Gå til innhold

El sparkesykkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser en del gutter i nabolaget her som farter rundt på disse uten hjelm. Er det ikke påbudt med hjelm?

Anonymkode: 5cf13...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde det vel vært påbudt med hjelm på de som fiser rundt på el-sparkesykler i Bergen og Oslo til fare for alle andre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange hodeskader er registrert etter ulykker med disse? 

Jeg har brukt disse en god del i utlandet (land med gode sykkelfelt). Og må si, med mindre man blir påkjørt av en bil, så ser jeg virkelig ikke hvordan man skal klare å havne på hodet. 

Har også syklet mye, og mener sykling uten hjelm er helt uansvarlig, da en liten glipp kan føre til at man fyker over styret. I motsetning til en sparkesykkeltur der man er rett ved bakken i lavere fart. 

Anonymkode: c5797...b9e

Skrevet (endret)

I mange tilfeller blir hjernen til grøt i det en slik el-sykkel bestiges, uansett alder, og alt som heter regler samt forsiktighet blir irrelevant. Det er det inntrykket jeg har fått, iallefall. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange hodeskader er registrert etter ulykker med disse? 

Jeg har brukt disse en god del i utlandet (land med gode sykkelfelt). Og må si, med mindre man blir påkjørt av en bil, så ser jeg virkelig ikke hvordan man skal klare å havne på hodet. 

Har også syklet mye, og mener sykling uten hjelm er helt uansvarlig, da en liten glipp kan føre til at man fyker over styret. I motsetning til en sparkesykkeltur der man er rett ved bakken i lavere fart. 

Sånn som mange kjører her i Bergen, midt i veien, gjerne flere ved siden av hverandre i uoversiktlige svinger, kan de fort bli påkjørt av biler. De som jeg har observert, er gjerne i 12-14 års alder, åpenbart uten noe trafikkvett.

Anonymkode: 9ec28...27b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn som mange kjører her i Bergen, midt i veien, gjerne flere ved siden av hverandre i uoversiktlige svinger, kan de fort bli påkjørt av biler. De som jeg har observert, er gjerne i 12-14 års alder, åpenbart uten noe trafikkvett.

Anonymkode: 9ec28...27b

Forstår. 

Jeg er vant med slike i storby i utlandet. Politiet ville tatt tak i det om man ikke holdt seg til trafikkregler, var på sykkelsti, kjørte uansvarlig, og så videre. Her er det blant annet lysregulering for sykler (og slike) inn i kryss. Må innrømme at jeg heller aldri har sett ungdom på disse, usikker på om det er lov. 

For meg er disse et fantastisk fremkomstmiddel, mye mer effektivt og behagelig en bane. Synd om nordmenn får dette inntrykket av sparkesyklene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...