AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hei! Jeg har i det siste følt meg sliten, tiltaksløs og jeg ønsker egentlig bare å være i fred. Har snart hatt ferie 5 uker med barn og mann, og jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er mye lei meg, føler ikke mannen møter meg på følelsene mine, samt at jeg nærmest gruer meg til å stå opp hver dag. I det siste har jeg og mannen kommet inn i et negativt mønster der vi ikke ønsker å gjøre det lille ekstra. Vi nærmest krangler om hvem som skal gå ut med barna, handle, hvem som skal få egentid. Noen som har noen trøstende ord? Hva skal jeg gjøre for å få det bedre. Jeg er redd for at sinnsstemningen min påvirker barna. Anonymkode: 7d57c...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Er det noen grunn for at du har det slik? Har noe utløst det eller kom du inn i en sånn tilstand i løpet av ferien? Anonymkode: 8c0b6...9c3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen grunn for at du har det slik? Har noe utløst det eller kom du inn i en sånn tilstand i løpet av ferien? Anonymkode: 8c0b6...9c3 Jeg har hatt det sånn en stund, men jeg føler at det har blitt verre nå i ferien.. Anonymkode: 7d57c...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Hei. Ferie er ikke bare lett. Hverdagen har mange rutiner som gjør at dagene går på en måte enklere enn barna. Og i ferie har man ikke dette, alt går i et og så er det forventningen om å ha det så «koselig» i ferien. Fort at man blir sliten og stressa. Sett dere ned i kveld, prøv å kom mannen din i møte først og annerkjenn hans følelser. For han føler mest sannsynlig det samme som deg, han er sliten og føler seg ikke sett. Møter du han først er det enklere for han å møte deg på dine følelser. Si at du ser at dere begge er slitene og at du ønsker at dere sammen kan finne ut av hvordan ting kan bli bedre. Hva slags struktur kan dere lage? Selv om det ikke er mye igjen av ferien nå kanskje, så er dette en måte å samarbeide på som det høres ut som dere trenger å lære. Anonymkode: 534ff...76c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Først en ordentlig samtale med mannen om hvordan du føler det, uten at det oppleves som et angrep på noen. Si hvordan du har det og hvordan du opplever hverdagen og hvordan det påvirker deg. Hva du tror du trenger for å ha det bedre. Og det samme for ham. Ta deg en tur til legen og få sjekka ting som jern, b12, d-vitamin og stoffskifte. Mangler og forstyrrelser kan gjøre mye med humør, psyke, energinivå osv. Ikke uvanlig og forholdsvis lett å korrigere. Gjør grep om forholdet sammen med mannen. Gjør hverandre til en prioritet igjen, minn hverandre på hvorfor dere valgte hverandre. Gå til fvk om så er, det kan være helt nydelig å få snakket om ting med en tredjeperson som ikke tar noens parti, som kan gi dere verktøy til å jobbe positivt og konstruktivt med forholdet. Et veldig lavterskel men godt tilbud, helt gratis. Har vært der du er, og det blir bedre! Men man må ta ansvar selv og gjøre noe med situasjonen, den blir ikke bedre av seg sjøl. Anonymkode: fc058...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå