Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Jeg er gravid. Medisinstudent på 5 året så får da barnet når det er igjen 1 år av studiet. Noen som har noe peiling på om det lar seg gjøre å studere mens man er i permisjon eller ta minimalt med permisjon..? 
Jeg kan være borte fra studiet 9 uker..

hva slags økonomiske ordninger har jeg rett på? Er student, men jobber slik at jeg har inntekt på 25.000 per mnd ved siden av.

er ikke planlagt, men vi har bygd hus, har 1100.000 i året til sammen og lykkelig gift så smerter meg veldig å fjerne barnet vårt..

Anonymkode: 41769...225

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sammen med faren? Jobber han? Noen venner av meg fikk barn, hun studerte og han jobbet. Hun tok 6 uker permisjon etter fødselen, og han fikk hele foreldrepermisjonen. Det fungerte fint for de.

Anonymkode: 37100...0a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja er sammen med faren, han er villig til å ta permisjon+ permisjon uten lønn og vi er villig til å betale mye for dagmamma + spreke besteforeldre som kan ta i et tak. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Klart du må beholde et ønsket barn❤️ Alt rundt ordner seg, du er jo bare et år unna en sikker jobb og god inntekt. Det er ikke uten grunn at femteårsbaby er et begrep på medisinstudiet;) 

Mange gode tips her: https://studenttorget.no/index.php?show=4524&expand=3797,4524&artikkelid=6488. Mye av stønader du har rett på. Snakk med NAV og Lånekassen. Du jobber og har en god inntekt ved siden av, mer enn mange som er i full jobb og har flere barn. Ser ingen grunn til at ikke dette skulle gå rundt økonomisk? Du kan jo søke om avdragsfrihet på huslån og, hvis det skulle knipe. 

Anonymkode: d8012...065

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja er sammen med faren, han er villig til å ta permisjon+ permisjon uten lønn og vi er villig til å betale mye for dagmamma + spreke besteforeldre som kan ta i et tak. 

Tror det skal gå helt fint!

Anonymkode: 37100...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere vil klare dere helt fint jeg ❤️ Ut fra det jeg leser tror jeg du blir dypt ulykkelig om du tar abort, du har jo bare igjen et år, ett år med litt ekstra slit er verdt mange år som mamma ❤️ 

Anonymkode: 5ab12...ebc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips eller erfaringer - men klart dere får til dette! ❤️ gratulerer! 😍

Anonymkode: 56756...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å gi deg et eksempel, som er mye dårligere stelt enn dere:

Vi ble også uplanlagt gravid, han som arbeidsledig pga korona, og planer om å starte 6 års studie nå til høsten, og jeg som mistrives og mobbes i min nåværende jobb. 

Vi valgte å beholde, for det ordner seg nok! Barnet er hjertelig velkommen 

Anonymkode: 80341...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Åh, tusen takk for mange hyggelige ord! Jeg er livredd, men glad. Vi har på en måte planlagt og jobbet hardt de siste 3-4 årene nettopp fordi vi ønsket oss en familie. Men bare ikke nå😭

jeg skjønner ikke det med foreldrepenger og stipend osv, noen som kan gi meg noe konkret eksempler?😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...