AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hei Jeg er en gutt på 18 år, og jeg anser meg selv som homofil. Jeg har vært sikker på sikker på at jeg har likt gutter siden jeg var ca 10, men klarte ikke å erkjenne før nå nylig at jeg faktisk er homofil, og ser for meg en fremtid med en person av samme kjønn. Før dette skjer, vil det være naturlig at jeg kommer ut av skapet til venner og familie. Dette har jeg tenkt på mye i det siste, men det er en spesiell ting som holder meg igjen, nemlig homofobi. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det at jeg liker gutter/menn er et problem for enkelte mennesker. Det påvirker jo på ingen måte noen andre enn meg. Derfor vil jeg ha noen kommentarer (gjerne fra dere som ikke er så stor 'fan' av homofili) på hvorfor er det så ille at enkelte mennesker ikke er heterofil? Anonymkode: 8917b...d6e 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Det påvirker på ingen måte noen andre enn deg nei, så lenge du ikke roper ut legningen din til alle du ser. Som mange jo gjør. Anonymkode: 2df8a...474 5
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 (endret) Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 7 minutter siden, Banankaka04 skrev: Jeg er imot homofili, men det er ikke sånn at jeg misliker mennesker som er homofile... Jeg kunne ikke vært sammen med en av samme kjønn selv, men som sagt, jeg bryr meg ikke om hva slags legning andre mennesker har... Hvorfor er du imot? Anonymkode: 32e2f...508 5
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du imot? Anonymkode: 32e2f...508 Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det påvirker på ingen måte noen andre enn deg nei, så lenge du ikke roper ut legningen din til alle du ser. Som mange jo gjør. Anonymkode: 2df8a...474 Hva er galt med å være åpen om legningen sin til de man møter? 9
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Banankaka04 skrev: Er kristen... Det er jeg også, men jeg er ikke imot homofili. 9
Rant Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Homofobi er formet av samfunnet, samfunnet er preget av bl.a kristendommen. Vi er heldigvis mer opplyst og individuelle nå, enn før. Synd å se homofobi enda, i 2020. Håper det blir helt utvasket om noen år. 6
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Rant skrev: Homofobi er formet av samfunnet, samfunnet er preget av bl.a kristendommen. Vi er heldigvis mer opplyst og individuelle nå, enn før. Synd å se homofobi enda, i 2020. Håper det blir helt utvasket om noen år. Enig. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har en godt voksen venn som ble utsatt for tilnærmelser fra en mann da han var 13-14 år og han hadde en veldig vanskelig periode i livet sitt. Dette satte dype spor hos ham og han har rett og slett fått homofobi. Han klarer ikke å se på menn kysse på tv f eks, han får en skikkelig ubehagelig følelse inni seg og føler seg dårlig av det. Han har ingen fordommer og mener at alle skal elske den de elsker, men han takler rett og slett ikke å få homofile menn for tett innpå seg. Det gjelder bare menn, ikke lesbiske damer. Anonymkode: aee8b...875 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 9 minutter siden, Banankaka04 skrev: Jeg er imot homofili, men det er ikke sånn at jeg misliker mennesker som er homofile... Jeg kunne ikke vært sammen med en av samme kjønn selv, men som sagt, jeg bryr meg ikke om hva slags legning andre mennesker har... Og jeg kunne ikke vært sammen med en person av motsatt kjønn. Skulle tatt seg ut om jeg var heterofob av den grunn, eller at jeg var imot heterofili grunnet en selvvalgt tro. Er som å være imot de som er venstrehendt, har fregner, har epikantisk fold, mørk hud, brune øyne osv. Homofobi er vel bare et resultat av usikkerhet, fordommer, et behov for å ha noen å rakke ned på, enten det er homofile, jøder, overvektige, fattige, osv. Ts, jeg var selv redd for homofobien før jeg kom ut av skapet. Heldigvis gikk det bedre enn jeg hadde trodd. Den dag i dag må jeg ut av skapet, f.eks. i møte med nye mennesker, kollegaer osv, men velger med omhu hvem som skal få ta del i den delen av livet mitt til jeg er sikker på at det er personer som ikke har noe imot mitt liv. Tror ikke at jeg er alene om det. Nå er det snart 20 år siden jeg kom ut av skapet for første gang og jeg ser at samfunnet er i endring. For min del ville det nok vært lettere i 2020 enn i 2000. Og forhåpentligvis blir det bare lettere og lettere. Anonymkode: 4361c...342 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 12 minutter siden, Banankaka04 skrev: Er kristen... Ved å bruke troen din som grunn til å dømme andre sverter du din egen tro. Anonymkode: a6d33...535 5
Nooni Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 10 minutter siden, Banankaka04 skrev: Er kristen... Det er ikke et argument. Kristne som gruppe er ikke mot homofili. Hvis du er mot homofili så betyr det at du tilhører en kristen minioritet. Hvilken er det? 4
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, Uatskillelig skrev: Det er jeg også, men jeg er ikke imot homofili. Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 Jeg skjønner det ikke selv. La folk elske og ha sex med hvem de vil, andres legning angår overhodet ikke meg. Tror at de som fremdeles har problemet med det er en utdøende rase som enten sliter med sin egen legning (typ langt inni skapet menn) eller enkelte dogmatisk religiøse grupper som holder fast på skripter skrevet for tusenvis av år siden da samfunnet var annerledes. Anonymkode: eb93d...ab6 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Bibelen er eventyrbok. Det er mennesker her og nå som gjelder. Anonymkode: a6d33...535 7
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Å dømme er også synd. ’’Den som er uten synd kan kaste den første steinen’’. Jeg er ikke noe mer eller mindre kristen enn deg. Tror du på alt som står i bibelen? 3
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #18 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, Nooni skrev: Det er ikke et argument. Kristne som gruppe er ikke mot homofili. Hvis du er mot homofili så betyr det at du tilhører en kristen minioritet. Hvilken er det? Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04 2
Banankaka04 Skrevet 31. juli 2020 #19 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bibelen er eventyrbok. Det er mennesker her og nå som gjelder. Anonymkode: a6d33...535 Unnskyld! Endret 31. juli 2020 av Banankaka04 1
Rant Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 4 minutter siden, Banankaka04 skrev: Homofili er synd ifølge Bibelen Ifølge Bibelen (Rom 1,24-27) skaper ikke Gud mennesker med homofile begjær, men folk blir homofile på grunn av synd og valgene de tar. Du er kristen, men bryr deg ikke om det som står i Bibelen? Hvor kristen er du? Men døtre som forfører og deretter har sex med sin far, er greit? Skjønner meg ikke på den der Bibelen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå