Gå til innhold

Ferieskuffelser... eller er jeg bare vanskelig...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gledet oss til en uke ferie med kjæresten min nå etter at vi har hatt ferie med våre egne barn i tre uker nå. Vi har også hatt dager der vi alle er sammen men ikke alene kjæreste tid før nå denne uken. 

Vi skulle være hos meg (vi bor tre timer unna hverandre) denne uken. Han kom mandag. Vi hadde ingen store planer, bare sykle, gå tur i fjellet, slappe av, bade, lage mat, kose oss etc. 

I går ettermiddag mens vi var på sykkeltur ringte sønnen på 11 og ønsket hjelp med en basketball kurv som var festet til trampolinen. Kjæresten min sa han kom hjem i morgen og skulle fikse den da. 

Ja vi skulle reise hjem til han i dag Fredag, fordi vi skal delta på et kurs lørdag og søndag i nærheten av hans bosted. 

I går følte jeg ganske raskt at fredagen vår kom til å bli mye mindre enn ønsket. Han fikk ikke til å prate så mye rundt dette med meg. Tror nok han følte seg mellom to «stoler«. Han ønsker ikke svikte og skuffe meg, men heller ikke sønnen sin. Han sa til meg ved 11 tiden i dag morges at han ville reise. Følte meg skuffet og jeg var ikke klar for å reise da og syntes det var dumt vi mistet en hel dag sammen hvor vi i forkant hadde pratet på en fjelltur sammen før vi i kveld skulle reise til hans bosted. 

Synes han kunne ventet med å reparere basketball kurven på trampolinen til i kveld, eller til i morgen tidlig før vi drar på kurset... Synes også det er tafatt av mammaen og ikke hjelpe med å reparere basketball kurven på trampolinen ettersom trampolinen er i hennes hage og sønnen er på ferie hos henne. 

Er jeg urimelig som føler meg skuffet? 

Anonymkode: e0232...182

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 1e682...8c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du ikke bare pakket og blitt med ham, da? Hvor lag tid tar det å gjøre seg klar for å reise bort et par dager?

Anonymkode: 68fdb...63c

• Liker 4
Skrevet

Sønnen hadde fint tålt å høre at den reparasjonen må vente en dag siden han er på ferie. Han har sikkert dårlig samvittighet, men jeg syns det er dårlig dømmekraft å løpe for å fikse en såpass liten bagatell når han er på tur og har avtale med deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er urimelig. Barn går først uansett, skjerp deg.

Anonymkode: c273f...742

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du er urimelig. Barn går først uansett, skjerp deg.

Anonymkode: c273f...742

Fikse en basketkruv er ikke akkurat noe man må sette foran alt annet....

Anonymkode: 6d4d3...89f

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, EbbaGrønn said:

Sønnen hadde fint tålt å høre at den reparasjonen må vente en dag siden han er på ferie. Han har sikkert dårlig samvittighet, men jeg syns det er dårlig dømmekraft å løpe for å fikse en såpass liten bagatell når han er på tur og har avtale med deg. 

Enig. Han burde la moren håndtere det når det er hun som har ansvaret for sønnen. Selvsagt skal far ringes hvis det er et nødstilfelle, men utenom det må den forelderen som har barnet fikse opp. 

Skjønner godt ts er skuffa, det ville jeg også ha blitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han skulle ha satt en grense med sønnen, og prioritert kvalitetstid med deg. Her dreier det seg ikke om noe nødvendig, men heller nærmere et leketøy. Sønnen kunne ha ventet, eller bedt andre om hjelp. Han er 11 år, og hadde hatt godt av å lære om tålmodighet. 

Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg synes heller alle som skriker om at "barn kommer først" har problemer med prioritering og grensesetting i forhold til barns utviklingsnivå iht alder. 

Anonymkode: 5e696...165

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Det å fikse en basketballkurv er faktisk ikke viktig.

Ja, barna kommer først, men synes ikke dette faller innunder det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...