Gå til innhold

Syns dere det blir for lenge?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Syns dere det blir for lenge for en katt og være alene i 2 uker? Den vil få daglig tilsyn. Vi bor i 2. etg. så hun får ikke gått ut, for da kommer hun ikke inn igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det går helt sikkert bra, selvom det jo er ganske lenge. Så lenge hun har mat og vann og daglig tilsyn så klarer den seg jo.

Jeg skal reise bort fra katten min i ei uke nå, og sliter veldig med det. Han skal jo ha daglig tilsyn selvsagt, både morgen og kveld, men likevel...jeg syns det er vanskelig å dra fra han jeg da... :( Han kommer kanskje ikke til å registrere at vi ikke er her en gang, han skal jo være ute på dagtid. Men likevel...

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Ja, jeg sliter litt med det. Men det er ingen som kunne ha henne hos seg. Jeg vil helst ikke avlyse ferien min, for jeg har ikke reist på veldig lenge pga. sykdom, så det skal bli deilig og komme seg vekk litt.

Jeg ringte et dyrepensjonat men de skulle ha 3000 kr for å ha henne der i 2 uker.

Gjest Guest
Skrevet

Ja jeg synes at det blir for lang tid for en pusekatt å være alene i 2 uker. Kattene kommer nok til å regestrere at dere har reist i fra de ja. Det er nok veldig dyrt med dyrepensjonat, men ta ansvar da.

Gjest Gjesta
Skrevet

De kommer jo sikkert til å merke at vi ikke er der, men dagene vil jo gå sånn som de pleier for vår katt i hvertfall - bortsett fra at den får mat av noen andre og at den må sove alene om natta.

Det går nok bra.

Men jeg liker som sagt ikke tanken på at den er alene - men det går helt sikkert bra.

Skrevet

Vi har latt kattene våre være alene i 1 uke.

Vi har katteluke sånn at de kan gå inn og ut, og setter frem nok mat/vann.

Den ene katten min var en gang borte i 7 mnd. før han kom hjem igjen (sulten som en ulv), men han har jo overlevd. Katter klarer seg veldig godt!

Skrevet

Det går helt fint. Vi har akkurat vært på ferie i to uker, og vår innekatt var da alene hele tiden, bortsett fra et daglig besøk (med både kos og stell) av naboen. Klart hun savnet oss, men det ville hun gjort uansett.

Skrevet

Det vil vel variere fra katt til katt hva de reagerer best på av pensjonat og å være hjemme alene, noen katter (og hunder) tåler pensjonatlivet dårligere enn å være hjemme i 2 uker og se ut vinduet.

Sørg for at det er noen som kjenner katten godt, helst noen som kan være der i noen timer dann og vann (lese avisen, gjøre lekser, se på tv el, bare det at det er liv i huset hjelper).

Det går sikkert bra, men vær forberedt på en noe fornærmet katt når dere kommer hjem ;)

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men fysj!

Å la en innekatt være alene hjemme i to uker synes jeg er groteskt! Nå synes jeg faktisk ikke at katter skal være innekatter uansett (med mindre de er visse typer rasekatter) - men å la det stakkars skinnet sitte inne i en tom leilighet i TO UKER?

Faller det dere ikke inn at katten faktisk trenger mental stimuli, slik mennesker også gjør?

Gjest Guest
Skrevet

Jeg tror faktisk at katter klarer seg bedre enn vi tror. Har akkurat vært på 2 ukers ferie for å besøke familien. Var nervøs for å dra, men hadde noen til å komme innon leiligheten hver dag.

Tror nok kattene taklet det mye bedre enn meg! Da jeg kom hjem var alt som normalt- ingen problemer. Det var så vidt at de la merke til at jeg hadde kommet hjem.

Nå skal det sies at jeg har mere enn 1 katt da, så de har selskap i hverandre. Hadde nok ikke reist fra om jeg kun hadde 1.

Har også hatt kattene på dyrepensjonat, men mine takler dette mye dårligere, og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Tror bestemt at kattene har det best hjemme i trygge omgivelser!

Gjest feliscatus
Skrevet
Nå skal det sies at jeg har mere enn 1 katt da, så de har selskap i hverandre. Hadde nok ikke reist fra om jeg kun hadde 1.

Det utgjør en veldig stor forskjell om man har en eller flere innekatter. Personlig synes jeg ikke noen katter skal måtte være enslige innekatter, siden faren for adferdsproblemer er mye større pga for lite stimuli.

Selv skal jeg reise på ferie i en uke til høsten. Da får jeg noen til å komme innom de to innekattene mine mange timer om dagen, og det tror jeg skal gå bra. Enig at kattepensjonat kan være en større belastning for katter som ikek er vant til andre miljøer enn hjemmemiljøet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...