Gå til innhold

I hvilken svangerskapsuke kom strekkmerkene hos deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 7bbbe...0e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ingen første svangerskap, men andre svangerskap kom de helt i innspurten. Plutselig sprakk magen opp 😩

Anonymkode: 5421c...f26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I uke 40/41. 

Anonymkode: db21d...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Ingen førstemann, men ble igangsatt i uke 36. 

Med andremann kom strekkmerkene i slutten av uke 37, bare noen dager før fødselen...

Anonymkode: b21ed...bdc

Skrevet

8

AnonymBruker
Skrevet

Aldri på magen med nr 1, men fikk noen på brystene som jeg la merke til når jeg var ferdig med å amme. Med nr 2 fikk jeg masse strekkmerker på mage, rompe og lår fra ca uke 35. Husker jeg gråt masse og var helt fortvilet siste mnd, siden det føltes som om det kom nye hver eneste dag. De var røde og så rett og slett helt grusomme ut. I løpet av det første året etter fødselen mistet de den grusomme røde fargen, og nå ser man de nesten ikke. Elastisiteten i huden er det verre med - den ble aldri den samme.

Anonymkode: 7e339...7c9

Skrevet

Aner ikke. Fikk til og med strekkmerker på leggene! Har strekkmerker på bryst, legger, rumpe/lår og mage. Men alle er veldig tynne, ingen måler mer enn et par millimeter. De store dype har jeg aldri fått. 

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg skulle slippe unna, men i uke 36 kom det en hel haug. 

Anonymkode: 7d82d...376

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 32-34.

Anonymkode: f9d5b...59f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, fikk ikke et eneste strekkmerke. Skikkelig flaks, men kanskje du og har det 👍 (Jeg har og hadde normal BMI og vektoppgang i svangerskap.) 

Anonymkode: dacc3...d58

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ingen i første svangerskap. Er nå i uke 37 og i uke 35 kom det noen strekkmerker nederst på magen. Har ikke kommet noen flere etter det. Man kan ikke se dem med mindre man leter etter dem, så håper de ikke blir så synlige. Er slank fra før og har gått opp 10kg til nå, men magen virker til å være større nå enn ved første svangerskap.

Anonymkode: 1be8b...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått noen i noen av svangerskapene mine, tross ganske stor vektoppgang (23 og 26 kilo). Var 36 og 40, og har hørt fra flere at eldre gjerne ikke får så mye strekkmerker, uten at jeg vet om det faktisk. De strekkmerkene jeg har på lår/rompe kom i slutten av tenårene/tidlig 20-årene.

Anonymkode: c7535...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Med nummer 1 fikk jeg ingen, men fikk ganske mange med nummer 2. Jeg er slank og trener mye, og gikk ikke opp mye i svangerskapene. Med nummer 1 var magemusklene tilbake etter ca 2 uker, og det var de ikke etter andremann. Jeg var veldig fortvilet, men trente og spiste som jeg pleier etter svangerskapet. Strekkmerkene bleknet og jeg så tilnærmet ut som meg selv igjen etter det svangerskapet også(tok litt mer tid bare). Magen ble litt skrukkete, men like flat og markert som før. Jeg er litt forfengelig, men kom ganske fort fram til at det var liten vits i å hate noe ved meg selv som jeg faktisk ikke kunne gjøre noe med. Livet blir veldig mye bedre da! 

Anonymkode: 7fa62...6e5

Skrevet

Aldri hatt, har to barn 

Skrevet

Fikk strekkmerker på brystet allerede i uke 6 😕 innen da gikk jeg opp nesten to fulle cup størrelser...

Skrevet

En eller annen gang i starten av tredje trimester. Fikk ikke flere strekkmerker med nr 2 og 3, var bare de gamle fra nr 1 som ble synlige igjen. Etter fødsel forsvant de helt og synes ikke i det hele tatt lenger.

Skrevet

Fikk ikke.. Men har strekkmerker på hoftene som jeg fikk i puberteten. 

AnonymBruker
Skrevet

Uke 40. En eller to dager før fødsel, faktisk. 

Anonymkode: e094a...b60

AnonymBruker
Skrevet

tredje, tre tette

Anonymkode: ebc11...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...