monkeyfairy Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 Hei! Jeg har nettopp sluttet med p-pillen, og lurer på om det er noen som vet noe om at man muligens går litt ned i vekt? Noen som har noen erfaringer med dette? Synes å ha hørt noe om det en gang for lenge siden. Takker og bukker :o)
Fauna Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Trodde det var omvendt jeg, at du gikk opp i vekt? :klø:
Shoegal Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har nettopp sluttet, og gikk ned ca 1,5-2 kg umiddelbart. Det var vel noe vann som forsvant...
Pleier Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Jeg gikk ikke ned automatisk. Måtte legge inn litt trening og sunnere kosthold.
Gjest Gulltopp Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Jeg gikk ikke ned, men jeg synes å huske at jeg ikke gikk opp da jeg begynte heller, så det er trolig en sammenheng der.
Tusseline Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Noen går ned i vekt fordi vannet som samler seg opp i kroppen når man bruker P-piller, forsvinner. Men det er individuelt, noen går også opp.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Ofte så er det slik at dersom man går litt opp i vekt av p-piller, er det resultatet av at man får økt apetitt, og ikke direkte et resultat av pillene. Derfor, hvis man slutter på pillene, går man ikke automatisk ned de kiloene man eventuelt la på seg.
Gjest Hippopotamus Skrevet 19. juli 2005 #11 Skrevet 19. juli 2005 Ofte så er det slik at dersom man går litt opp i vekt av p-piller, er det resultatet av at man får økt apetitt, og ikke direkte et resultat av pillene. Derfor, hvis man slutter på pillene, går man ikke automatisk ned de kiloene man eventuelt la på seg. ← Men noen ganger er det p-pillene i seg selv som gjør at man går opp i vekt.
Malama Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 Jeg har nok gått ned litt. Har ikke vekt selv så jeg veier meg ikke ofte. Det er nå 4 måneder siden p-pilleslutten, men lenger enn som så siden sist jeg veide meg, uansett er jeg rundt 5 kilo lettere nå enn sist, uten å ha gjort en eneste endring, annet enn at jeg ikke går på p-piller lenger. Men, siden jeg bare veier meg et par ganger i året kan det være så mangt som er forklaringa. (Gikk nå opp ca 5 kilo da jeg begynte også jeg da. Og det var egentlig en fordel, for nå som jeg har mistet dem igjen er jeg definitvt under bmi-grensa for "undervektig" med de ekstra kiloene bikka jeg sånn ca rett over til "normal")
Marissa Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 Gikk opp 25 kg da jeg begynnte, og har ikke gått ned etter gram siden jeg sluttet for et par år siden.
Gjest Hippopotamus Skrevet 20. juli 2005 #14 Skrevet 20. juli 2005 Jeg gikk også opp mellom 10 og 15 kg når jeg begynte på p-piller (Diane), og det samme skjedde igjen når jeg begynte på merke nr to (Marvelon) og tre (Trionetta). Jeg gikk heller ikke ned igjen når jeg slutta... Desverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå