Gjest gjesten Skrevet 14. juli 2005 #1 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvorfor kjøper egentlig folk disse armbåndene som støtter den ene og den andre gode saken? Er det for å støtte saken eller er det en ego sak for å vise andre "se så snill/kul og politisk korrekt jeg er"? Selv gir jeg regelmessig penger til frelsesarmeen men går ikke rundt på gaten og vifter med kvitteringen etterpå. Det synes jeg nemlig blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 14. juli 2005 #2 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) Det er ingen av delene, det er for å følge trendene. Det så inderlig patetisk at jeg ikke finner ord. Endret 14. juli 2005 av Mito24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #3 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg tipper at de fleste har tatt disse båndene av seg neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 14. juli 2005 #4 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg skal kjøpe et Livestrong armbånd for å støtte kreftsaken! Støtter mange andre saker også. Kommer til å bruke armbåndet; men ikke for å "brife" med at jeg støtter en sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2005 #5 Del Skrevet 14. juli 2005 Ja det er helt latterlig, noe av det dummeste jeg ser er disse trendnissene som går rundt med disse båndene rundt håndleddet med en ellers gjennomført "trendy" stil. Så har du alle de wannabetrendy som hopper etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 14. juli 2005 #6 Del Skrevet 14. juli 2005 Trendnisser er vi alle uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. juli 2005 #7 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har kjøpt det hvite "Make poverty history" båndet. Ikke fordi det er trendy, men rett og slett fordi jeg ønsker å støtte en god sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 14. juli 2005 #8 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har faktisk kjøpt to av de gule armbåndet som støtter kreft, og jeg kjøpte de ikke fordi det er en trend men fordi jeg støtter kreftsaken. Og ja, jeg bruker mitt så da er jeg nok en trendnisse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. juli 2005 #9 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har kjøpt det hvite "Make poverty history" båndet. Ikke fordi det er trendy, men rett og slett fordi jeg ønsker å støtte en god sak. ← Samme her Noen saker får jeg lyst til å støtte, og da gjør jeg det... armbånd eller ikke. jeg har faktisk gått rundt med blomsternåler på genseren før jeg for kreftsaken og sånt uten at det har vært trendy. Jeg tør nesten ikke å gå med make poverty history-armbåndet jeg, fordi jeg vet at så mange har det samme synet som dere i tråden her. Men det handler jo også om å "make a statement da". Når 1000 mennesker går rundt med det hvite armbåndet, så er det vel det samme som at 1000 mennesker skriver under på en kampanje e.l. Når jeg så folk gå rundt med forskjellige armbånd så tenkte jeg: jeg vil også være med å støtte! og det er jo en genial måte å få folk til å støtte og engasjere seg dette da. og et så bra tiltak vil jeg være med på, om det ser teit ut eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 14. juli 2005 #10 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg har faktisk kjøpt to av de gule armbåndet som støtter kreft....← Hm...jaja, du har vel rett til dine egne meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2005 #11 Del Skrevet 14. juli 2005 Trendnisser er vi alle uansett. ← Nei, det skal en innsats til for å være en ekte trendnisse. Man må følge med hva de riktige menneskene forteller er "in" til enhver tid. De fleste er wannabetrendy som slenger seg på en ny trend når den går mot mainstream. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 14. juli 2005 #12 Del Skrevet 14. juli 2005 Samme her Noen saker får jeg lyst til å støtte, og da gjør jeg det... armbånd eller ikke. jeg har faktisk gått rundt med blomsternåler på genseren før jeg for kreftsaken og sånt uten at det har vært trendy. Jeg tør nesten ikke å gå med make poverty history-armbåndet jeg, fordi jeg vet at så mange har det samme synet som dere i tråden her. Men det handler jo også om å "make a statement da". Når 1000 mennesker går rundt med det hvite armbåndet, så er det vel det samme som at 1000 mennesker skriver under på en kampanje e.l. Når jeg så folk gå rundt med forskjellige armbånd så tenkte jeg: jeg vil også være med å støtte! og det er jo en genial måte å få folk til å støtte og engasjere seg dette da. og et så bra tiltak vil jeg være med på, om det ser teit ut eller ikke. ← Nå er jeg kanskje kynismens talerør, men hvordan i alle dager hjelper det mot fattigdom at du kjøper et slikt armbånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. juli 2005 #13 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er iallefall bedre at man får en mulighet til å støtte et godt formål ved å kjøpe et armbånd, eller en pin eller hva som helst, enn at organisasjonene fyller postkassen min med "tiggerbrev". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. juli 2005 #14 Del Skrevet 14. juli 2005 Nå er jeg kanskje kynismens talerør, men hvordan i alle dager hjelper det mot fattigdom at du kjøper et slikt armbånd? ← Jeg gir 20 kr til en god sak og samtidig markerer jeg mitt synspunkt og at jeg støtter det tiltaket som er satt i gang nå. Tror ikke det har all verden å si, men alt hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 14. juli 2005 #15 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg gir 20 kr til en god sak og samtidig markerer jeg mitt synspunkt og at jeg støtter det tiltaket som er satt i gang nå. Tror ikke det har all verden å si, men alt hjelper. ← ' ' Et "standpunkt" er null verdt hvis det ikke ligger konkrete handlinger bak. For meg ville det vært hyklersk å gå rundt med noe slikt, da jeg bruker alt jeg tjener på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pleier Skrevet 14. juli 2005 #16 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvor mye koster et sånn armbånd? Og hvor mye koster det å produsere armbåndet? Hvem er det som sitter å lager disse armbåndene? Og hvor mye får de i timen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 14. juli 2005 #17 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvor mye koster et sånn armbånd? Og hvor mye koster det å produsere armbåndet? Hvem er det som sitter å lager disse armbåndene? Og hvor mye får de i timen? ← Ok, nå bare gjetter jeg... et par kr pr stk og de er laget av maskiner... eller no. ikke barnearbeid jaffal hvis det var noe sånt du tenkte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. juli 2005 #18 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvor mye koster et sånn armbånd? Og hvor mye koster det å produsere armbåndet? Hvem er det som sitter å lager disse armbåndene? Og hvor mye får de i timen? ← Vi kjøpte våre bånd gjennom sidene til Live8 og de har en minstepris på 1 pund. Utover det står man fri til å gi hvor mye man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 14. juli 2005 #19 Del Skrevet 14. juli 2005 er det bare jeg som ikke har lagt merke til folk med slike armbånd?? jeg aner ikke engang hvor de selges.... kanskje jeg må komme meg mer ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #20 Del Skrevet 14. juli 2005 er det bare jeg som ikke har lagt merke til folk med slike armbånd?? jeg aner ikke engang hvor de selges.... kanskje jeg må komme meg mer ut ← Se på noen fjortisgutter eller jenter, så ser du Jeg får litt samme assosiasjoner når jeg ser disse armbåndene som når Pia Haraldsen ruslet rundt med kabbalah-armbåndet sitt... Men det er sikkert mange organisasjoner i USA som får gjort mye fint pga armbåndsalget, så jeg prøver å ikke være bare negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå