AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #21 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men når du sier at barnet har en BMI på 25,3, har du da brukt kalkulatoren som er ment for voksne mennesker, eller har du brukt kalkulatoren hvor du kan spesifiserer alderen til barnet? Anonymkode: 31c46...361 Til barn sa jeg Anonymkode: bde40...100 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #22 Skrevet 1. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest jeg, mulig du som ikke har det. Anonymkode: bde40...100 Har lest og kan ganske mye om temaet Uansett hvor mye du vil diskutere, så er 25 for mye i KMI for en 11 åring det er ikke «litt lubben». Det er overvekt, på grensen til fedme. Anonymkode: b7687...308
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #23 Skrevet 1. august 2020 Hos jente 11 år, er KMI over 20.8 overvekt. Så har hun en KMI på 25.3 så er hun langt over det. Fedme er definert som KMI 25.4 og høyere. Dvs barnet er veldig nære fedmegrensen, som er mer enn overvekt (og mer enn bare litt valpefett) Anonymkode: b7687...308
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #24 Skrevet 1. august 2020 Jeg synes ikke noe om dette. Det er helt klart moren her ikke er i stand til å ta vare på barnet mtp kosthold. Jeg hadde meldt ifra til barnevernet om dette matgnålet da det sliter på psyken og kommer til å påvirke henne i lengden. Men jeg er ikke redd for konfrontasjoner eller for at mor blir sur på meg. Slik jeg ser det, har hun ingen rett til å hindre far fra å ha kontakt med datteren. Det er hun, moren, som skaper probelemet her, ikke du som stemor eller faren, ts. Jeg hadde således gått inn i en dialog med barnevernet om dette. Når alt kommer til alt, så dreier det seg om stedatterens liv. Et liv i en evig kamp mot overvekt er et slit en ung kvinne ikke trenger. Anonymkode: b7fe6...9f8 1
tussi84 Skrevet 1. august 2020 #25 Skrevet 1. august 2020 Sånn fra erfaring vet jeg at når en av foreldrene er overvektige selv (evt begge), så har de problemer med å se den riktige str på barnet. I en overvektigs øyne kan derfor barnet se for tynt ut selv om det er normalvektig/grensen til overvektig. Jeg husker feks at da jeg var 17 år veide rundt 90 kg, og hadde fedme problemer. Ifg min mor da var jeg normal str og akkurat passe, alle andre med normalvektige var for tynne ifg henne. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #26 Skrevet 2. august 2020 Kan du ta det opp med helsesøster siden du bruker å følge barnet dit? Altså ta det opp uten barnet til stede selvsagt. Anonymkode: 512f1...533 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå