Gå til innhold

Å bo på Holmlia er som å bo på den marokkanske landsbygda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bor der, er det så ille som Inga Ragnhild Holst skriver?

https://www.nettavisen.no/nyheter/a-bo-pa-holmlia-er-som-a-bo-pa-den-marokkanske-landsbygda/3423998836.html

En natt våkner jeg av rabalder i leiligheten over meg. En gutt er i løpet av natten drept med pizzaskjærer.

Litt senere blir en mann kidnappet og grovt mishandlet på parkeringsplassen i borettslaget. 

Det er flere skyteepisoder. En gutt havnet i rullestol etter skuddskader.

Så er det Mohammed på 16, som dør etter å ha bli slått ned av broren til en jente han hang med. Han presset vitner til ikke å ringe etter hjelp da Mohammed lå på bakken etter volden. Det kom fram i rettsaken at ære er viktig på Holmlia.

Sommeren 2018 var det så varmt at jeg kunne steke brød på terrassen.  Man skulle tro det var flere enn meg som nøt å gå med bare bein i varmen. Men på bussene er kvinnene vel tildekket. Skautene sitter stramt på hodene. Heldekkende abayaer, som er lange kapper som dekker hodet.

I butikken er det en kvinne i niqab og svarte hansker. Svetten renner ned fra hijaben til ekspeditøren, hun bruker et stykke papp som vifte. Det kjentes som å gå på galla iført kort kjole. Ingen sa noe, men jeg hadde en følelse av å være feil antrukket. 

En jente sa i stedsanalyse for Holmlia at også norske får stygge blikk om man går med shorts og trøye – fordi det ikke er riktig antrekk for alle.

Anonymkode: 74dcb...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hørtes utrolig skummelt ut. Blir bare mer og mer skummelt i Oslo(Holmlia hører jeg. Og ikke bry deg om hva andre mener om ditt antrekk. Shorts har vi nordmenn lov til å gå med ihvertfall og det kan ingen av utenlandsk opprinnelse nekte oss . Norge er jo et fritt land tross alt og utenlandske folk kan ikke nekte oss at vi går mer lettere kledd på sommeren. 

Skrevet

Holmlia trenger en skikkelig opprydding og at kommunen, politiet, barnevernet, rusomsorgen osv samarbeider skikkelig å gir bydelen et skikkelig løft.
Det er kjipt ovenfor innbyggerne at det ikke gjøres et skikkelig stykke arbeid, Holmlia området har slitt lenge og fortsetter det slik, så er jeg redd det kan tippe over og at vi får tilstander som i Rinkeby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...