AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Sitat Det er selvsagt at du bør skamme deg om du reiser til utlandet, selvom landet er grønt. Dette er ikke noe tvil. Dette var kommentar jeg gikk når jeg reiste til Belgia for ferie. Vi dro da landet var rødt av tungveiende grunner, og kom tilbake da landet var grønt. Noen på jobben har fått med seg dette, og det snakkes om at jeg bør skamme meg for at jeg dro. Jeg sitter heller ikke i karantene, da landet var grønt, når vi kom. Jeg dro deretter på jobben dagen etter, og det ble drama på jobben! Bør jeg virkelig skamme meg? Anonymkode: 87e38...238 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Ja, når du drar på kontoret! Anonymkode: 81b32...410 38
stan Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Du trenger ikke skamme deg for å ha reist. Men du bør vel være noe forsiktig med sosial omgang etter å ha kommet hjem. Selv om Belgia fortsatt er grønt, så ser vi at også reisende fra grønne land bringer med seg smitte. 10
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 Kommer an på hva de tungtveiende grunnene var?? Hvis jeg KUN var på ferie hadde jeg vært flau selv, i din posisjon. Anonymkode: 59ced...f69 16
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, stan skrev: Du trenger ikke skamme deg for å ha reist. Men du bør vel være noe forsiktig med sosial omgang etter å ha kommet hjem. Selv om Belgia fortsatt er grønt, så ser vi at også reisende fra grønne land bringer med seg smitte. Du bør deg om, før du sprer falsk informasjon! Anonymkode: 81b32...410 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 3 minutter siden, stan skrev: Du trenger ikke skamme deg for å ha reist. Men du bør vel være noe forsiktig med sosial omgang etter å ha kommet hjem. Selv om Belgia fortsatt er grønt, så ser vi at også reisende fra grønne land bringer med seg smitte. Så du mener at man skal holde seg hjemme fra jobben etter å ha vært i et grønt land? Anonymkode: 5f508...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, når du drar på kontoret! Anonymkode: 81b32...410 Utestemme. ALLTID. Anonymkode: 7f8b3...949 8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #8 Skrevet 1. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva de tungtveiende grunnene var?? Hvis jeg KUN var på ferie hadde jeg vært flau selv, i din posisjon. Anonymkode: 59ced...f69 Møtte kjæresten min. Anonymkode: 87e38...238
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #9 Skrevet 1. august 2020 5 minutter siden, stan skrev: Du trenger ikke skamme deg for å ha reist. Men du bør vel være noe forsiktig med sosial omgang etter å ha kommet hjem. Selv om Belgia fortsatt er grønt, så ser vi at også reisende fra grønne land bringer med seg smitte. Glemte ordet "tenke". 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør tenke deg om, før du sprer falsk informasjon! Anonymkode: 81b32...410 Belgia er ett rødt land nå. Anonymkode: 81b32...410 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #10 Skrevet 1. august 2020 Troller du? Du skulle selvfølgelig tatt karantene og ikke kommet på jobb. Kjæreste er ikke tungtveiende årsaker. Håper han dumper deg,så ikke du gjør noe så uansvarlig igjen. Herregud, det er slike som du som gjør slik at dette systemet ikke funker. Anonymkode: 93f63...af4 23
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #11 Skrevet 1. august 2020 Nei! Selv om man kun er på ferie. Landene har stort sett samme smittenivå som Norge, og er vurdert av helsemyndigheter til å være like trygge å oppholde seg i som Norge. En flytur i disse dager er, på grunn av alle tiltakene, tryggere enn en tur med bybuss. Man tar selvfølgelig hensyn. Selv har jeg holdt avstand til folk og jobbet fra hjemmekontoret en drøy uke etter hjemkomst, bare for sikkerhets skyld. Men det gjorde jeg også etter en norgestur tidligere i sommer, samt etter en sommerfest med 100 deltakere. Har man vært i en situasjon med potensiell eksponering er det fornuftig å være sikker på at man ikke får symptomer før man igjen er i en situasjon der man er tett på andre. Anonymkode: 058f4...d03 7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #12 Skrevet 1. august 2020 Nei, det synes jeg ikke. Kollegaene dine derimot bør skamme seg. Anonymkode: ce641...c4b 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Troller du? Du skulle selvfølgelig tatt karantene og ikke kommet på jobb. Kjæreste er ikke tungtveiende årsaker. Håper han dumper deg,så ikke du gjør noe så uansvarlig igjen. Herregud, det er slike som du som gjør slik at dette systemet ikke funker. Anonymkode: 93f63...af4 Nei. Jeg snakket med sjefen og han sa i følge FHI, så skal man ikke i karantene når landet er grønt da man er tilbake. Sjefen ba meg komme på jobb dagen etter jeg kom hjem. Anonymkode: 87e38...238 4
Loff77 Skrevet 1. august 2020 #14 Skrevet 1. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var kommentar jeg gikk når jeg reiste til Belgia for ferie. Vi dro da landet var rødt av tungveiende grunner, og kom tilbake da landet var grønt. Noen på jobben har fått med seg dette, og det snakkes om at jeg bør skamme meg for at jeg dro. Jeg sitter heller ikke i karantene, da landet var grønt, når vi kom. Jeg dro deretter på jobben dagen etter, og det ble drama på jobben! Bør jeg virkelig skamme meg? Anonymkode: 87e38...238 Ansolutt ikke 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Skrevet 1. august 2020 Så lenge du kom tilbake mens landet var grønt, har du ingenting å skamme deg over, Du har fulgt alle regler. De som bør skamme seg er 1) de som bryter regler, og 2) de som påfører andre skam som fører til at de kanskje holder skjult at de har reist og ikke tør si fra om symptomer. Anonymkode: 3c038...0d7 14
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #16 Skrevet 1. august 2020 10 minutter siden, stan skrev: Du trenger ikke skamme deg for å ha reist. Men du bør vel være noe forsiktig med sosial omgang etter å ha kommet hjem. Selv om Belgia fortsatt er grønt, så ser vi at også reisende fra grønne land bringer med seg smitte. Jeg har vært forsiktig hele veien. Det jeg ikke forstår er hvorfor det blir ett hysteri ut av dette. Anonymkode: 87e38...238 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #17 Skrevet 1. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var kommentar jeg gikk når jeg reiste til Belgia for ferie. Vi dro da landet var rødt av tungveiende grunner, og kom tilbake da landet var grønt. Noen på jobben har fått med seg dette, og det snakkes om at jeg bør skamme meg for at jeg dro. Jeg sitter heller ikke i karantene, da landet var grønt, når vi kom. Jeg dro deretter på jobben dagen etter, og det ble drama på jobben! Bør jeg virkelig skamme meg? Anonymkode: 87e38...238 det er jo merkverdig at mennesker stoler blindt på soner som skifter farge mens man er i landet. Men slik jeg forstår det fra helsemyndigheter så er det uansett karantene tid fra sonen skiftet farge uansett. 1. har du reist i rød sone, og sonen endrer til grønn, så betyr det i praksis når du reiser til Norge, så blir det automatisk karantene tid fra dagen det ble skiftet farge. Hvis du reiste med bil tilbake til Norge og brukte 3 dager der så er det inklusiv i utregningen på karantene tid, og reiste du igjennom rød sone, så får du automatisk karantene og må restart på ny til 10 dager. Du bør selvsagt skamme deg fordi du ikke har visst hensyn til andre mennesker, og rådført med de som er dine ledere på arbeid. Selvsagt blir mennesker da skeptisk og skaper utrygg arbeidsplass. Anonymkode: 27f86...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #18 Skrevet 1. august 2020 I hvilken verden er det å treffe kjæresten sin «tungtveiende grunn» ? 🤔 TS, dette er på ingen måte en «tungtveiende grunn». Å pleie en nærstående i livets siste fase eller ha samvær med egne barn er «tungtveiende» grunner. Å treffe en kjæreste er ikke det. Så ja, du har vært korttenkt her, og jeg skjønner at kollegaene dine reagerer da du har utsatt de for unødvendig smitte. Anonymkode: 5d448...2a1 33
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #19 Skrevet 1. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er jo merkverdig at mennesker stoler blindt på soner som skifter farge mens man er i landet. Men slik jeg forstår det fra helsemyndigheter så er det uansett karantene tid fra sonen skiftet farge uansett. 1. har du reist i rød sone, og sonen endrer til grønn, så betyr det i praksis når du reiser til Norge, så blir det automatisk karantene tid fra dagen det ble skiftet farge. Hvis du reiste med bil tilbake til Norge og brukte 3 dager der så er det inklusiv i utregningen på karantene tid, og reiste du igjennom rød sone, så får du automatisk karantene og må restart på ny til 10 dager. Du bør selvsagt skamme deg fordi du ikke har visst hensyn til andre mennesker, og rådført med de som er dine ledere på arbeid. Selvsagt blir mennesker da skeptisk og skaper utrygg arbeidsplass. Anonymkode: 27f86...ae7 Vedkommende snakket jo med sin leder? Anonymkode: 08129...7a8 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #20 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I hvilken verden er det å treffe kjæresten sin «tungtveiende grunn» ? 🤔 TS, dette er på ingen måte en «tungtveiende grunn». Å pleie en nærstående i livets siste fase eller ha samvær med egne barn er «tungtveiende» grunner. Å treffe en kjæreste er ikke det. Så ja, du har vært korttenkt her, og jeg skjønner at kollegaene dine reagerer da du har utsatt de for unødvendig smitte. Anonymkode: 5d448...2a1 Jeg har hørt hvorfor jeg dro til kollegaene, da de ikke har noe med det å gjøre. I tillegg har jeg fulgt alle rådene fra myndighetene når jeg kom tilbake. Skjønner ikke hvorfor jeg bør skamme meg i det hele tatt!!! Dette har ført til dårlig arbeidsklima på jobben, og vurderer å sykemelde meg på grunn av dette. Anonymkode: 87e38...238 4
Anbefalte innlegg