Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr vennen? Min mann mener at når jeg kaller en kollega eller en kompis for vennen , at det er flørt. 

Jeg mener bare å være ydmyk og hyggelig.  Ikke flørtete.  Har jeg misforstått ordet vennen?

Kaller barn og venninner for vennen også.  Kommer opprinnelig fra Sørlandet.  Kanskje det er normalt der men ses som flørt i Oslo?

Gjest MrTeddy29
Skrevet

Jeg kaller de fleste venninene mine for vennen av en grunn at det er et finere ord og bruke.

som f.eks "Håper det går bedre med deg, vennen".

Jeg ser ikke ordet som en betydning der man bruker i et forhold, mere i et nær-vennskap.

Ordet er ikke flørtete i seg selv, det har mere i hvilken sammenheng du bruker ordet i.

Som f.eks "Du er en nydelig jente, vennen".

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som bruker det til annet enn partneren, barn eller hersketeknikk. En sjelden gang fra en eldre mann som legger an på deg i tekst, altså som flørt. Unaturlig å bruke til venner og bekjente her, ihvertfall. 

Anonymkode: 2eecf...b24

• Liker 3
Skrevet

Der har vi det. Hvordan finner jeg ut, hva er riktig bruk av ordet og hvorfor betyr det flørt for noen? 

Gjest MrTeddy29
Skrevet
1 minutt siden, Dark angel skrev:

Der har vi det. Hvordan finner jeg ut, hva er riktig bruk av ordet og hvorfor betyr det flørt for noen? 

Jeg bruker ordet vennen mye om de er deprimerende for og prøve og få dem opp til et punkt der de føler seg gode igjen. 

"Du kommer til og bli bedre, vennen"

"Hold motet oppe, vennen"

"Du er verdt like mye som alle andre mennesker, vennen. Og du kommer til og komme deg til topp igjen".

flørting ville vært 

"Jeg synes du er fantastisk digg, vennen"
"Du er pen og se på vennen ;)" osv.. er så mye variasjoner.. 

Skrevet

Jeg er 100% enig med deg teddy. 

Gjest MrTeddy29
Skrevet
22 minutter siden, Dark angel skrev:

Jeg er 100% enig med deg teddy. 

Skjønner ikke hvorfor han bekymrer seg for det ordet uansett.. hadde begynt og bekymre meg om det hadde vært kjære, pus eller gutten min.

Skrevet

Mulig at det er kun de som er usikre på sin partner som reagerer? 

Han mener at menn og kvinner kan ikke være venner.  At det er umulig at en mann ikke tenker koffert om venninna si🤔

Gjest MrTeddy29
Skrevet
Akkurat nå, Dark angel skrev:

Mulig at det er kun de som er usikre på sin partner som reagerer? 

Han mener at menn og kvinner kan ikke være venner.  At det er umulig at en mann ikke tenker koffert om venninna si🤔

exen min hadde så og si bare guttevenner, hadde ingen problemer med det, stolte på henne 100%.  Da må han være en gammeldags type eller en som trur at alle damer som har kjæreste blir utro mot en mannevenn. Litt dumt egentlig.

Æ vet iallefall at jeg aldri hadde bedt ei dame stoppe og være venn med noen bare fordi at det var en gutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...