AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Har en bestevenninne jeg har vært venn med siden vi var barn. Likevel har vi hatt perioder (nesten år) uten kontakt. Dette pga hver gang hun finner seg type slutter hun å ta kontakt, og når de har vært sammen ett år kommer hun å beklager seg. Nå har hun fått seg type igjen og har ikke hørt noe fra hun på 2 måneder. Hun sendte en melding om alt var fint for en måned siden, og ikke noe utenom. Før dette var det alltid jeg som ringte eller tok kontakt. Kjenner jeg er drittlei å bli behandlet sånn hver gang det dukker opp noen. Har forståelse for at man selvfølgelig vil bruke tid men hun slutter bare å ta kontakt. Hva skal jeg gjøre her? Har lyst å bare slette hun fra sosiale media for kjenner jeg blir irritert bare av å se navnet hennes. I tillegg til dette snakker hun stygt om alle vennene sine (inkludert meg) og er ofte dramatisk/lyver om ting hun forteller. Eksempel kan hun ha fått en liten rykning i armen og etter dette går hun rundt å forteller alle hun har tics. Forteller jeg hun noe sier hun det videre på en to tre. Anonymkode: 6e5c8...f17
Gjest Melis123 Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Jeg hadde en sånn venninne og kuttet henne ut fra livet mitt. Skjønner at man i perioder har andre prioriteringer, men jeg ble lei av å stille opp hver gang det ble slutt, og deretter bli ignorert i månedsvis etter at hun fant en ny flamme. Sånne venner trenger jeg ikke😊
Gjest Lasox Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Det beste er nok bare å kutte henne ut. Droppet flere slike selv. Ingenting å samle på!
Nooni Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Hvorfor i all verden kan du ikke prate med venninnen din om dette? Dette er et eksempel på passiv aggressivitet - det fungerer aldri om man ønsker å beholde en god relasjon. Ta initiativet, snakk med henne og vær ærlig på hva du tenker/savner. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Nooni skrev: Hvorfor i all verden kan du ikke prate med venninnen din om dette? Dette er et eksempel på passiv aggressivitet - det fungerer aldri om man ønsker å beholde en god relasjon. Ta initiativet, snakk med henne og vær ærlig på hva du tenker/savner. Jeg har jo snakket med henne om det flere ganger før da vi har mistet kontakten i 1 år pga hun driter i de rundt seg når hun finner noen. Nå vet jeg liksom ikke om det er poeng å si det en til gang. Jeg vil jo ha venner som bryr seg, ikke venner jeg må be ta kontakt eller trygle om å være i livet mitt Anonymkode: 6e5c8...f17
Nooni Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har jo snakket med henne om det flere ganger før da vi har mistet kontakten i 1 år pga hun driter i de rundt seg når hun finner noen. Nå vet jeg liksom ikke om det er poeng å si det en til gang. Jeg vil jo ha venner som bryr seg, ikke venner jeg må be ta kontakt eller trygle om å være i livet mitt Anonymkode: 6e5c8...f17 Hvis hun driter i deg når hun er i forhold og ikke bryr seg om behovene du gir uttrykk for, det så er vel saken grei? Da er det bare å kutte relasjonen. Jeg forstår ikke helt problemet. Bryt kontakten og dyrk relasjon med andre som betyr noe for deg. Dette skjer hele tiden hos alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå