Energi-jenta Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 (endret) Vi har en sønn på snart to år som fra før av har masse leker. Til bursdagen ønsker familie å gi han leker og andre ting han kan ha det gøy med. Det vi trenger derimot er nye klær til barnehage og annet praktisk utstyr. Regndresser og sko blant annet. Leker er jo alltids kjekt, men har jo såvidt plass til de tusenvis av lekene vi har fra før av. Skal også nevnes at jeg kjøper en del brukt for å spare miljø og penger. Det er likevel ikke alltid så bra å kjøpte brukte sko og uteklær da disse kan være en del slitt. Hva får barna deres i gave fra familie? Får de kun gøye leker eller får de av og til litt "kjedelige" men praktiske gaver? Endret 31. juli 2020 av Energi-jenta
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Tenker giver må få gi det de vil. Jeg gir stort sett praktiske ting for føler alle drukner i leker av nevøer og nieser Anonymkode: 2e3fc...c86
SoWhat? Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Ikke kjøp brukte sko. Det er ikke helt heldig. Ja, du kan absolutt be om praktiske gaver! Hva er vitsen med å ha så mye leker at det blir overflod? 😞 Jeg spør alltid foreldrene til mine nieser og nevøer og barn av venner, hva de ønsker seg. Jeg har kjøpt mye barnehagedresser, sko, støvler og ulltøy. Men jeg slenger alltid med noen ballonger, en liten pastilleske eller sånne knallerter til selskaosbruk. Alle ungene hittil har elsket dem 😄 det skal ikke mer til før de blir rundt seks, syv år. Men da vil de ha klær så... 😄 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Niesene mine får klær av mormor som syr og strikker alt selv. Barna får velge knapper og andre ting selv i bland. Jeg kjøper både leker og klær. Jeg prøver å kjøpe gaver som foreldrene ikke nødvendigvis kjøper. F eks dyrere klær. Som sommergave i år fikk de en enhjørningpool og hårbånd og et spill å spille sammen når jeg er på besøk. Bursdagsgave i fjor var litt penger, litt smykker og et par lommebøker. I år blir det nok en pen kjole og en bok i bursdagsgave. Julegavene fikk de velge helt selv uten foreldrer i lekebutikken. Anonymkode: 24e9d...d44 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har sagt at barnet trenger/ønsker seg feks vinterdress og sånne praktiske ting fra besteforeldre, og ull/klær fra andre som spør. Det dukker alltid opp noen leker og for en 2 åring så er ikke moroa målt opp i antall leker ☺️ Anonymkode: 5c2e3...9e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå