Gå til innhold

Hva sier man når "venninne" forteller hemmeligheter om deg, foran deg, til andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom hjem fra fest for et par timer siden og har ikke fått sove. Føler meg så irritert og lei meg. Er et par "venninner" som er glad i å ta opp gamle ting. Feks noe flaut som har skjedd meg eller noe hemmelig. De ler og spør meg ut. Sånn andre også spør, for de lurer jo på hva det er og forstår ikke hvorfor jeg ikke vil fortelle. 

Det er snakk om private ting jeg ikke vil alle skal vite. 

Hva svarer man slike folk?.Er redd andre tror jeg skjuler noe og er prippen om jeg ikke forteller historiene når disse venninnene allerede har ymtet frem på litt, nok til at alle blir interessert og jeg blir motvillig midtpunktet i samtalen.

Jeg vil jo helst ikke være med de, men vi har jo felles venner. Så vil ikke droppe å komme bare pga en venn av meg har invitert meg og de, i tillegg til flere. 

Anonymkode: 90a89...246

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grensesett. Bare be dem kutte ut og skaffe seg litt integritet.

Anonymkode: a1297...0f7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grensesett. Bare be dem kutte ut og skaffe seg litt integritet.

Anonymkode: a1297...0f7

Ja, men hvordan? Redd de bare vil le og si "Er det så flaut/privat da?" Også fortsette å fortelle alt likevel. Vil liksom sette en stopper uten å "klikke" helt. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Det er vel ingen grunn til å klikke i det hele tatt om du bare er tydelig på hvordan det er for meg. 

"Du det der greiene der har jeg lagt bak meg for lengst og har ingen interesse av å diskutere eller at du skal fortelle om. Jeg håpet du kan være moden nok til å ikke ta det opp flere ganger. Så fint!" Så går du videre med et annet tema og det blir hun som sitter igjen og føler seg dust som ikke har noe bedre å snakke om enn å plage deg med en flau historie. 

Skrevet
45 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det er vel ingen grunn til å klikke i det hele tatt om du bare er tydelig på hvordan det er for meg. 

"Du det der greiene der har jeg lagt bak meg for lengst og har ingen interesse av å diskutere eller at du skal fortelle om. Jeg håpet du kan være moden nok til å ikke ta det opp flere ganger. Så fint!" Så går du videre med et annet tema og det blir hun som sitter igjen og føler seg dust som ikke har noe bedre å snakke om enn å plage deg med en flau historie. 

Her blir vel denne damen egentlig mobbet av sine venniner spør du meg. Her bør hun følge ditt råd slik at denne plagsomme venninnen får heftig backfire

• Liker 7
Skrevet

Bare kutt denne venninna ut, du, og hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke fortalt flere hemmeligheter til henne! Hun er ikke ei ekte venninne som det er verdt å ta vare på... Håper at du fikk sove etter hvert!

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Banankaka04 skrev:

Bare kutt denne venninna ut, du, og hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke fortalt flere hemmeligheter til henne! Hun er ikke ei ekte venninne som det er verdt å ta vare på... Håper at du fikk sove etter hvert!

Hun er egentlig kuttet ut og sier ingenting nå lengre til henne. Men hun er jo felles venn med andre av mine venner, så møter henne jevnlig. Dumt om jeg må stå over en invitasjon bare fordi hun er der.

AnonymBruker
Skrevet

Si hva faen, det var mellom oss, og gi henne et blikk. Om de ler, så si at ja men den er grei, da vet jeg hvem jeg ikke kan stole på lengre. Og så går du.

Jeg hadde ikke giddet å beholde det vennskapet... 

Anonymkode: 4b187...fe6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Det du oppnår ved å ta opp dette er å vise alle her at man ikke kan stole på at du holder på ting som er blitt fortalt i fortrolighet. Slutt å gjøre deg interessant på andres bekostning"

Anonymkode: f207f...e71

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja istedenfor å bli flau, blir du heller saklig og litt alvorlig. «Du er klar over at du sitter her og viser for alle at dersom noen  forteller deg noe i fortrolighet, så er du villig til å dele det med andre på fest? At du ikke er til å stole på?». Det er perfekt for da tror kanskje andre at det var alvorlige hemmeligheter hun hadde tenkt å bable ut om. Hun blir flau, og det er poenget.

Anonymkode: 9ad9c...d38

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"Du har vel noe mer interessant fra ditt eget privatliv som du kan dele med oss, jeg har ikke noe jeg har behov for å fortelle".

Jeg synes du i tillegg kan snakke med denne "venninnen" på tomannshånd, der du spør hva som er motivet hennes for å holde på som hun gjør. Vær direkte, og si at hvis hun har noe utestående med deg får hun ta det opp der og da, ellers kan hun holde kjeft hvis hun ikke har noe positivt å si. Slike folk må bli konfrontert.

Anonymkode: 798a2...3ff

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du klarer altså ikke å holde på dine egne hemmeligheter.    

Men du forventer at noen andre skal klare å holde på disse hemmelighetene dine? 

Anonymkode: 8d6dd...7a6

Holde på? Hun deler en hemmelighet eller noe personlig om seg selv - da forventer man at det ikke kommer ut. Fortalte du venninnen din at dette ikke skulle ut? 
du kunne svart noe slikt som.. heeey.. dette sa jeg til deg i fortrolighet, så sitter du her å bretter ut?? Foran de andre.. da blir hun ganske flau, ingen ønsker å være en som slarver om andres hemmeligheter.. det burde gjort henne flau..

eller si til henne i dag, hvorfor tar du opp kjipe ting om meg på fest foran andre når jeg har sagt det i Fortrolighet til deg? Er du klar over hvor kjipt det var for meg?? Tenk om jeg sa........ osv om deg? 
hun kommer nok til å svare.. åååh det husker jeg ikke, uff, jeg ble så full osv. 
men om du tar det opp får hun nok en flau smak i munnen, som gjør at hun holder kjeft neste gang! 

Stå opp for deg selv!!! En driter  ikke ut venninnene sine foran andre 

AnonymBruker
Skrevet

«Det der var noe jeg fortalte deg da jeg trodde jeg kunne stole på deg. Det kan jeg tydeligvis ikke, så da tenker jeg at vi legger saken død.»

Anonymkode: c5d7e...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Eg har vore i den situasjonen då sa eg «No Helde det. Det der kan vi prate om en anna gong» samtidig som eg sette ein skarpt blikk på vedkommande. Det hjalp og det såg ut so ho lærte for ting er blitt betre 

Anonymkode: 6d030...f03

Skrevet

Det er dårlige venninner. De tar jo ikke hensyn til deg eller viser deg respekt. 

• Liker 1
Skrevet

Virker som om de vil bare gjøre deg flau og ikke vil deg så godt. Ville bare ha kuttet ut de. De er ikke noe å samle på. Sender deg en varm og god trøsteklem😇

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2020 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Ja istedenfor å bli flau, blir du heller saklig og litt alvorlig. «Du er klar over at du sitter her og viser for alle at dersom noen  forteller deg noe i fortrolighet, så er du villig til å dele det med andre på fest? At du ikke er til å stole på?». Det er perfekt for da tror kanskje andre at det var alvorlige hemmeligheter hun hadde tenkt å bable ut om. Hun blir flau, og det er poenget.

Anonymkode: 9ad9c...d38

Syns dette var et bra tips jeg. Her vil alle de andre venninnene bare innse at denne venninna faktisk ikke er til å stole på, og kanskje lure på om hun har fortalt ting om de til andre.

Anonymkode: a7e5a...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...