Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uke 9-10. Hvor kan jeg ta billigst TUL?

Anonymkode: 199b5...965

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet?

Anonymkode: 50ad6...0e2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet?

Anonymkode: 50ad6...0e2

Østlandet :) Rundt-omkring Sandvika. Asker/Drammen/Oslo 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er billigst, men er ekstremt fornøyd med Oslo jordmor- og ultralydklinikk. :) 

Ville ikke telt kroner på en slik undersøkelse da kvalifisert personell og gode maskiner koster. Hvis du virkelig vil betale så lite som mulig så går det jo an å sjekke om fastlegekontoret ditt har ul-maskin. Fastleger er som regel ikke kyndige med ultralyd av gravide, men vil kanskje kunne fastslå et bankende hjerte osv.

Anonymkode: af07e...c9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er billigst, men er ekstremt fornøyd med Oslo jordmor- og ultralydklinikk. :) 

Ville ikke telt kroner på en slik undersøkelse da kvalifisert personell og gode maskiner koster. Hvis du virkelig vil betale så lite som mulig så går det jo an å sjekke om fastlegekontoret ditt har ul-maskin. Fastleger er som regel ikke kyndige med ultralyd av gravide, men vil kanskje kunne fastslå et bankende hjerte osv.

Anonymkode: af07e...c9e

Takk for svar :) vi skal ha en mer avansert ultralyd rett etter uke 12, og hadde en privat ultralyd for litt siden. Nå er det kun for å se at hjertet slår, fordi jeg er så urolig. Har de ofte mulighet til slike enkle ultralyder hos fastlege altså? 🤔 Det hadde isåfall vært veldig ålreit isåfall..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kun er hjertelyd du er ute etter, trenger du bare doppler. Har du hatt første time hos jordmor? Man skal på første kontroll hos jordmor eller fastlege mellom uke 8 og 12. Hvis du kommer fra uke 11 (tror jeg) hører de etter med doppler. Det gjorde de i hvert fall med meg.

Anonymkode: 05503...56c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kun er hjertelyd du er ute etter, trenger du bare doppler. Har du hatt første time hos jordmor? Man skal på første kontroll hos jordmor eller fastlege mellom uke 8 og 12. Hvis du kommer fra uke 11 (tror jeg) hører de etter med doppler. Det gjorde de i hvert fall med meg.

Doppler er bare tull så tidlig hvis ts er urolig. Sjansen for å finne hjertelyd i uke 9-10 er veldig liten. 

Anonymkode: 46201...7e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt det ennå, og er sikkert for tidlig? Jeg er fullgått 9 uker bare :( 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt det ennå, og er sikkert for tidlig? Jeg er fullgått 9 uker bare :( 

Har du vært i kontakt med jordmor og fått tildelt time? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i kontakt med jordmor og fått tildelt time? 🙂

Nei, har ikke det ennå. Skal ha første svangerskaps-kontroll hos fastlege om 3 uker, og ultralyd samme uken. Men føler det er altfor lenge til 😭 Klarer ikke å glede meg over graviditeten, selv om jeg så hjertet slå for halvannen uke siden.. blødningene gjør meg veldig redd 😭

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, har ikke det ennå. Skal ha første svangerskaps-kontroll hos fastlege om 3 uker, og ultralyd samme uken. Men føler det er altfor lenge til 😭 Klarer ikke å glede meg over graviditeten, selv om jeg så hjertet slå for halvannen uke siden.. blødningene gjør meg veldig redd 😭

Da ringer du legen. Er du heldig har han ul apparat, eller så henvises du.

Anonymkode: bc3ca...388

AnonymBruker
Skrevet

Da ringer du legen. Er du heldig har han ul apparat, eller så henvises du.

Anonymkode: bc3ca...388

Prøver det. Takk for svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt å ta kontakt med jordmor så tidlig som mulig, slik at hun kan få satt opp en time. Jeg hadde første time hos jordmor i uke 10. Opplevde selv blødninger i mellom uke 6 og 8, men nå har jeg en liten gutt på 5 måneder sovende ved siden av meg ❤️

Ønsker deg masse lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

995 eller noe for ultralyd hos ggynekolog hos Dr. Dropin

Anonymkode: 677a7...908

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt å ta kontakt med jordmor så tidlig som mulig, slik at hun kan få satt opp en time. Jeg hadde første time hos jordmor i uke 10. Opplevde selv blødninger i mellom uke 6 og 8, men nå har jeg en liten gutt på 5 måneder sovende ved siden av meg ❤️

Ønsker deg masse lykke til. 

Takk for oppmuntrende svar, veldig godt med litt backing! Håper jeg er like heldig 💙 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...