Gå til innhold

Smittehåndtering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke rutinene til besetningen på Roald Amundsen. De hadde allerede isolert to i besetningen med symptomer og som var så dårlige at de måtte rett til legevakt, men hadde ingen mistanke om corona?

Hurtigruten mistenkte ingen smitte

Hurtigruten sier de ikke hadde noen mistanke om coronasmitte om bord på MS «Roald Amundsen» før passasjerene ble sluppet av skipet.

Kommunikasjonssjef Rune Thomas Ege sier noen av mannskapet hadde blitt isolert på grunn av annen sykdom, og at to personer ble sendt til sykehuset da skipet kom til land. Alarmen skal ha gått etter at det ble foretatt rutinemessige coronatester ved sykehuset.

– Det var ingen tegn til coronasmitte, hverken blant gjester eller mannskapet, før dette. Da prøvesvarene kom, hadde de fleste gjestene allerede reist, sier Ege.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da viser det seg vel at det er enda er sett med symptomer som man ikke ante at var korona symptomer da:P

Anonymkode: cae51...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de hadde diaré og mageproblemer? Det kan også være tegn på korona. Ikke alle vet det. Kanskje de hadde milde forkjølelsessymptomer og slo seg til ro med at det skyldtes allergi, sommerforkjølelse eller noe annet. Har møtt en del som skylder på dette. Som regel er det det i mange tilfeller, men man kan ikke være sikker før test. Jeg tror at mange med symptomer ikke tester seg fordi de tenker at risikoen for koronasmitte er svært lav. Mulig det snur igjen nå. Jeg håper at folk får en oppvekker igjen 

Anonymkode: b5548...6fc

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de hadde diaré og mageproblemer? Det kan også være tegn på korona. Ikke alle vet det. Kanskje de hadde milde forkjølelsessymptomer og slo seg til ro med at det skyldtes allergi, sommerforkjølelse eller noe annet. Har møtt en del som skylder på dette. Som regel er det det i mange tilfeller, men man kan ikke være sikker før test. Jeg tror at mange med symptomer ikke tester seg fordi de tenker at risikoen for koronasmitte er svært lav. Mulig det snur igjen nå. Jeg håper at folk får en oppvekker igjen 

Anonymkode: b5548...6fc

Ehh, de er jo såpass dårlige at de har blitt innlagt...?

AnonymBruker
Skrevet

De burde opplyse om symptomene. Hvis de hadde symptomer som ikke er kjent at er corona symptomer men som er det må jo folk få vite det

Anonymkode: cae51...8ef

• Opprett ny...