!

Svindel å vippse penger til feil person? 

Anonymkode: 0c543...04f

Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selv om opplysningene fra selger er feil? 

Jepp, du må selvfølgelig undersøke at navnet stemmer overens med den du vippser til. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banken kan annullere/reversere 2-3 dager etter hendelsen. Ring dem! 

Anonymkode: 57914...850

Nei det kan de ikke. Ringte og snakket med dem nettopp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Jepp, du må selvfølgelig undersøke at navnet stemmer overens med den du vippser til. 

Nei, noen ggr vippses det til en annen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. 

Eh, jo. TS har betalt.

Anonymkode: e8ff2...23a

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 timer siden, MrTeddy29 skrev:

Ville kontaktet banken og sagt ifra om situasjonen, de kan nok annullere tilbake beløpet.

Det kan de IKKE. Det står spesifikt på mange nettsider. Banker kan ikke ta tilbake penger kundene har feilsendt, hverken via vipps eller via konto til konto i nettbanken.

https://www.dinside.no/okonomi/vipps-tabben-det-er-lite-a-gjore-noe-med/70756327

Fra Dnb som står bak Vipps:

"Men det er ingen selvfølge at du skal få pengene tilbake hvis du har vippset feil. Til syvende og sist er det ditt ansvar at det kommer til rett person. Når du har bekreftet et utgående betalingsoppdrag i Vipps, er betalingen endelig og du kan ikke tilbakekalle dette. "

Endret av Million
La til et par ord
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...