AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hei, alle sammen. Jeg skal begynne på en bachelorgrad i høst, i en alder av 26 år. I den forbindelse har jeg en del bekymringer. Det er kanskje selvsagt at majoriteten av de jeg skal begynne sammen med er i begynnelsen av 20årene. Har dette gått greit for andre som har begynt med studier litt senere enn vanlig? Hvordan har dere håndtert dette? Har det vært en utfordring å passe inn sosialt? Ubekvemt? En annen bekymring jeg har er om jeg vil være i stand til å konkurrere med andre på arbeidsmarkedet når jeg er ferdig utdannet. De fleste som nærmer seg 30 år har gjerne hatt noen år på seg til å bygge et nettverk og samle erfaring innenfor sitt fagfelt. Er det noen som har tanker eller erfaringer rundt dette? Og ikke minst, er det vanskelig å begynne å studere igjen etter et langt opphold fra skolebenken? Er det noe jeg burde være obs på? Har noen tips? På forhånd tusen takk til alle som tar seg tid til å lese og svare ☺️🙏 Anonymkode: 811be...f26
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Du er da IKKE ELDRE!!! Herregud, masse folk på universitetet i alle aldre. Aldersangst er helt irrasjonelt! Du kommer til å fikse det, men du lager jo scenarioer i hodet ditt som er helt unødvendige! Slutt med det og gled deg til å lære mer og møte masse flinke, kunnskapstørste folk. Mange folk tar både en og to utdannelser i løpet av livet. Chill. Anonymkode: c7338...46d 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Eldre student ja... trodde du skulle si du var 40-50 år. jeg var 33 når jeg begynte på bachelor. Selvfølgelig ikke interessert i å gå på fest med 20 åringene, men fikk likevel god kontakt med mange,og i alle aldrer. Eldste var 67 år. Anonymkode: 4bc01...75b 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Men kjære søte Jesus. Jeg var 40 da jeg begynte.... Anonymkode: e8a11...c9c 4