AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #21 Skrevet 1. august 2020 14 hours ago, ikkevoksen said: Jeg har vært i Frankrike da det åpnet igjen, koste meg til tross for omstendighetene ❤️ Å være sint på andre er som å drikke gift... det går bare utover deg selv I dette tilfellet er det vel dere som reiser som risikerer å ta med dere en smittsom gift hjem, som dere gir til både oss og våre kjære som i flere måneder har prøvd å holde seg i live ved å kutte ut goder, som reising. Noen overlever giften, noen dør av giften, og andre aner ikke at de har giften i seg med mindre andre finner ut at de ble smittet av nettopp dem. Drit i å risikere å ta med giften hjem til Norge. Anonymkode: cb93e...5e3 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #22 Skrevet 1. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dette tilfellet er det vel dere som reiser som risikerer å ta med dere en smittsom gift hjem, som dere gir til både oss og våre kjære som i flere måneder har prøvd å holde seg i live ved å kutte ut goder, som reising. Noen overlever giften, noen dør av giften, og andre aner ikke at de har giften i seg med mindre andre finner ut at de ble smittet av nettopp dem. Drit i å risikere å ta med giften hjem til Norge. Anonymkode: cb93e...5e3 Det var bra skrevet, problemet er at de egoistiske idiotene ikke bryr seg og vil dra til utlandet og dra det med seg. Er myndighetene smarte så stenger dem for inn og utreise. Og da mener jeg STENGER! At det ikke er bare snakk om at folk kan dra, men at man må ikke karantene. At de eneste som får reise ut og inn av landet er folk som jobber i utlandet . Det vil ikke si at vedkommende ikke kan dra med seg smitte hjem, men det er mindre sjanse for det. Ja, jeg har prøvd å holde mine i live ved å kutte ut de godene . Jeg har reist litt innenlands, men det er noe helt annet, for jeg har da kun hatt en destinasjon og heldigvis så er det ikke lov å ha noen sittende ved siden av hverandre på Bergensbanen. Har jeg gått på do så har jeg vasket meg godt, i tillegg til å sprite meg. Og jeg holder GOD avstand fra folk. Jeg er en av de smarte. Ser stadig vekk folk som plutselig begynner å klemme på hverandre, tar hverandre i hendene og gir fullt f. Dette kan godt være en kameratgjeng. Ingen av de kan vite hvem alle har vært borti . Nei, folk tenker ikke. Det er kun to personer som jeg er så nærme og det er min mor (som er lite ute selv og er forsiktig) og kjæresten min (som også er VELDIG forsiktig). Dette er de eneste jeg kan gjøre det med fordi at jeg er forsiktig selv og holder alltid så god avstand. Hadde jeg følt at jeg kanskje var smittet av noe så hadde jeg testet meg . Jeg sier ikke at det er umulig at jeg blir smittet, men jeg tviler, i og med at jeg er såpass forsiktig som jeg er. Kan folk tenke litt på andre enn kun seg selv, er det så mye å be om? Jeg håper at vi en dag kan bli kvitt det, men det vil ta tid, og med så mange idioter i samfunnet vårt så vil det dessverre ta lengre tid. Anonymkode: fdcaf...a39 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #23 Skrevet 1. august 2020 Dere skriker opp om det skumle utlandet, i tråd etter tråd. Det å ta Hurtigruten (aldri om du hadde fått meg på et cruiseskip under en pandemi), gå i kø på Prekestolen, trenge seg sammen i Kongeparken, hoppe ut og inn av karuseller på tusenfryd, sitte oppå hverandre i ferje-kantiner.... Er en del hakk verre en min sommerferie. Flytur ned til Europa, et fly med utmerkede hygienetiltak der luften resirkuleres hele tiden. Sette seg i leiebil, reise rundt i områder der det knapt er folk, i områder med mindre smitte enn i Norge. I et land som faktisk har smittevernstiltak, og følger tett opp at de følges, herunder antallbegrensninger i butikk (sjokk å komme hjem til min lokale Rema). Og jeg drar selvfølgelig ikke inn i kontorlandskapet eller i bryllupsfest i det jeg kommer hjem! På toppen av at jeg har følt meg utrolig mye tryggere enn i Oslo med tanke på Koronasmitte og -spredning, har jeg nytt bading, temperaturer på nesten 30 grader, og fantastisk mat. Reising må gjennomføres på en hensiktsmessig og gjennomtenkt måte, uansett om det er i Norge eller utland. Det er ikke det å flytte litt på seg i seg selv som øker smitte, men det å ikke bry seg om avstansbegrensninger, smittevernstiltak, med mer. Vi kan rett og slett ikke være sperret inne i egen stue i 2-3+ år. Anonymkode: de9bd...b4b 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #24 Skrevet 1. august 2020 Ingen, absolutt INGEN, skulle reis noe som helst sted, hverken i inn- eller utland, når de ikke evner å forstå hva 1m avstand betyr, eller hva antibac flasken i butikkene betyr, eller at man ikke skal ha fester på hundre personer, eller hevder at corona kun er en vanlig forkjølelse/mild influensa. Heller ikke om man etter kun fire-fem måneder, snakker om tortur og diktatur og konspirasjoner og statskupp fordi man en kort tid ikke fikk reise på hytten eller feriere hvor i verden man ønsker, og at livet er satt fullstendig på vent (etter 4 måneder!!!!!!). Anonymkode: c2d39...ef7 1
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 #25 Skrevet 1. august 2020 Så mye syting fra noen turister. Det er helt forståelig at de ikke får bli med på fly når de kommer fra skipet hvor flere er syke. Nå må de være i karantene, noe som selvfølgelig er helt riktig. Men må samtidig si at de ansvarlige for div reiser og framkomstmiddel pluss cruiseskip bør ha en klar plan på hvordan håndtere om noen skulle bli smittet og/eller syke. Passasjerer skal bli behandlet bra uansett, og de bør jo slippe å sitte og lure i flere timer på hva som skjer. Men...de vet også risikoen i disse dager, så syting og klaging er ikke på sin plass 1
Kragebein Skrevet 3. august 2020 #26 Skrevet 3. august 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, personangrep og svar til dette. Kragebein, adm
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #27 Skrevet 3. august 2020 Jeg ferierer i et sommerhus i Danmark. Føler at faren for både å få smitte og evt overføre smitte her er mindre enn om jeg dro på norgesferie med trengsel,kø og folk overalt. Anonymkode: bdf95...db8 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #28 Skrevet 3. august 2020 Jeg tror alle må ta inn over seg at uansett hvor man reiser i år, enten det er i Norge eller utlandet, så må man ta høyde for at korona endrer planene. Kanskje det ikke blir mulig å gjøre nøyaktig de tingene man hadde tenkt på forhånd eller kanskje man til og med havner i karantene og må avlyse resten av ferien. Sånn er livet i disse koronatider. Selvfølgelig skal ikke folk som er i karantene reise med fly... Anonymkode: d4841...147 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #29 Skrevet 3. august 2020 På 31.7.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev: Vi har blitt oppfordret så til de grader å reise i Norge. Anonymkode: 01711...bb6 Vi har vel blitt oppfordret til å feriere i Norge. Det innebærer ikke voldsomt med reising med fly og båt. Anonymkode: c2d39...ef7
Gjest AineAvive Skrevet 3. august 2020 #30 Skrevet 3. august 2020 På 1.8.2020 den 14.49, AnonymBruker skrev: Ingen, absolutt INGEN, skulle reis noe som helst sted, hverken i inn- eller utland, når de ikke evner å forstå hva 1m avstand betyr, eller hva antibac flasken i butikkene betyr, eller at man ikke skal ha fester på hundre personer, eller hevder at corona kun er en vanlig forkjølelse/mild influensa. Heller ikke om man etter kun fire-fem måneder, snakker om tortur og diktatur og konspirasjoner og statskupp fordi man en kort tid ikke fikk reise på hytten eller feriere hvor i verden man ønsker, og at livet er satt fullstendig på vent (etter 4 måneder!!!!!!). Anonymkode: c2d39...ef7 Ingen? Hva med en som meg, da? En som var tidlig hysteriker (latterlig ord), gikk med maske i mai (litt for å provosere fordi nordmenn ga f....!), ikke fester, ikke drikker, veldig redd for smitte,- også for å smitte foreldre, veldig forbanna på alle her hjemme som nesten ALDRI holder avstand samt norsk ungdom som har festet krampaktig siden juni. Kan jeg reise? Vurderer det. For selv så redd som jeg er, vet jeg ikke om jeg kan isolere meg videre i 2, kanskje 3 år. Da kan jeg like gjerne møte frykten nå. Av personlige grunner betyr det å reise bort så mye for meg at jeg tenker for/mot hver eneste dag. Og jeg har ingen problemer med karantene ved hjemkomst, selv om landet er grønt. Har isolert meg siden dette startet. Kan jeg reise?
Fremhevede innlegg