AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Flaut å innrømme, men jeg er ikke helt klar på forskjellen og hvordan det defineres. Klitorisorgasme sier seg vel egentlig selv hvordan det oppnås, men regnes vaginalorgasme som stimulering *kun* gjennom penetrering, eller klitoris stimuli+vaginal penetrering? Jeg spør helt ærlig fordi jeg og noen venninner diskuterte opplevelser med partnere. Jeg kan for eksempel komme via penetrering, men kun om jeg edges via klitorisstimulering i forveien. Ene venninna mi er uenig i at dette er "ekte" vaginalorgasme, siden hun kan komme kun via penetrering uten annen berøring (jeg tolket det også som at hun gjerne hiver seg rett uti det.... tørt. Så jeg ble usikker på om hun er ekstrem, eller hva). Hvordan definerer dere det? 🙈 Anonymkode: fc4ea...2c9
Rant Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 (endret) Klitoris blir stimulert under både orgasmer. Enten direkte på klitoris eller under penetrering. Når man får orgasme under piv. er det fordi penis støter mot klitoris, men fra innsiden. Det er det som er g-punktet. Endret 1. august 2020 av Rant
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Det er ikke TO steder og to varianter vi snakker om. Hele området henger sammen og alt henger sammen. Det man ser på utsiden strekker seg dypere inn og alt påvirker alt med den rette stimulien og lang nok bearbeidelse - med en partner som passer fysisk og mentalt. Det er det ikke alle som gjør. Ikke ha hast. Det er meningen at det skal ta litt tid. Anonymkode: 06927...746 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 vaginalorgasme, helt klart Anonymkode: 5d4b1...300
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Flaut å innrømme, men jeg er ikke helt klar på forskjellen og hvordan det defineres. Klitorisorgasme sier seg vel egentlig selv hvordan det oppnås, men regnes vaginalorgasme som stimulering *kun* gjennom penetrering, eller klitoris stimuli+vaginal penetrering? Jeg spør helt ærlig fordi jeg og noen venninner diskuterte opplevelser med partnere. Jeg kan for eksempel komme via penetrering, men kun om jeg edges via klitorisstimulering i forveien. Ene venninna mi er uenig i at dette er "ekte" vaginalorgasme, siden hun kan komme kun via penetrering uten annen berøring (jeg tolket det også som at hun gjerne hiver seg rett uti det.... tørt. Så jeg ble usikker på om hun er ekstrem, eller hva). Hvordan definerer dere det? 🙈 Anonymkode: fc4ea...2c9 Problemer med dette spørsmålet er at «vi» vet egentlig ikke helt. Gjennom vaginal stimulering kan klitoris stimuleres innvendig og gi orgasme. Selv om du ikke har hatt direkte kontakt med organet. Men er det da en vaginal orgasme eller en klitoris orgasme? Vagina har andre soner enn g-punktet, som kan stimuleres, så er det disse som må til for at det skal være en «skikkelig» vaginal orgasme. Men hvordan vite at det ikke igjen bare er klitoris organet som stimuleres innenfra? Problemet er at alle kvinner har ulike kommentarer til dette spørsmålet. Noen sier at klitorisorgasmen er bedre, lengre, kraftigere, mens andre sier det samme om vaginal orgasmen. Man kan ikke si at en kvinne tar feil, når det er hennes egen oppfattelse. Så hva er da svaret? Alle har ulike oppfattelser av hva forskjellen er. Jeg ville ikke brydd meg for mye om hva venninnen din sier. Hun har veken rett eller feil. Hun mener en ting, du en annen. Jeg vil si at du oppnår vaginalorgasme, siden du kommer deg over toppen med kun innvendig stimulering, men andre vil være uenig. Så lenge du har det gøy, koser deg, så er det det viktigste Anonymkode: 589a9...b13 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 Det blir vanskelig å skulle anta hva som er rett og galt hvis man tror at alle kvinner har helt lik anatomi nedentil. Noen kommer veldig lett ved utelukkende vaginal stimulering, mens andre krever et kraftigere trykk for å få stimulert g-punktet tilstrekkelig. Det antas at det skyldes anatomiske forskjeller i hvordan den innvendige delen av klitoris er plassert. Noen har denne delen av klitoris nokså tett inntil skjedeveggen sånn at det naturlig nok kreves mindre intenst trykk og målrettet press mot g-punktet enn hvis denne delen er plassert litt dypere inn i vevet. Anonymkode: ff965...be4 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #8 Skrevet 1. august 2020 Dersom du googler klitoris, får du opp bilde på hvor klitoris går. Vi har tappen som kan sees over urinhullet. Deretter går den bakover og rundt skjeden. Anonymkode: 386f4...d96
Bamseklemmer Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 På 1.8.2020 den 2.00, AnonymBruker skrev: Jeg spør helt ærlig fordi jeg og noen venninner diskuterte opplevelser med partnere. Jeg kan for eksempel komme via penetrering, men kun om jeg edges via klitorisstimulering i forveien. Ene venninna mi er uenig i at dette er "ekte" vaginalorgasme, siden hun kan komme kun via penetrering uten annen berøring (jeg tolket det også som at hun gjerne hiver seg rett uti det.... tørt. Så jeg ble usikker på om hun er ekstrem, eller hva). Hvordan definerer dere det? 🙈 Skummelt tema dette med kvinnelig orgasme, selv forskerne er i tvil hvorfor kvinner får dette fenomenet "orgasme"...men all orgasme kommer fra klitten... Klittorisorgasme burde egentlig fått navnet klitthodeorgasme, altså bare den synlige utvendige delen. Blir ofte kalt "Kvinnens isfjell" , det er fordi det er bare 1/9 del som er synlig. Og det er den delen som har mest nervetråder(ca 8000) Stimuleringen her gir for det meste bare ereksjon i klitthodet... Vaginalorgasmen får man av stimuli der klitten deler seg i to, altså rett innenfor skjedeåpningen. Da får man impulser fra begge sidene ved penetrering, og vaginalstimulering gir mere ereksjon i den indre klitten... Så forskjellen på klitthodeorgasme og vaginalorgasme er jo at vaginalorgasmen har større og mere ereksjon, og det fører som oftes til sterkere orgasme sier flertallet... Likevel er det bare ca 30% som får vaginalorgasme og 65% av klitorisorgasme... Men blodsirkulasjon og hjernen er en vesentlig årsak til orgasmen, det handler om hvor god man er til å fange opp følelsene av stimuli og blodet som skaper ereksjonen... Squirtorgasme kan ikke sammenlignes med klittorgasme, det er noe annet selv om klitten er inne i bildet... Nå skal jeg ikke påstå noe av dette er helt korrekt, det er ting jeg selv har lest og erfart. Det spørs hvor fortrolig og oppriktig kilder som skriver om orgasmen. Det er nok kvinnen selv som opplever orgasmen som kan gi svar for seg selv... Så TS, dere er bare litt forskjellige, noen kommer av klitoris(hode)stimulering og hun andre av vaginalstimulering... Begge er forøvrig veldig nomal, men at hun hiver seg uti det tørt? forsto jeg ikke så mye av🙈 all form for sex bør utføres med fukt, det gir bedre friskjon og følelser...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 9 timer siden, Bamseklemmer skrev: Skummelt tema dette med kvinnelig orgasme, selv forskerne er i tvil hvorfor kvinner får dette fenomenet "orgasme"...men all orgasme kommer fra klitten... Klittorisorgasme burde egentlig fått navnet klitthodeorgasme, altså bare den synlige utvendige delen. Blir ofte kalt "Kvinnens isfjell" , det er fordi det er bare 1/9 del som er synlig. Og det er den delen som har mest nervetråder(ca 8000) Stimuleringen her gir for det meste bare ereksjon i klitthodet... Vaginalorgasmen får man av stimuli der klitten deler seg i to, altså rett innenfor skjedeåpningen. Da får man impulser fra begge sidene ved penetrering, og vaginalstimulering gir mere ereksjon i den indre klitten... Så forskjellen på klitthodeorgasme og vaginalorgasme er jo at vaginalorgasmen har større og mere ereksjon, og det fører som oftes til sterkere orgasme sier flertallet... Likevel er det bare ca 30% som får vaginalorgasme og 65% av klitorisorgasme... Men blodsirkulasjon og hjernen er en vesentlig årsak til orgasmen, det handler om hvor god man er til å fange opp følelsene av stimuli og blodet som skaper ereksjonen... Squirtorgasme kan ikke sammenlignes med klittorgasme, det er noe annet selv om klitten er inne i bildet... Nå skal jeg ikke påstå noe av dette er helt korrekt, det er ting jeg selv har lest og erfart. Det spørs hvor fortrolig og oppriktig kilder som skriver om orgasmen. Det er nok kvinnen selv som opplever orgasmen som kan gi svar for seg selv... Så TS, dere er bare litt forskjellige, noen kommer av klitoris(hode)stimulering og hun andre av vaginalstimulering... Begge er forøvrig veldig nomal, men at hun hiver seg uti det tørt? forsto jeg ikke så mye av🙈 all form for sex bør utføres med fukt, det gir bedre friskjon og følelser... Jeg får sprutorgasmer når jeg stimulerer klitoris utvendig. Mange kvinner har ulik opplevelser med orgasmer, og derfor er det ikke noe direkte godt svar på noe. Anonymkode: 589a9...b13 1
