Gå til innhold

Når jeg leverer barnet i barnehagen så møtes vi alltid av gråtende barn i vogn utenfor.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg leverer barnet mitt i barnehagen rundt 9-9.30 siden jeg fortsatt er student og bare jobber deltid. Jeg har siden mai opplevd et barn ute i vogn ved leveringssituasjon som gråter. Barnet ligger alene utenfor avdelingen i vogna, og jeg vet at barnet leveres sovende. Rundt klokken 8 (jeg har levert et par ganger selv da, og møtt mor). Jeg sier alltid ifra inne på avdelingen siden det er en småbarnsavdeling og barnet mitt begynner på førskole nå. Det skjedde i mai fire ganger, og nå i sommerferien så har det skjedd hver dag etter vi har kommet tilbake fra ferie. Jeg vet ikke helt om jeg skal gjøre noe med dette? Vi hører barnet gråte fra balkongen vår når vi steller oss om morgen (jeg har ringt ned og sagt ifra også..). Vi bor like ovenfor barnehagen. Jeg skjønner ikke at de ansatte ikke hører barnet, og ikke tar barnet? 
Jeg bare vet at om det hadde vært mitt barn så hadde jeg fått panikk av tanken. Hva gjør jeg KG?  Jeg har eksalert til styrer som sa for to uker siden at det skulle bli fikset, men det har det ikke.

Anonymkode: 2e2cc...302

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er IKKE greit! Jeg hadde ikke gitt meg på dette. Hadde gitt beskjed igjen både til de ansatte på avdelingen og til leder i barnehagen.

• Liker 27
Skrevet

Jeg ville sagt fra til foreldrene til dette barnet også...

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, M4mmsen skrev:

Jeg ville sagt fra til foreldrene til dette barnet også...

Blir ikke det spesielt av meg? Jeg er så redd for å overtråkke her og bare braute meg frem. Men barnet gråter helt panisk! Jeg tror du har rett. Må bare si ifra til foreldrene. Jeg vet hvem mor er, så det skal la seg gjøres.

7 minutter siden, Megplussto skrev:

Det er IKKE greit! Jeg hadde ikke gitt meg på dette. Hadde gitt beskjed igjen både til de ansatte på avdelingen og til leder i barnehagen.

Nei, jeg er enig! Men sa ifra til styrer for to uker siden men det ble ikke gjort noe da. Har selvfølgelig sagt ifra når jeg har levert mitt eget barn og ringt ned minst 12 ganger. Synes at det er helt utrolig!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Du må si ifra til foreldrene. Dette er omsorgssvikt av bhg. Stakkars liten 😞 De er vel pålagt å ha sovevakt etter ulykker som har vært? Hadde dette vært min bhg eller mitt barn så hadde jeg eksplodert! 

Anonymkode: 48f66...ea8

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud! Du må si ifra til foreldrene. Dette er omsorgssvikt av bhg. Stakkars liten 😞 De er vel pålagt å ha sovevakt etter ulykker som har vært? Hadde dette vært min bhg eller mitt barn så hadde jeg eksplodert! 

Det som er verst er at vi bor i Bergen hvor den soveulykken var.. Så jeg skulle trodd det. Jeg skal få sagt ifra til mor. :) Tror nesten det er den eneste veien å gå. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som er verst er at vi bor i Bergen hvor den soveulykken var.. Så jeg skulle trodd det. Jeg skal få sagt ifra til mor. :) Tror nesten det er den eneste veien å gå. 

Ja vet du jeg hadde ikke stusset engang. Det gjør du helt rett i :jepp: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Send  anonym mail fra nyregistrert mail adresse til postmottak for kommunen. Beskriv saken, si ifra at du forventer at dette blir gjort noe med, ellers må det høyere opp i systemet. 

Anonymkode: 224ae...376

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja nå vet jeg ikkr du hva som ligger bak,det finnes barn som gråter når de sksl sove og hvor foreldre sier fra at barna bare skal ligge der feks for det gjør de hjemme.

Er vel bare å si fra i barnehagen

Anonymkode: 511ae...892

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja nå vet jeg ikkr du hva som ligger bak,det finnes barn som gråter når de sksl sove og hvor foreldre sier fra at barna bare skal ligge der feks for det gjør de hjemme.

Er vel bare å si fra i barnehagen

Da er det hårreisende av personalet å akseptere dette. 

Stusser fryktelig på at et barn blir levert sovende. Barnet får ikke den trygge, gode overgangen fra hjem-barnehage 

• Liker 12
Skrevet

Stakkars unge. Uff. Si ifra til foreldre. Deretter sier du ifra til styrer og til de ansatte om du vil. Tenk på det stakkars barnet, dette må du gjøre på mandag for ungen's del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, miaw skrev:

Stakkars unge. Uff. Si ifra til foreldre. Deretter sier du ifra til styrer og til de ansatte om du vil. Tenk på det stakkars barnet, dette må du gjøre på mandag for ungen's del.

Har sagt ifra lenge altså. 

13 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Stusser fryktelig på at et barn blir levert sovende. Barnet får ikke den trygge, gode overgangen fra hjem-barnehage 

Jeg vet ikke noe om det, men barnet har blitt levert sånn lenge så jeg har ikke tenkt noe over det. Eller lenge, betyr i hele år. 

Tenker at når jeg har hørt barnet i 30 min, og jeg har ringt ned tidligere og barnet ikke blir tatt opp mens det hylgråter så Idr barnet ganske klart ifra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvorfot det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sagt ifra lenge altså. 

Jeg vet ikke noe om det, men barnet har blitt levert sånn lenge så jeg har ikke tenkt noe over det. Eller lenge, betyr i hele år. 

Tenker at når jeg har hørt barnet i 30 min, og jeg har ringt ned tidligere og barnet ikke blir tatt opp mens det hylgråter så Idr barnet ganske klart ifra. 

30 min er for lenge ja

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfot det?

Hvorfor det hva?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

30 min er for lenge ja

Ja, det jeg også synes. Det har vært opptil 45 min på de verste dagene. Jeg har selvfølgelig ringt da også. Føler meg som en skikkelig sladrekjerring som bare er til bry. 

• Liker 1
Skrevet

Er det samme barnet hver gang?

Gjest Albbas
Skrevet

Er det kommunal barnehage? Meld fra til kommunen. Hadde også vurdert en telefon til fylkesmannen og spurt hvordan du skal gå frem. 

Ville også sagt fra til ped.leder og styrer om at du nå tar saken videre. Hvis de mener det er spesielle forhold som gjør at denne skrikinga er ok må de jo klare å formidle det (uten å gi deg detaljene). 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Albbas skrev:

Er det kommunal barnehage? Meld fra til kommunen. Hadde også vurdert en telefon til fylkesmannen og spurt hvordan du skal gå frem. 

Ville også sagt fra til ped.leder og styrer om at du nå tar saken videre. Hvis de mener det er spesielle forhold som gjør at denne skrikinga er ok må de jo klare å formidle det (uten å gi deg detaljene). 

Spiller ingen rolle om det er privat eller kommunal, man kan melde fra til kommunen i begge tilfeller. Det er kommunen eller bydelen som gir løyve til de som driver private barnehager. 

Anonymkode: 80daa...841

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...