Gå til innhold

VIl politianmelde de som ikke overholder karantenen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/trondelag/folk-gir-blaffen-i-karantene-etter-sverige-turer_-kommuneoverlege-leif-vonen-vurderer-anmeldelser-1.15106975

Endelig noen som tar ansvar!

Anonymkode: 0ba81...e79

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra. Nå drar det seg til.

Anonymkode: 451f3...581

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som skrevet i en annen tråd. Så bra: bare 1 stort problem: hvordan kan man vite hvem som er i karantene? Hvordan kan man overvåke om de holder karantenen? Det er spørsmålet. For alt du vet kan alle mennesker du har sett i dag, egentlig være i en karantene de bryter. Du vet ikke.

Anonymkode: 80c2a...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fotlenke er en enkel løsning.

Anonymkode: 79efb...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt når man føler de tar det mer seriøst i USA.

Jeg såg en video av en frisør der, hun spritet ned hele lokalet, hadde på maske når hun tok imot kunder osv...

Anonymkode: 9a04b...d6b

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet i en annen tråd. Så bra: bare 1 stort problem: hvordan kan man vite hvem som er i karantene? Hvordan kan man overvåke om de holder karantenen? Det er spørsmålet. For alt du vet kan alle mennesker du har sett i dag, egentlig være i en karantene de bryter. Du vet ikke.

Det er jo enkelt. Hvis Ola går tilbake å handler i Sverige før 10 dager etter sist handletur, så bryter han karantene.Det er jo ikke vanskelig i hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo enkelt. Hvis Ola går tilbake å handler i Sverige før 10 dager etter sist handletur, så bryter han karantene.Det er jo ikke vanskelig i hele tatt.

Kjenner dere virkelig noen som heter Ola?

• Liker 1
Skrevet

Flott. De som bryter karantene fortjener å bli anmeldt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvor mange ''Ola'' jeg så gå forbi vinduet mitt i dag, jeg. Er det slik at jeg skal anmelde alle som gikk forbi?

Og det er ikke bare utenlandsreisende som må i karantene. Den feilen må ikke folk ta! Man kan ende i karantene av flere ting, innad Norge!

Ditt argument holder ikke mål av: Hvordan vet du at Ola var i Sverige? Hvordan vet du at Ola dro tilbake til Sverige? Hvordan holder du oversikt over alle Ola (da tenker jeg basicely alle mennesker du ser gå ute i samfunnet) sin start.slutt dato på karantene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/trondelag/folk-gir-blaffen-i-karantene-etter-sverige-turer_-kommuneoverlege-leif-vonen-vurderer-anmeldelser-1.15106975

Endelig noen som tar ansvar!

Hurra. Fornuftig bruk av Politi og rettsvesen.Politiet har ikke ressurser til å etterforske vold og innbrudd, men skal bøtelegge folk som ikke overholder ilagt karantene. Hvor er fornuften?

Anonymkode: 296fe...c36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra. Fornuftig bruk av Politi og rettsvesen.Politiet har ikke ressurser til å etterforske vold og innbrudd, men skal bøtelegge folk som ikke overholder ilagt karantene. Hvor er fornuften?

Sikkert billig å etterforske, og gode penger i kassa. :) Helt topp. Du har fått med deg at dette er et virus som kan gi langvarig sykdom og for noen er det dødelig?

Anonymkode: c319a...2f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert billig å etterforske, og gode penger i kassa. :) Helt topp. Du har fått med deg at dette er et virus som kan gi langvarig sykdom og for noen er det dødelig?

Da er mitt spørsmål til deg: Har du fått med deg at vold kan være dødelig?Det må etterforskes slik at det blir avskrekkende å drive rundt og banke opp mennesker

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

thats norway for ya.

Skrevet
  • hvorfor drar folk på handletur til Sverige? prisforskjell! 
  • naturlige løsningen: senk dagligvareprisene! 
  • hvordan? merverdiavgift: 0%! (i dag:15-25%) 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er mitt spørsmål til deg: Har du fått med deg at vold kan være dødelig?Det må etterforskes slik at det blir avskrekkende å drive rundt og banke opp mennesker

I fjor var det under 30 mord, hvor mange har død dette halvåret pga korona i Norge? Så mitt spørsmål til deg, smitter vold? 

Og jeg sier ikke at det skal bli slutt å etterforske voldssaker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo enkelt, steng grensene. Ingen trenger ut av norge på tur.

Anonymkode: 85e33...fcc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at folk som driter i disse reglene akkurat nå burde miste ALL økonimsk støtte, i tillegg til at de må betale sykehusregningen selv. Da tenker jeg pipen hadde fått en annen lyd.

Anonymkode: 06ff3...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da kamera på grensa. Er da bare å sile ut biler med lokale reg. nummer for en grovsortering.

Anonymkode: ee970...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle bare mangle.

Anonymkode: e2d12...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart man må gå til anmeldese når klovner som denne Tor Ivar tror det er greit å reise over grensa for å harryhandle uten å gå i karantene etterpå, skryter av det på Facebook OG går til avisa med «historien» sin. 

https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/07/30/Jeg-kjørte-mest-for-å-sjekke-om-grensa-var-åpen-og-det-var-den.-Da-dro-jeg-over-22378999.ece

Anonymkode: c1294...1ec

• Liker 4
  • Opprett ny...