Bamseklemmer Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får sprutorgasmer når jeg stimulerer klitoris utvendig. Mange kvinner har ulik opplevelser med orgasmer, og derfor er det ikke noe direkte godt svar på noe. Så bra du får det til hvis du liker det da... Sprutorgasmen kan sammenlignes med mannens utløsning, altså ejakulering. Det er jo Skenes kjertler som forårsaker sprutingen, væsken(squirt) kommer fra urinblæra og ut urinrøret. Om det er tiss eller ikke vil jeg ikke ta opp her nå, men det verken smaker eller lukter som tiss... Det er nok utviklingen og aktiviseringen av kjertlene dine som gjør at du lettere får sprutorgasme, pluss at du bruker riktig teknikk. Jeg synes det er digg, men liker jo fuktig sex og er ikke redd for å få meg en sprut...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 4 timer siden, Bamseklemmer skrev: Så bra du får det til hvis du liker det da... Sprutorgasmen kan sammenlignes med mannens utløsning, altså ejakulering. Det er jo Skenes kjertler som forårsaker sprutingen, væsken(squirt) kommer fra urinblæra og ut urinrøret. Om det er tiss eller ikke vil jeg ikke ta opp her nå, men det verken smaker eller lukter som tiss... Det er nok utviklingen og aktiviseringen av kjertlene dine som gjør at du lettere får sprutorgasme, pluss at du bruker riktig teknikk. Jeg synes det er digg, men liker jo fuktig sex og er ikke redd for å få meg en sprut... Skjer ikke hver gang, men etter 3-4 orgasmer så kan jeg kjenne at den neste blir våt. Kan ikke beskrive følelsen, nesten som det kiler i underlivet rett før Anonymkode: 589a9...b13 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Klitoris er jo kjempestor egentlig...går mye lenger oppover for eks, enn den delen som er synlig. Den stimuleres jo på mange måter, rir man med å gnikke deg frem og tilbake så funker det bra for meg...uten at selve tappen gnis...er jo mer inni. Kommer lett ved å ri 😍 Tar han meg bakfra med beste støt i samme tempo som klarer jeg der også....så er nok en kombo med klit/vagina kanskje. Når jeg onanerer alene pleier jeg bare massere klitten, da blir det en litt annerledes følelse. Helt klart best å ha pikk inni seg mens man kommer....😍 Anonymkode: e8833...d05 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 Jeg kommer lett med vibrator på klitoris, men er usikker på om jeg har fått vaginal orgasme.. Har kjent at det er skikkelig digg når typen tar meg hardt, og etterpå kribler det i musa på samme måte som det gjør når jeg får orgasme når jeg bruker vibrator, så jeg vet rett og slett ikke hva det er for noe? Anonymkode: 28eae...77f 2
Bamseklemmer Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjer ikke hver gang, men etter 3-4 orgasmer så kan jeg kjenne at den neste blir våt. Kan ikke beskrive følelsen, nesten som det kiler i underlivet rett før Anonymkode: 589a9...b13 Jeg har takket vår herre mange ganger for at dere kan komme flere ganger etter hverandre😍 Selv får jeg bare en utløsning, og så må jeg vente en stund til neste, ikke er jeg så sikker på at det er orgasme heller, men utløsningen er kjempehærlig og er også vanskelig å beskrive. Kjenner det går lyn gjennom ryggsøylen noen ganger, og noen ganger svartner det og jeg begynner å skjelve i underdelen, men det er kun når jeg maksimerer utløsningen...
Bamseklemmer Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Klitoris er jo kjempestor egentlig...går mye lenger oppover for eks, enn den delen som er synlig. Den stimuleres jo på mange måter, rir man med å gnikke deg frem og tilbake så funker det bra for meg...uten at selve tappen gnis...er jo mer inni. Kommer lett ved å ri 😍 Tar han meg bakfra med beste støt i samme tempo som klarer jeg der også....så er nok en kombo med klit/vagina kanskje. Når jeg onanerer alene pleier jeg bare massere klitten, da blir det en litt annerledes følelse. Helt klart best å ha pikk inni seg mens man kommer....😍 Anonymkode: e8833...d05 Det er sikkert derfor noen synes det er ekstra deilig når jeg legger press på skambenet over klitten, da gnikker jeg med opp og ned bevegelser uten å være i kontakt med klitthode, strammes huden oppover mot navlen kommer jo klitthodet til synet. Da fukter jeg klitten med spytt, så blåser jeg på den til den blir tørr, noen digger det og vil at jeg skal gjøre det igjen... Har jo prøvd sånn terging av klitt uten direkte berøring til hun nesten klikker av kåthet, og når jeg føler hun har fått nok legger jeg bare ei varm våt tunge over hele klitten med et bestemt trykk. Da kan hun bare regulere og jokke imot tunga mi til hun kommer... Er man snar til å penetrere rett etter at orgasmen har startet, kan hun få flere orgamer etter hverandre. Anbefales å prøve dette med partneren din iallefall, hvis du ikke har prøvd det allerede da.. Pikk inni er også deilig for min del, den varmen kvinner har inni seg er nok den beste varmen jeg kan få... Noen er jo så varm at det kjennes ut som at kuken koker der inne😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå