Stellia Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 (endret) Hva bruker du på gulv hvor du har parkett/ laminat/ heltregulv? Har sett på dampvasker - verdt prisen? Eller holder mikrofibermopp i lange baner? Endret 31. juli 2020 av Stellia
Hoppetaujenta Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Mikromopp holder. Noen ganger kryper jeg rundt på alle fire for å ta lister etc. for hånd.
gretchenlowell Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Aner ikke hva slags gulv vi har, men jeg prøvde dampvasker og endte opp med å vaske over med klut etterpå. Jeg vasker forøvrig med nylonvask!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Vi har laminat. Vasker svært sjeldent, men støvsuger ofte. Bruker bare vann og mikrofibermopp når vi vasker. Anonymkode: 6bbc7...785
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Mopp. Jeg ville ikke brukt dampvasker på tregulv Anonymkode: 827af...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Om du fikk for mye vann med dampvasker kan det være den ikke var skikkelig varm, eller ikke hadde nok vann i seg. Det blir knapt væske på gulvet med dampvasker. Jeg sverger til det, veldig lettvint å bruke, liker det bedre enn mopp eller klut Alt holder, kommer an på hvordan du vil vaske og hvor lettvint du vil ha det. Har funnet ut at å bruke litt mer kroner på utstyr som varer lenge og er bra gjør vaskingen mye enklere og raskere Anonymkode: fef75...1ae
Karve Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Parkett: Varmt vann med en liten dæsj såpe (vi bruker Änglamark Allrent). Flekker tas når de dukker opp, ellers vaskes alt. Laminat: Vasker stort sett kun med vann. Flekker tas med såpevann (Änglamark her og). Hunden vår oppholder seg ikke nede (laminatgulv nede og parkett oppe), og gulvene blir derfor ikke så skitne som de blir oppe. Våtromsbelegg og flis-liknende gulvplate-greier: Såpevann (Änglamark) ved grundig vask, JIF våtmopp for baderom ved rask sveip før besøk. Går over med støvsuger og tørrmopp både før og etter gulvvask. Vasker med gulvklut og langkost. Hadde det ikke vært for grisehunden vår, hadde gulvene møtt gulvkluten langt sjeldnere enn de gjør nå. Spesielt om vinteren. 😋
Nesly Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Parkett, bruker jif mikrofibermopp med bittelitt ajax.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 1 time siden, gretchenlowell skrev: Aner ikke hva slags gulv vi har, men jeg prøvde dampvasker og endte opp med å vaske over med klut etterpå. Jeg vasker forøvrig med nylonvask! Håper du ikke har tregulv. 😭😱 Anonymkode: dc7e1...4c1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #10 Skrevet 1. august 2020 Bruker jif allrent og microfibermopp de få gangene jeg vasker gulvene. Det samme på badene, men der vaskes det ukentlig. Noen ganger bruker jeg svakt salmiakkvann på gulvflisene på badet for å få vekk fett og smuss. Stort sett går det i støvsuging 2 - 3 ganger i uken. Anonymkode: 75b22...be3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Noen dråper zalo og vann Anonymkode: 4b4ee...927 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 På 31.7.2020 den 18.13, AnonymBruker skrev: Vi har laminat. Vasker svært sjeldent, men støvsuger ofte. Bruker bare vann og mikrofibermopp når vi vasker. Anonymkode: 6bbc7...785 Men av og til bruker du vel litt såpe i vannet. Kun vann fjerner ikke evt fettflekker og heller ikke bakterier. Anonymkode: d614e...1b1
GulSitron Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Den gule Jif gulvvasken. Brukte krystall før, men det ble så innmari skjoldete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå