Gå til innhold

Elleveåring som vil nappe øyenbryn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dattera på 11 har nappet litt, da hun har litt ekstra mye hår (nesten monobryn). Hun er ganske lys, men syntes selv det var stygt. Har derfor latt henne gjøre det. Hun ønsker nå å forme brynene mer, noe jeg forsåvidt kan forstå. Men synes samtidig hun er litt vel ung. Hun har ikke begynt med sminke ennå. Hva er ok? 

Anonymkode: fd22e...20d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da ikke nekte henne å nappe sine egne øyebryn.

Anonymkode: 4ba13...9b4

• Liker 7
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Tenker en 11-åring må få bestemme det selv. Hvis det nesten var monobryn skjønner jeg godt at det ikke var så fett heller.

Kan du spandere på henne en ordentlig time hos noen som former bryn? Så kan hun heller bare nappe rundt etterpå og du avverger en potensiell liten katastrofe, haha. (Barberte av meg halve øyenbrynene i 5 klasse av en eller annen uforståelig grunn.)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt henne gjøre det. Det er bare hår..

Anonymkode: cb4dc...151

AnonymBruker
Skrevet

Neeeeeeei. Min søster ville nappe mine bryn da jeg var på din datters alder. Dette var på den tiden hvor syltynne bryn var på moten. Nå som 30 åring er brynene mine skikkelig stygge, og på det ene brynet vokser ikke håret på undersiden, og på det andre håret vokser det ikke på oversiden av brynet. Jeg må fikse brynene mine hver morgen før jeg tørr å vise meg for noen. Napping over tid gjør at hårsekkene slutter å gro hår. 

Her må du være smart. Du må forstå at datteren din har lyst til å ordne litt på brynene sine. Samtidig må du beskytte henne fra overplukkede bryn. Jeg synes at du skal fortelle henne farene ved å plukke bryn (Google 'overplucked brows) og vis henne bildene og forklar at når et hår blit plukket over tid, slutter det å vokse. Så tar du henne med til en salong som har godt rykte på seg til å ordne bryn. Fortell at de kun skal ryddes litt, ikke plukkes/vokses i en form. Din datter må forstå at dette ikke er noe hun må gjøre selv, på eget initiativ. Tenåringer prøver nemlig ting, og hun, kan ende opp med å plukke mer og mer og mer. Og da ender hun opp som meg, som har ujevne, stygge bryn som må fylles inn hver eneste jævla dag. 

Anonymkode: 1dd35...6c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt henne med til en brynstylist. En som kan faget altså. Ikke nærmeste frisør som tilbyr brynstyling, men en brynspesialist. Finnes mange salonger nå som bryn er så poppis. :)

Anonymkode: 5e0c5...17c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Tror jeg skal ta henne med til en salong, det var en god idé. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger! Tror jeg skal ta henne med til en salong, det var en god idé. 

Bare pass på at du sier at brynene ikke skal være for «voksne». Hun er for ung for det. Hun er bare 11 år og skal se ut som det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hudpleier skrev:

Bare pass på at du sier at brynene ikke skal være for «voksne». Hun er for ung for det. Hun er bare 11 år og skal se ut som det.

Ja, det var et godt tips! Er forresten litt usikker på om hun kan synes det er for vondt. Og at hun ikke blir helt ferdig med begge. Men hun har jo prøvd selv i midten. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var et godt tips! Er forresten litt usikker på om hun kan synes det er for vondt. Og at hun ikke blir helt ferdig med begge. Men hun har jo prøvd selv i midten. 

Om hun vil fikse på de, ta henne med i salong som blir foreslått her. 

Men! Forbred henne på at det gjør litt vondt, men det går fort over, og det er vanlig å bli rød etterpå. 

Mye bedre å gjøre det på den måten istedenfor at hun får ødelagte bryn. 

Anonymkode: d62fb...c1f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utrolig hva de holder ut for skjønnheten😀

Du kan si til hudpleieren/brynsspesialisten at brynene skal være naturlige og kun fjerne hår som vokser utenfor naturlig form. 
Veldig viktig at dette blir gjort av en proff. 

Skrevet

Jeg hadde brukt den tiden med henne ved å nappe de Selv 🥰 Lag en mamma og datter spakveld med god mat, ansiktsmasker og noe deilig å drikke. Uten alkohol selvsagt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Firebarnsmor86 skrev:

Jeg hadde brukt den tiden med henne ved å nappe de Selv 🥰 Lag en mamma og datter spakveld med god mat, ansiktsmasker og noe deilig å drikke. Uten alkohol selvsagt. 

Problemet er jo selvsagt at mamma kanskje ikke napper riktig, og at barnet lærer at å nappe bryn ikke er en Big Deal. Nei, ta henne med til en salong som er godt kjent for å være flinke på bryn. Fortell at bryna skal være naturlige, og at kun hår utenfor/imellom bryna skal tas. Barnet må ikke lære at å nappe bryn er noe man kan gjøre hjemme. Dette kan barnet gjøre når det blir større, men for nå er det i barnets beste interesse å tro at dette er noe kun profesjonelle kan gjøre. Ellers kan barnet begynne å nappe egne bryn, og ødelegge de fullstendig. Jeg er illsint over at ingen fortalte meg at bryna mine var både ujevne og stygge. Resultatet er ujevne og patchy bryn, som voksen som ikke vil vokse ut. Jeg skulle så inderlig ønske at bryna mine var tyvve of fyldige, som de var før. Jeg begynte å nappe de som 11 åring. Jeg skulle ønske noen fortalte meg om konsekvensene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neeeeeeei. Min søster ville nappe mine bryn da jeg var på din datters alder. Dette var på den tiden hvor syltynne bryn var på moten. Nå som 30 åring er brynene mine skikkelig stygge, og på det ene brynet vokser ikke håret på undersiden, og på det andre håret vokser det ikke på oversiden av brynet. Jeg må fikse brynene mine hver morgen før jeg tørr å vise meg for noen. Napping over tid gjør at hårsekkene slutter å gro hår. 

Her må du være smart. Du må forstå at datteren din har lyst til å ordne litt på brynene sine. Samtidig må du beskytte henne fra overplukkede bryn. Jeg synes at du skal fortelle henne farene ved å plukke bryn (Google 'overplucked brows) og vis henne bildene og forklar at når et hår blit plukket over tid, slutter det å vokse. Så tar du henne med til en salong som har godt rykte på seg til å ordne bryn. Fortell at de kun skal ryddes litt, ikke plukkes/vokses i en form. Din datter må forstå at dette ikke er noe hun må gjøre selv, på eget initiativ. Tenåringer prøver nemlig ting, og hun, kan ende opp med å plukke mer og mer og mer. Og da ender hun opp som meg, som har ujevne, stygge bryn som må fylles inn hver eneste jævla dag. 

I WISH!!! Har nappet mine siden jeg selv var tenåring, nå er jeg 35 år og INGENTING fører til mindre hår her. Verken napping eller voks. Må nappe fuckings annenhver dag da jeg har rask hårvekst og mørke stri hår 😭 Både øyenbryn, bart, rundt navlen og underlivet. Hater det.

Anonymkode: 86a1a...576

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo selvsagt at mamma kanskje ikke napper riktig, og at barnet lærer at å nappe bryn ikke er en Big Deal. Nei, ta henne med til en salong som er godt kjent for å være flinke på bryn. Fortell at bryna skal være naturlige, og at kun hår utenfor/imellom bryna skal tas. Barnet må ikke lære at å nappe bryn er noe man kan gjøre hjemme. Dette kan barnet gjøre når det blir større, men for nå er det i barnets beste interesse å tro at dette er noe kun profesjonelle kan gjøre. Ellers kan barnet begynne å nappe egne bryn, og ødelegge de fullstendig. Jeg er illsint over at ingen fortalte meg at bryna mine var både ujevne og stygge. Resultatet er ujevne og patchy bryn, som voksen som ikke vil vokse ut. Jeg skulle så inderlig ønske at bryna mine var tyvve of fyldige, som de var før. Jeg begynte å nappe de som 11 åring. Jeg skulle ønske noen fortalte meg om konsekvensene. 

Ja, for man skal lære barn at alt man er litt misfornøyd med må fikses av spesialist! 

Samtidig sitter dere og klager på at ungdom har så dårlig selvtillit etc 

Jeg gir meg ende over!

Si at det er ok å ta bort unibrowen,  men en 11 åring har IKKE behov for å være voksen! Hun er et barn!

LÆR HENNE å aksepter noen skavanker og feil, og at hun skal være FORNØYD med den hun er, er det du skal gjøre ts!

Anonymkode: 0f5bf...6b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert over at Kvinneguidens mammapoliti er enstemmig enige(unntatt en) i at man skal ta 11 åringer til brynspesialist for forming av bryn!!!!! 

Det er jo ikke lenge siden det var en lignende tråd om dette temaet, og da mente samtlige at man ikke skal plukke på småbarns bryn, selv ikke monobryn. 

Selv mener jeg at hvis barnet ser at monobrynet ikke er noe fint, så kan man hjelpe barnet å plukke vekk akkurat det som gjør det til monobryn. 

Forming av bryn kan det ventes med til barnet har blitt eldre. 

Anonymkode: fc4cb...f17

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...